Advertenties


Motor start, maar slaat niet aan (geen brandstof-geen vonk)

Gestart door AJG63, 17 januari 2013, 20:01:21

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AJG63

Hallo, mijn Megane Coupe 1.6E 8V op LPG G3 wil niet meer aanslaan nadat ik de stekker van de ECU heb schoongemaakt van corrosie met een klein staalborsteltje. De stekker had ik losgekoppeld van de ECU, maar de accupool (helaas) niet. Tijdens "het schoonmaken" was er overigens een klein vonkje te zien. Nu weet ik niet waar deze stekker aan "de andere kant" verbonden is, maar ik vermoed een relais (of relaisgroep). Wanneer je het contact aanzet hoor je de benzinepomp niet meer "zoemen" en ook het ledje van de schakelaar (benzine/LPG) brandt niet meer. De bougie is eruit gedraaid om te testen of deze vonkt tijdens het starten, maar dat gebeurt dus niet. De auto heeft momenteel dus compleet geen spanning meer in het ontstekings- en brandstofcircuit. Nu had ik de laatste tijd al problemen dat de motor niet of alleen sporadisch op LPG wilde draaien en wijtte dit aan gecorrodeerde stekkerverbindingen (vandaar mijn schoonmaakactie). Ik heb ook uit voorzorg twee zekeringhouders + zekeringen vervangen, maar dat was voor deze storing. De motor draaide daarna goed op benzine, maar nog niet goed op LPG (geen toevoer LPG). Alle zekeringen in de auto (zekeringskastje) heb ik gecontroleerd en deze zijn allemaal goed en niet doorgebrand. Het "euvel" moet zich ergens onder de motorkap bevinden, maar waar? Wie herkent dit probleem en kan mij hiermee helpen :huh:? Alvast bedankt voor uw reactie(s).

RobScénic

Kijk eens in de stekker van de ECU, en let er op dat alle klemmetjes goed dicht staan. Bij mijn Laguna stonden er een paar open, waardoor deze geen contact maakten. Met als gevolg dat ik geen toerentellersignaal had, en dus de automaatbak niet meer schakelde. Verder zitten er nog zekeringen onder de paravan, bij de accu. En ook nog onder de motorkap aan de bestuurderskant in die zwarte kast.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev