Advertenties


Wie heeft ervaring met de 180 tce

Gestart door jutoma, 30 september 2019, 23:52:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Igoranty

#15
Hier ook een Megane 3 2.0 TCE 180. coupe. Rijdt als een zonnetje! Vorige week 230.000km aangetikt. Je merkt er niks van.(Uiteraard auto is goed onderhouden). Is zeker geen zuinige auto. Plank gas 1 op 3,5L !-! en met 100 cruisecontrol 1:13 --. maar eigenlijk altijd 1:10 Y.
Zeer tevreden en blij met de auto! Zeker een aanrader!  :q !-!
Nieuwe trots *** Renault Megane III 2.0-16v TCe 180 Privilege ***

Oud, maar goud: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18628.0

FB pagina: https://www.facebook.com/igor.antypov.3?ref=tn_tnmn

jutoma


mark29

Mijn auto zit op de 453000 ergens. Misschien 1000 meer kan ook. Ik ga voor de half miljoen.

Maarre die 2 liter turbo zijn wel echt fijne motoren.

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Igoranty op  8 oktober 2019, 09:05:37
Hier ook een Megane 3 2.0 TCE 180. coupe. Rijdt als een zonnetje! Vorige week 230.000km aangetikt. Je merkt er niks van.(Uiteraard auto is goed onderhouden). Is zeker geen zuinige auto. Plank gas 1 op 3,5L !-! en met 100 cruisecontrol 1:13 --. maar eigenlijk altijd 1:10 Y. (Uiteraard de auto is goed onderhouden).

Zeer tevreden en blij met de auto! Zeker een aanrader!  :q !-!

Wauw ik vond mijn oude Volvo 244 op top met 1 km op 3 liter al een vreselijke zuipschuit, maar jouw Megane verbruikt nog meer??????
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

ja plankgas verbruikt een tce180 gewoon 1 op 3 / 1 op 4 . het zijn ook zware auto's he.
Maar gemiddeld op een tank kom je ongeveer op 1 op 10.

Francois

Nu we het toch over deze motor hebben.
Ik heb zelf de f4r L8 motor. Ook een tce 180. Deze bevalt echt heel goed en ook zn 1 op 10 gemiddeld.
Mag met deze motor ook gewoon dadelijk bij de pomp e10 getankt worden als de euro 95 er niet meer is?


Igoranty

Citaat van: mark op  8 oktober 2019, 22:21:04
ja plankgas verbruikt een tce180 gewoon 1 op 3 / 1 op 4 . het zijn ook zware auto's he.
Maar gemiddeld op een tank kom je ongeveer op 1 op 10.

Klopt idd. Maar ze zitten en ogen geweldig! _o_ o-)
Nieuwe trots *** Renault Megane III 2.0-16v TCe 180 Privilege ***

Oud, maar goud: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=18628.0

FB pagina: https://www.facebook.com/igor.antypov.3?ref=tn_tnmn

Roadkill (Michiel)

Citaat van: Igoranty op  9 oktober 2019, 16:23:58
Klopt idd. Maar ze zitten en ogen geweldig! _o_ o-)
OH dan valt het mee, de Volvo deed dus 1 liter op de 300METER.... ( maar de injectie was ook ietwat van slag en een 3 traps automaat werkt ook niet echt mee qua zuinigheid) ding reed bij rustig rijden ook al 1 op 8 met met mazzel. Ik denk dat mijn Clio bij volgas ook niet heel veel zuiniger is, al scheelt het wel enorm of ik op 95 of 98 tank ( wat btw vanaf de volgende tankbeurt enkel nog 98 is uit voorzorg)
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Leemhuis

Ik rij al 4 jaar in een Megane 3 GT hatchback met 180tce motor. De teller staat nu op 150.000km. Nooit problemen gehad. Het is een geweldige auto om in te rijden. De motor maakt hem lekker vlot. Ik val in de categorie "vlotte rijders" en mijn gemiddelde verbruik is 1 op 11

Conclusie: De 180tce is een prima motor. En met chippen is er ook gemakkelijk meer uit te halen
Mégane 3 GT hatchback 2010 (2014-2020)
Mégane 4 GT hatchback 2017

RF89

Hallo allemaal --

Ik heb sinds juni 2019 een 2010 GT 180 Tce, met 97000 km op de teller(waarvan 20000 km zelf gereden). Na 3 vakanties en een paar tripjes Duitsland kan ik zeggen dat ik ontzettend geniet/genoten heb van mijn renault! Ook laten chippen naar 216pk en 369nm. Tot nu toe alleen maar plezier en betrouwbaarheid ervaren. Onderdelen kunnen echter wel prijzig zijn bij de dealer..

mark29

Wat maakt deze prijziger dan andere bij de dealer? Het is maar gewoon een f4r met een turbo, die al jaaaaren bestaat.
Voornamelijk in de espace namelijk.

Triggerhappy

In de Espace? daar is toch nooit een F4R in geweest? of was die 2 liter ook een F4R? hij is voor het eerst in de Clio RS geplaatst weet ik. en hebben er afscheid van moeten nemen bij de laatste RS Trophy in 2015. top motor is het zeker!

De GT overigens ook. rijdt er zelf ook een sinds 2012. heerlijke auto met voldoende vermogen... oke heb hem wel laten chippen naar 180 wiel PK's bij 360Nm maar met mijn sportieve rijgedrag rijdt ik gemiddeld toch een (vind ik) nette 1:12,5. al heb ik vorige week mijn uiterste best gedaan om 120km een score van 1:17,1 te noteren haha. Overigens wel altijd BP Ultimate in de tank.

Betreft de betrouwbaarheid van de auto zit het echt wel goed. heb 2 "dingetjes" gehad die wel wat prijzig waren. na 65.000 km besloot de drukgroep de handdoek in de ring te gooien. Deels onder coulance vervangen bij de dealer. En vorig jaar een lager defect in het dif... ruilbak laten plaatsen en we kunnen weer door... oja en toen werd ook opgemerkt dat het vliegwiel wat speling kreeg... ook maar laten vervangen uit voorzorg.

Nu voorzichtigaan aan het orienteren op een IV GT... lastige keus.

mark29

De f4r kwam voor het eerst in ik denk 2001?? Zoiets.
In de megane, scenic en espace laguna. Later kwam de f4r t. Ik gok rond 2004.
In de espace met turbo en laguna met turbo. En meer zeldzamer in de megane en scenic 2.  Die zijn later wat opgeleukt met andere turbos en motormanagement waardoor er verschillende aantal pks worden opgegeven.
Maar in de basis, blijft het grotendeels hetzelfde. In de megane 3 is dus gewoon een modernere meer opleukte espace motor.
In de espace zijn honderden turbos gesneuveld, motoren eruit getakeld hiervoor. Tijdig vervangen en zeker op peil houden van olie is zo bizar belangrijk bij deze motoren.

Triggerhappy

2000 was het introductiejaar ;-)

nu je het zegt... in de Laguna staat me ook wel iets van bij.. maakt het allemaal iets lastiger aangezien de F7P ook een 2ltr is.. maar minder succesvol dan de F4R
2004 klopt wel, in de Megane 2 RS dacht dat die in 2004 is geintroduceerd (uit het hoofd).
Moet zeggen dat de turbo nog steeds prima loopt na al 165.000. Wel belangrijk echter om rustig warm te rijden, niet na stuk trappen direct uitzetten. en regelmatig (tussen de 10 en 15k km) de olie vervangen. Verbruiken betreft olie doet hij eigenlijk niet.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev