Advertenties


ICE in een Classic

Gestart door Classic Megane, 1 december 2007, 14:39:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Classic Megane

De vraag is volgens mij al tig keer gesteld maar ik hoop toch dat jullie mij willen helpen. Sinds 2 weekjes heb ik een Renault Megane Classic (wel ff wennen als je een Ibiza Cupra met 150 pk gewend bent). Was zeer tevreden over de Ibiza maar het aantal km dat ik rij deed me opzoek gaan naar iets anders. En dus belande ik bij de Megane met net 90.000 op de teller en een LPG tankje.

Ik heb volgens mij wat ik gelezen heb een phase 1 model BJ 99. Ik had in de Ibiza een leuke midrange prijsklasse installatie. DLS 6*9 rear speakers, subje van GZ en 4 kanaals versterker van GZ. Deze zaken heb ik dan ook nog hier liggen. Ik dacht in eerste instantie het te verkopen aangezien het me niet veel meer deed. MAAAAR na 2 weekjes ben ik het al beu ik wil gewoon weer een lekker pompend geluidje in de auto hebben. Ik neem dan ook de sub en versterker mee, alleen de rears heb ik nu geen plaats voor en wil me een degelijk composetje aanschaffen van rond de 200 euries, waarschijnlijk ook van GZ.

En nu zit ik dus met een aantal vragen. In mijn vorige auto is het me gelukt om alles zelfstandig aan te sluiten waarop ik dan ook heel trots was als leek zijnde die zeer slecht met de handjes is. Maar voor ik aan zo n project begin wil ik wel graag een goed plan van aanpak hebben en weten wat ik moet doen.

1.
Klopt het dat de kabel naar de accu bij de bijrijder de Megane binnenkomt (door het schutbord gaat)??


2. Afmeting van mijn composet. De huidige composet is een pioneer van zo/n 13 cm. Maar ik moet ook rekeninghouden met mijn inbouwdiepte en dat regenkapje wat erin zit??? En kan iemand me misschien uitleggen hoe die opvulringen werken? Moet ik die eerst op de huidige plaats schroeven en daarop de compo set? En wat de maximale orgineleinbouwdiepte is?






Dat afdek rooster hoeft er in principe niet meer terug op. En is het moeilijk om die kabel tot achteren te krijgen? en hem mooi weg te werken onder je dorpels??

Alvast hartelijk bedankt voor jullie reacties.


Michel Cijs

composetje voor kan naar 16,5 cm, voor de inbouwdiepte kan het zijn dat je een stukje plastic weg moet dremelen ;)

Classic Megane

Zit dat stukje plastic daar niet voor tegen de regen, of als bescherming tegen het raam? En ik neem aan als ik er 16,5 cm speaker in plaats dat ik 4 nieuwe gaatjes moet boren en de 2 kunstofpinnetjes waar de speaker nu op rust ook weg moet snijden?


Dennis20

En ja je kabel gaat door het schutbord heen.
Je ziet achter de accu al een rubber zitten waar meerdere kabels door heen lopen.
daar maak je een gat bij en steek je hem er door heen (die kabel :q)

Succes met inbouwen..!! het is overgens bij een megane zeer simpel te doen!

Classic Megane

Ok ben nu wat wjzer. Accu kabel gaat lukken. Maar nu nog ff wat onduidelijkheden over die compo. 16,5cm past dus zonder moeite op de orginele plaats.

Ik moet dan wel eerst die 2 steunpunten waar de compo nu op rust wezagen?
Ik moet nieuwe gaten boren voor de compo in op te hangen?
Dat regenkapje zit daar met een reden, als ik een te diepe compo koop en ik dremel daar een stuk weg hoe zit het dan met de veiligheid met regen?

Als iemand me deze vragen nog even kan en wil beantwoorden GRAAG.

Groeten Hub

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev