Advertenties


koelvloestof probleempje

Gestart door albert_coupe, 16 mei 2010, 16:48:13

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

albert_coupe



een goede middag

laatst vroeg mij iemand even een auto te starten via de startkabels

ik de kap open en aangesloten

via de gashendel een beetje gas bij gegeven en wat ik daar zag werd ik niet blij van een dikke vette straal koelvloeistof onder de kap vandaan zoveel dat ik nat was

het blijkt het onluchtertje te zijn daar zat al wel een schroef ingedraaid maar goed

nu blijkt dat de slang lengte genoeg heeft heb ik hem voorbij de ontluchter afgezaagt en hij lekt nu niet meer

hebben jullie ervaringen hiermee of kan het kwaad ik kan via het vaatje toch gewoon ontluchten

verder heb ik het vaatje gevuld tot boven het max. punt

verder heeft de slang lengte genoeg dus ik denk dat ik geen problemen verwacht

maar als jullie tips en trucs hebben hoor ik het graag

mvg albert

albert_coupe



hier een pic. van mn megane under construction moet nog een hoop aan gebeuren..... :afro: :afro:

matthew

Over het algemeen zit er in dat slangetje naarmaal geen ontluchtingsnippel naar mijn weten,of je moet even een foto posten hier van hoe of wat je hebt gedaan.

Er zal ook nog wel een ontluchtingsnippel op je radiateur zitten en idd dop van je vaatje af voor ontluchten.

Het zal licht beter zijn zo dan een lek in je koelcircuit.

Dirk Kuipers

Ik heb wel een ontluchtingsnippel op een slang bij de radiator.
Alleen begrijp ik het verhaal verder niet zo goed.

maXcomX

#4
Citaat van: matthew op 16 mei 2010, 23:12:24
Over het algemeen zit er in dat slangetje naarmaal geen ontluchtingsnippel naar mijn weten,of je moet even een foto posten hier van hoe of wat je hebt gedaan.

Er zal ook nog wel een ontluchtingsnippel op je radiateur zitten en idd dop van je vaatje af voor ontluchten.

Het zal licht beter zijn zo dan een lek in je koelcircuit.

De ontluchtingsnippel is een plastic kartelvormig dopje op de slang van de bovenste (toevoer) verwarmingsslang. Die zit echt op alle Meganes I. Dat is ook de nippel die je het eerste open zet (verwarming op hot) tjdens het ontluchten. Hierna pas de ontluchting op de radiateur (rechts boven, zijkant radiateur) openzetten.

Afzagen en doorverbinden is geen goed idee. Omdat je hiermee het verwarmingscircuit en thermostaathuis ontlucht. Dus die kan z'n lucht dan ook niet goed kwijt. De hele slang vervangen is de enige goede remedie.

albert_coupe

het ontluchtingschroevje wat er boven op zat was afgebroken vraag me niet hoe het kan dus ik dacht ik draai daar een boutje in met de zelfde schroefdraad verpakt met teflon tape
de lekage was er nog steed ik heb dus voorbij het ontluchtertje de slang met koude moter overgens doorgezaagd en hem weer op het th. huis gezet
toen heb ik de kachel aangezet en de moter heet laten worden paar keer flin gassenn en het vaatje helemaal met koelvloeistof gevuld de dop eraf want naar mijn weten is het vaatje het hoogste punt tijdje stationair laten draaien (mijn koelfan doet het niet op automatich die moet ik op hand bediend zetten
dus de moter ff lekker heet laten worden toen de fan aangezet
en nu vanochtend stukje gereden en het vaatje blijft op max zitten en ik zie geen lekage sporen meer echt mn hele bekleding van de kap zit onder die troep net als mn moter blok zelf
ik neem aan als het vaatje op max blijft zitten ook met koude moter (ik zal vanmiddag even kijken en zo nodig bij vullen ) dat het system vol zit
verder zal ik vanmiddag een foto posten van wat ik heb gedaan

ik spreek jullie weer
mvg albert


albert_coupe


albert_coupe

je ziet het stukje afgezaagd pijp met de nippel er nog op dus dat is er tussen uit er is lengte genoeg zoals je ziet



ik moet wel koelvloeistof bij vullen er is ook wel wat uitgelopen maar hoe kan ik dit het beste doen volgen jullie vaatje open draaien met draaiende moter en wachten tot hij daald

graag tips en trucs in deze

greets

albert_coupe



je ziet een scheurtje naast het nippiltje daar kwam de straal uit

wat is weisheid laten zitten zo of een sloop slangetje halen

maXcomX

Ik zou zeker een nieuw slangetje monteren. Met je koeling kun je maar beter geen problemen hebben.

matthew

Ah nu zie ik het idd,die hoort er gewoon te zitten en is idd beter om de slang te vervangen zodat je ook weer gewooon goed kunt ontluchten.

albert_coupe

update

nog steeds lekage nu aan de linkefr kant van het blok als ik het vaatje vul loopt het aan de andere kant weer uit

wat kan dat zijn toch geen gescheurt blok of zo he

zit daar achter de kap een waterpomp of zo

laat het ff weten er is haast bij

Marcel1987

Zou je mischien een lekke kop hebben , Vanwege dat je slang nu weer gescheurd is , mischien kan hij zijn druk niet kwijt zodat de slangen scheuren.
Kijk eens of je auto koelvloeistof gebruikt , veel grijze rook , ruikt het zoet is het je koppakking.

vrg marcel

maXcomX

Linker kant = bestuurderskant.
De waterpomp zit rechts (bij distributie).
Als de vloeistof er zo uitloopt, moet dat wel een hele grote scheur zijn.
Check alle slangen en metname de plaats van de slangklemmen. Het thermostaathuis kan ok nog lekken, maar kijk zelf even goed waar precies de vloeistof vandaan lekt, dat kan ik hier niet beoordelen.

albert_coupe

bij de dis riem het is de waterpomp dus de dis riem moet helaas ook net 30000 km geleden gedaan  heb ik weer

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev