Advertenties


Rembekrachtiger repareren of vervangen

Gestart door Francois, 1 januari 2020, 22:31:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Francois

Weet iemand of een rembekrachtiger van een megane 3 coupe 180tce te repareren is en of het vervangen ervan goed te doen is?
Het probleem is dat als ik mijn rempedaal aanraak ik een soort van ( kloenk ) geluidje hoor en dit ook voel in pedaal.is iedere keer bij het intrappen en alleen de eerste cm of nog minder zelfs.
Dit koet uit de bekrachtiger achter het pedaal komen.
Inspuiten met smeermiddel olie enz helpt allemaal niet.
Hoop dat iemand weet of zoiets uit elkaar te halen is? En of het bij deze auto een beetje te doen is het eronderuit te halen.
Alvast bedankt.

mark29

Nog nooit gezien dat ie kapot is bij een megane 3.
Vervangen, waarom reviseren of iets dergelijks. Is voor een leek geen doen.
Ja is wel te doen, krap allemaal en hoop loshalen, ligt aan jouw sleutel skills he.
Zit het niet in het pedaal, de veer ofzo?

Francois

Nee zit echt niet in de veer.
Hoort het echt bij de bekrachtiger.
Dat word dan idd ff sleutelen binnenkort. Dan eerst maar artikelnummer achterhalen en nieuwe bestellen.

mark29

Ik lag net in een meg 3 onder het dashboard ivm een waterlekkage.
Het pedaal mechanisme verwacht ik ook niet zo nu ik het zie.

Francois

Ik heb in auto gelegen en met hand pedaal zachtjes in geduwd en lijkt gewoon echt bij de bekrachtiger te zitten.
Is er iets waar ik orgineel onderdeel nummer op kan zoeken? Of moet dat echt bij dealer opgevraagd worden?

Felix

Vul het VIN van de auto in op https://partsouq.com/, beetje zoeken en je vind het :)

Francois

Op deze site en vul mijn vin nummer in dat vind ie niks.

Iemand andere ideeen hoe je een orgineel artikelnummer op kan zoeken zodat het makkelijk is om bijv op een onderdelenlijn naar onderdelen te zoeken?


mark29

472104219r    nummer van de bekrachtiger.


mark29

Nou u, ik ben nog maar 35 hoor. Maar graag gedaan  !-!

Francois

U zeggen is wel altijd zo beleefd, ondanks leeftijd.
Nogmaals bedankt 👍

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev