Advertenties


Van 1.4e ph2 naar 1.6e ph1

Gestart door Albertjan, 14 november 2013, 04:24:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Albertjan

Hallo ik heb een Megane 1.4 van 1999 en wil daar een ander blok inbouwen. 
Alleen weet ik niet goed wat daar 1 op 1 inpast en in welke auto ik een passende motor kan vinden.
Het idee is om wat meer power in de auto te krijgen.
Dus een 1.6e 1.8 of 2.0. Aangezien ik beter thuis ben in de 4tjes leek het mij het beste om jullie eerst deze vraag voor te leggen. Voordat ik een blok of donorauto koop.

Gr Albertjan.

Onderwerp aangepast.

Tedo

Ik zou er sowieso een 16V blok inzetten. De Megane 1 phase 2 (want daar hebben we het over, toch?) HB is geleverd met 1.4 16V, 1.6 16V en 1.8 16V. Dus die passen allemaal. De 2.0 16V uit de coupe vast ook wel. De IDE motor zou ik lekker laten voor wat het is. Mijn vader heeft 'm met 1.8 16V (115 pk) en dat is een lekker rap blok voor een HB.

Heatzone (Mark)

Een 16v zou kunnen inderdaad. Echter zijn er toch wel verschillen tussen een originele 16v en een 1.4(e?). Hier heeft Christiaan mij toen wel eens op attent gemaakt.
Natuurlijk is alles mogelijk maar mocht je voor de makkelijkste en goedkoopste oplossing willen gaan, dan is het aanschaffen van nieuwe auto (megane 1 phase 1) met het 2.0 16v blok toch een betere optie. De phase 2 (vanaf 2003?) is volgens mij nog wel wat prijziger in aanschaf.

Mocht je het toch willen omzetten, het is mogelijk. Volgens mij moet je alleen wel met bepaalde dingen rekening houden, zoals dat de veertorens niet hetzelfde zijn en de bevestiging volgens mij ook anders is, ook het subframe schijnt anders te zijn van een 2.0 16v. Maar daar zijn natuurlijk oplossingen voor.

Xanquezer (Frank)

3.0 24v uit een Espace erin leggen :P
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Tedo

#4
Dat kan ook, Frank. Nog een turbo erbij?  _o_




Christian de Vriend

sowieso ga je veel op je nek gooien als je er een 16v in lepelt
het is mogelijk,echter niet rendabel,voor de kosten van het aanpassen
kan je beter meteen een 16v kopen.

ik heb 8 jaar in een 1,6e rond gereden,en wilde die niet weg doen
maar wilde wel sneller zijn,dus heb ik overwogen om er een 16v
in de leggen,maar daar kwam ik algauw van terug,zeker nu een
beetje 16V voor rond de 1000€ op marktplaats staat.

Kan je wel 1 ding garanderen,de fun factor zal een klap vooruit gaan.

Je moet alleen geluk hebben dat je er 1 koopt met een goeie motor
of een hard chassis.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

CiteerDe phase 2 (vanaf 2003?) is volgens mij nog wel wat prijziger in aanschaf.

megane 1 ph 2 is vanaf 1998/1999.


Leuk idee om een andere motor in te bouwen.

Als je het puur en alleen doet voor het vermogen dan is het het geld en de tijd niet waard en kun je volgens mij beter beginnen met een auto waar al een f7r in ligt. Kost niet veel meer via marktplaats.

Heatzone (Mark)

@ Dirk, ik bedoelde de phase 2 met de betrouwbare 2.0 16v (de niet IDE versie dus). Deze is volgens mij vanaf 2002 of 2003 geintroduceerd.


Tedo

De phase 2 kwam in 1999, de 2.0 16V keerde op het laatst (1e helft 2002) terug in de coupe.
In september van dat jaar werd de Megane II al gelanceerd.

Tedo


Dante

#10
En onthoud dat je auto opnieuw gekeurd moet worden, vanwege de motorwijziging die je uitvoert ;)

Zeker met meer dan 20% vermogenstoename. Dan is een individuele keuring verplicht Y
1990 Volvo 340 Special | 1996 Mitsubishi Colt 1.3 GLXi

Get in, sit down, shut up & hold on!

Siempre es mejor un mal dia de playa que un buen dia de trabajo

2000 Renault Mégane Break RXI 1.6-16v | 1989 VW Polo Sedan (GT Conversie / R.I.P.) | 1990 VW Polo Coupe (R.I.P.)

Fb

Albertjan

Dank voor de reacties alleen zie ik vanalles voorbij komen wat niet 1 op 1 past. Als ik gek wil doen zijn er opties zat...


Maar goed ff volgende vraag. Past een 1.6e uit een coupe van 98 zonder aanpassing in mijn 1.4e van 99?? Auto lijkt hetzelfde alleen is de motorkap anders... ph1//ph2????

Christian de Vriend

je gaat dan van een 1,4 16v naar een 1,6 8v??
waarom niet een 1,6 16v? dat zijn vrijwel de zelfde motoren.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Albertjan

E7j is toch een 8 kleppertje??

Stefan

1.4 van de Fase II is uiteraard een 16-klepper Y
De 1.6e van de Fase I is een 8 klepper
De 1.4-16v heeft zelfs nog meer vermogen dan de 1.6 - 8 klepper dus niet helemaal logisch allemaal :neen:
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev