Advertenties


Rammel bij 2000-2500 toeren in 1 en 2

Gestart door Jamesl, 19 juli 2023, 16:32:45

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jamesl

Hallo allemaal,

Betreft: Renault Megane 3 uit 2012 met ~160.000 op de teller, ik heb de 1.2 TCE 115 PK, benzine.

Ik weet niet hoe lang dit probleem precies speelt want met ramen dicht hoor je het niet.
Maar als mijn auto een klein beetje warm gedraaid is (~3 minuutjes) dan komt er bij 2000-2500 toeren in de 1 en 2 een hele rammel/ratel rechtsvoor, die verdwijnt bij hoger toerental of bij schakelen naar de 3 (daar komt die bij hoger toerental ook niet meer voor).
Mijn garage vermoed dat het iets met de versnellingsbak te maken heeft en raad reviseren aan, wat me rond de 1000-1500 euro gaat kosten.

Verder merk ik helemaal geen rarigheden, auto schakelt goed, trekt goed op, hapert niet, het is echt puur alleen het geluid bij specifiek toerental als die warm is. Als de auto helemaal koud is hoor ik het ook niet.
Ik denk dat ik ermee kan doorrijden, maar ben bang dat het iets is wat meer schade kan veroorzaken later.

Iemand die dit probleem herkent? Of tips heeft wat het zou kunnen zijn?

Het enige andere opvallende is dat als de auto net gestart is, en ik rij vlot weg, dat er dan een minuut later vaak 'hill start assist' en 'ESC'  storingslampje gaat branden, en dit is altijd na 2-3 minuten weer weg.

Thanks!

mark

Even een monteur van een dealer mee laten rijden. Als ik het zo lees lijkt het mij eerder de ketting. Laat dat nou net het geluid zijn die een Renault monteur elke week minimaal 2x hoort.  Y

Jamesl

Nog niet bij de dealer geweest, maar mijn lokale garage heeft met de auto gereden en hem op de brug gezet en wist voor 99% zekerheid te zeggen dat met de versnellingsbak te maken had.  l-

mark

En daarom zeg ik dus als dealer monteur, ga eens bij een dealer langs voor een second opinion.

A110

Ik sluit me bij mark aan.
Heb nog nooit een versnellingsbak gehad bij Renault. Kettingen vliegen om onze oren en deze klacht/geluid doet ook bij denken aan de ketting.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev