Advertenties


Help..klapperende vering bij hobbels

Gestart door japser1976, 25 juli 2023, 16:51:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

japser1976

Hallo allemaal,

Tijdje niets gepost hier. Maar op dit moment op vakantie in Spanje.
2300 km gereden met veel zware spullen en vouwwagen. Sinds gisteren klapper(d)t er iets als ik over kleine oneffenheden rijd zoals kuiltjes
Of lichte bultjes.

Ik schrok natuurlijk en dacht oh jee dit is niet goed. Dus ik ff langs de locale Spaanse Renault-dealer.

Na handen en voetenwerk en een hele aardige en leuke senorita, ging er een mechanik mee. Heeft t ie én meegereden én ook het geluid nog gehoord. Zelfs op de brug gehad. Nagekeken etc

Hij garandeerde me dat t safe was om verder te rijden. In Ollanda wel shockabsorber checken.

Zelfs olie bijgevuld en ruitensproeier.

Wat een top mensen en niks hoeven te betalen.
Wel ff 20 oiro toegestopt.
Maar heeft ie gelijk?

Wat kan het zijn?

Kan ik doorrijden?
Is t mijn schok(demper)breker?

Het klappert enorm.

Hij remt, stuurt en trekt normaal op. Zelfs de grote hobbels veren normaal...

Ik hoor het graag. Por vafor

Gaat om Mégane 3 1.5 dci automaat 2015
Grt uit Espana


mark29

Met die leeftijd willen de schokbrekers wel op zijn. En gebroken veren komen ook al voor bij deze jaren.
Vaak breekt er een winding onderaan, die met het oog niet zo te zien is meteen, ik deed altijd voelen met de vingers, dan voel je gauw genoeg een scherpe rand.

Als je vaak met zware belading rijd, of graag met een caravan rijd. Advies achter lekker die schokbrekers vervangen, zoveel kost dat niet, de wegligging word er zeker beter van.
En mad suspension veren achter monteren, zijn blauwe verstevigde veren, worden erg veel toegepast.
Renault heeft er nogal een handje van om achter door te zakken vooral met een caravan, waardoor je zo een neuswiel van de caravan kapot rijd.
Die mad veren zijn wel echt een aanrader, we hebben ze heel veel gemonteerd.

Felix

Die MAD veren zijn idd een aanrader. Als alternatief kan je nog voor die van carsupport gaan.
Vervangen van de veren achter is max een half uurtje werk. Opkrikken en twee bouten losmaken. Wel even de as ondersteunen.

mark29

Ik heb nu sinds een half jaar een honda crv op lpg, ook met die mad veren achter, had de vorige eigenaar gelukkig gedaan.
Maar monteren is inderdaad een eitje.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev