Advertenties


Van 1.4e ph2 naar 1.6e ph1

Gestart door Albertjan, 14 november 2013, 04:24:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albertjan

Ok... sorry ben niet heel erg bekend met de meganes..

Tedo

Toch schijnt de 1.4e 8V ook nog even in de phase 2 te zijn geleverd. Mark hier heeft er zo een.

Albertjan


Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Albertjan

#19

Albertjan

Motorcode is e7j dus vertel me nou maar wat het voor een torretje is

Paul

zie bovenstaande post.  1.4 8v 75pk   
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Albertjan

Mooi zijn we daaruit. Dus dan past een 1.6e uit een 98er er zonder aanpassingen in?

mark

#23
uhm de e7j ligt ook in de fase 2 hoor, heb die er zelf ook in liggen.  !-!
is een 1.4 8 klepper.  ;)

Edit: had de post van Paul niet gezien.  8)7

jorritmg

Klinkt als een goed plan en misschien had ik dat ook moeten doen toen ik mijn 1.4e had vervangen.

Ik heb toen een aanvraag voor het blok geplaatst op onderdelenlijn.nl en kreeg zeer veel reacties en heb uiteindelijk een blok met maar 63.000 km erop gekocht voor 250€ incl verzendkosten dus dat valt reuze mee al weet ik de prijzen niet voor een 1.6/1.8.
oh en het is een pleureswerk om te doen haha vooral het erin krijgen van de nieuwe motor is klote ( dit deed ik gewoon van bovenaf) daar heb je echt maar 1mm over aan ruimte als je alles een beetje schuin hangt, optilt, schud en dan ineens schuift alle in elkaar.

Is het overigens niet op de werkplaatshandleiding te zien hoe het blok erin zit?

Alvast veel succes! !-!

Albertjan

Van boven?? Ik wou het hele subframe eronderweg pakken..

mark

Een motorwissel doe ik ook altijd van boven, heb laatst nog een k9k van een kangoo gedaan.  ;)
Maargoed is maar net wat jij makkelijker vindt.  !-!

Alessio

Dus een 1.6e motor die afkomstig is van een Megane cabrio 1 phase 1 past perfect in een Megane cabrio 1 phase 2 die daarvoor een 1.4 8v had?
Of zijn er speciale dingen die je moet aanpassen?

Deze vraag omdat ik mijn motor(1.6e) verkoop en iemand hem wil inbouwen in de phase 2 maar voor ik verkoop zou ik graag zeker weten dat het past zodat er geen ruzie van komt  !-!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev