Advertenties


Wie heeft ervaring met de 180 tce

Gestart door jutoma, 30 september 2019, 23:52:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jutoma

Ik twijfel een beetje over de aankoop van een Megane 3 cabrio.
De 1.4 en 1.2 tce vallen voor mij af, en de 1.6 is volgens mij niet krachtig genoeg voor het zware chassis.
Dus de 2.0 tce is de enige motor die voor mij in aanmerking komt als vervanger voor mijn Megane 2 2.0.
Wie heeft er ervaring met deze motor?, Ik lees weinig echte gebreken tot nu toe.

Mvg,
Martijn

mark29

Voor zover ik gezien heb, weinig mis mee.

Felix

Rijdt ook heerlijk kan ik uit ervaring zeggen !-!

mark

Heb zelf een tce180 hatchback. Rijd heerlijk !-!
Ik rij ongeveer 1 op 10, maar ik rij dan ook meestal kleine rot stukjes. Op een 80 weg zou die volgens de boordcomputer 1 op 18 lopen. Met optrekken 1 op 4 :D

jutoma

Helaas worden er maar weinig Megane 3 cabrio's aangeboden met deze motor. :neen:


Tedo

Ik heb ruim 4 jaar een Estate GT 180, en die bevalt uitstekend!
Ja, hij rijdt gemiddeld 1:11, maar dat is logisch omdat je rechtervoet wel regelmatig diep naar beneden gaat. Prima blok.

PatrickN

Hoi,
ik heb 9 jaar gereden met een TCE180 Coupe, heel fijne en prima auto en indertijd nieuw gekocht.
Voor het blok zou ik wel eventueel opletten; na 2 jaar (auto uit eind 2009) begon de auto bij stationair draaien enorm te schudden. Dit bleek een instabiel vliegwiel te zijn, kostbare reparatie en een typisch euvel van deze motor. Wel onder coulance door Renault gerepareerd indertijd.
Dat is enige, verbruik van de auto valt overigens erg hard mee.
Bij lkr cruisen op vakanties door bv. Frankrijk/Duitsland makkelijk 1:13,5 en in NL met woon-werk rond 1:12,5.

mark29

Hoezo typisch euvel? Lees je het vaker dan? Ik kom die klachten bijna niet tegen.
Meestal een slecht vliegwiel nadat er een koppeling is verbrand geweest, wat vaak te wijten is aan onkunde van de bestuurder.

PatrickN

Dit is wat de Renault garage mij verteld heeft indertijd, ik ben het later op dit forum ook weleens tegengekomen.
Uiteraard zal Renault na ontdekking van dit 'euvel' wel het e.e.a. aangepast hebben.
Ik ben geen expert. De auto is overigens na 9 jaar ingeruild met 140.000 km met een prima werkende koppeling, ongeveer 115.000 km na de reparatie, dus daar lag het niet aan, lijkt me.

jutoma

Ik had het verhaal van het vliegwiel ook ergens gelezen, volgens mij in combinatie met de onregelmatige stationair loop.

henkwijers@hotmail.com

#11
Hallo Jutoma,

Ik rijd een Renault Megane cc  2ltr. CVT. type Dynamic.
Met  alle opties. Bouwjaar februari 2012. Km-stand 42500.   
Zelf nieuw gekocht.

Ik vind het een ontzettend fijne auto. 'S zomers en mooi weer dak open. 'S winters bij koud weer dak dicht, en soms open, met stoelverwarming aan.

Hij staat op 205-50-17 aluvelgen met Allweather banden van Goodyear.

Geen bijzondere klachten gehad, behalve een deurvanger die kraakte. Deze is vernieuwd.
Verder rijd hij als een zonnetje, wel anders als de Megane 2 cc. 2ltr. autommaat. Deze had ik hiervoor  bouwjaar 2004. Dat was het.
Henk.

Mod: dit betreft de 2.0 met CVT, zonder turbo. Dus geen TCe 180

mark

Henk die 2liter cvt van jou heeft niks met een tce180 te maken. Is een compleet ander blok, en mist ook nog eens een turbo.

mark29

Ik gok dat dan de h4j motor is. Die ketting nissan motor met iets van 140 pk.

jutoma

Bedankt Henk, de Cvt versie komt voor mij niet in aanmerking.

Ik ben gisteren wezen kijken bij een 180 Tce cabrio , maar auto was zo bekrast dat ik niet de moeite heb genomen om een proefrit te maken.
Gelukkig rijdt mijn huidige Megane nog super goed!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev