Advertenties


Klets maar raak DEEL 224

Gestart door Tedo, 27 december 2019, 10:37:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nikk

O bedoel je dat. Denk dat het nooit iets van mainstream gaat worden als het concept uberhaupt al enige toekomst heeft. Kleven meerdere nadelen aan.
https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a25712588/why-dont-we-burn-hydrogen-instead-of-gasoline/
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Roadkill (Michiel)

Die blauwe coupe is van Krooneburg, ik hoorde Mike er toevallig van de week ook er over. Ik weet zo niet of die misschien zo uit de eigen verzameling komt weet wel dat ze een leuke verzameling hadden, ik kom er eigenlijk niet meer. Toen ik er met de Megane kwam was het in ieder geval een goed bedrijf qua service en onderhoud. Prijzen zijn misschien bovengemiddeld voor de auto's, onze Twingo zat ook toendertijd boven in de range, maar aan de andere kant we hebben hem nu al 8 jaar en ongeveer 100k verder nog steeds probleemloos.
Elektrisch rijden hoop ik misschien vanaf volgend jaar met de semi Renault te gaan doen, dan komt de Dacia Spring, en dat lijkt mij de perfecte 2e auto zeker icm thuiswerken en zonnepanelen 👍
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark29

Ik heb met verschillende hybrides en vol elektrisch gereden, leuk, apart. Maar ik heb er toch niks mee.
Cursussen voor de renault hybrides gehad, het werkt wel allemaal goed.

mark29

Andere vraag, megane 1 break. Hebben jullie die ooit met een 2 liter f4r gezien?

Wel zat in coupe etc. Maar in de station zie ik nooit meer dan een 1.8 namelijk.
Ik overweeg al langer om een keer te wisselen als ik een leuke donor auto vind, tijd heb, en de klussen aan het huis wat op orde heb. Mijn vriendin heeft een 1.4 break. Maar f4r erin is leuker natuurlijk.

Fubar (Marcel)

Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Nikk

Daar de 2.0 ook met turbo is geleverd die er dan maar gelijk in als je er toch aan begint?  :)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Ik heb een laguna gehad met de f4r turbo. En veel aan gewerkt natuurlijk. Die zit vooral veel in de espace. Maar dat is veel meer werk gezien andere aandrijfassen etc.
Maar de f4r zit veel in de coupe/cabrio. Het is een 1 op 1 swap zonder puzzel.

Ik heb hiervoor honda gehad daar heb ik genoeg mee gepuzzeld, dual point naar multipoint ombouwen. 1.4 sohc naar 1.4 vtec. Kop van een vtec naar normale 1.4.
Ja gelijk een b16 erin was makkelijker en sneller. Maar die puzzel van wat kan er allemaal was leuker. Maar daar gaat veel tijd inzitten. En dan moet zij wel die auto missen zolang.

Yorick

Er staat een f4r bij Holtrop, dat was mijn donor. 186k op de.klok.

mark29

Holtrop dat is een eind weg zie ik al. Ja voorlopig heb ik hier toch geen tijd voor. Maar het zijn hersenspinsels.

Nikk

Met de ongeblazen 2.0 heb je natuurlijk ook een vlotte auto. Als project lijkt me er eentje met een gechipte turbo naar een 200pk / 300nM echt interessant . Niet dat ik zoiets zelf zal gaan doen maar zou YT filmpjes ervan zeker gaan bekijken.  :) 
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Ja zeker. Als auto erbij kan een hoop. En mag het meer tijd kosten.
Tuurlijk speelt geld ook een rol.
Maar f4rt is best ingrijpend ivm de andere bak, en aanpassingen kwa ophangen etc. Hydraulische koppeling ipv kabel. Schakelkabels ipv stangen. Etc.

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark29

Ja vreemde inlaatspruit die. Had dat filmpje gezien eerder.
Wel leuk gemaakt.

Schummi02

@Ramon:

Das lachen, Die JH-740-G in je overzicht van DA0h Coupés is van mij...

Ramon87

@Schummi02: Leuk om te horen waar de andere Megane F7R eigenaren allemaal zijn  !-!. Zoals het lijstje laat zien zijn het er niet veel meer.
Volgens mij heb ik jou auto afgelopen jaar ook een keer voorbij zien komen op MP. Heb je er veel plezier mee? Is het nog een nette auto?
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev