Advertenties


Ratelende ventilatieklep bij omschakelen naar buitenlucht

Gestart door Captain Chaos, 20 april 2013, 19:33:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Captain Chaos

Collega Mégane-rijders,

Sinds een paar dagen maakt mijn Mégane CC een luid ratelend of klikkend geluid ergens in het dashboard als ik de ventilatie omschakel naar buitenlucht. Het lijkt me dat er een klep niet meer goed werkt; de klep blijft steken en een tandwiel ratelt er tegenaan of zo. Het is een erg irritant geluid, en bovendien heb ik graag dat alles in mijn auto goed werkt. :)

Is dit een bekend probleem? Hoe duur zou het ongeveer zijn om het door de dealer te laten verhelpen? Is het iets dat ik zelf kan verhelpen? Ben best bereid er wat tijd in te steken en ben redelijk handig. De auto is nu negen jaar oud en zelf klussen begint onderhand aantrekkelijker te worden dan laten repareren.

Met vriendelijke groeten,
Pepijn Schmitz

ramon16v

dan is je tandwiel kapot.
ff dashboard kast eruit schroeven dan ken je bij het motortje.
weet niet wat zo een kassie kost

BadEend

Dit is een bekend probleem, stekker van de recirculatieklep eruit trekken is het makkelijkste.
Zonder airco is het eenvoudig om het probleem te verhelpen, met is het een ander verhaal.

J to the H (Jeroen)


Lennart

volgens mij niet... Airco zit er standaard in. Alleen climate control is een optie.
assumption is the mother of all f*ck ups

Captain Chaos

Bedankt voor de reacties! Ik heb inderdaad een airco. Waarom is het dan een ander verhaal? Is het alleen meer werk, of onmogelijk voor een doe-het-zelver? Als het even kan zou ik de klep graag repareren, in plaats van uit zetten. Ik maak vrij regelmatig gebruik van de recirculatie (als ik achter een vieze diesel, zoals die van mij bijvoorbeeld ;), rij).

BadEend

#6
Het is niet onmogelijk, maar wel een stuk meer werk.
Airco moet leeggehaald worden en kachelhuis uitgebouwd.

ramon16v

bij mij was de klep ook met een ratelend geluid, was motortje wat de klep bediend

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev