Advertenties


Foto topic van Christian

Gestart door Christian de Vriend, 14 juni 2012, 22:07:49

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

Het is mn bedoeling om dit jaar de overstap te maken van compact camera naar spiegel reflex camera,tot die tijd heb ik nog een paar
leuke fotos,die ik hem gemaakt vandaag

Samen met Mervin (Therion) heb ik een leuke foto reportage gemaakt van onze megane's

Hier zijn een paar fotos die we hebben gemaakt
























































Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Roadkill (Michiel)

Leuke foto's hoor, jullie hadden er ook mooi weer voor. Ook leuk om te zien hoe de Meg in de loop der tijd gegroeid is,bijna David en Goliath zo, zonder dat de MegIII lomp over komt.
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Benjamin Renon

Leuke foto's. Mooi om ze zo gebroederlijk naast elkaar te zien.

Ik zou ze alleen niet in het middag uur maken als je de keuze hier in hebt. Zonsopgang of zonsondergang zorgt voor een zachter licht.
Met een spiegelreflex kun je ook wat meer gaan spelen met scherpte/diepte. Ik zou ook als advies willen geven als je de reflecties uit de auto's wilt halen een polarisatiefilter pakken.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Xanquezer (Frank)

*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Roy (Coup a One)

Het ziet er goed uit, zeker de foto van waarbij ieder de eigenaar v/d auto er voor ligt !-!

Christian de Vriend

Citaat van: Benjamin Renon op 14 juni 2012, 22:33:39
Leuke foto's. Mooi om ze zo gebroederlijk naast elkaar te zien.

Ik zou ze alleen niet in het middag uur maken als je de keuze hier in hebt. Zonsopgang of zonsondergang zorgt voor een zachter licht.
Met een spiegelreflex kun je ook wat meer gaan spelen met scherpte/diepte. Ik zou ook als advies willen geven als je de reflecties uit de auto's wilt halen een polarisatiefilter pakken.

We hadden beide andere dingen te doen,dus vandaar,was echt voor de leut :)

Ik heb al eens met een spiegelreflex geschoten,ook met UV en polarisatie filter,zeker die laatste is een "must have" voor zonnig weer.

Overgens zit ik tussen 2 toestellen te twijfelen.

de sony alfa A65 of de Canon Eos 60Da
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

therion

Geweldig  _o_

Was een leuke middag Chris!  :q
Renault Megane RS 265 cup

Edwin Postma

Knappe plaatjes van 2 knappe wagens ;)
Truckertje

Christian de Vriend

Citaat van: therion op 15 juni 2012, 08:14:29
Geweldig  _o_

Was een leuke middag Chris!  :q


Hier nog 1,was echt een leuke middag.

Dit is wel voor herhaling vatbaar,met of zonder onze gebakjes. !-!
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dennis Postma

Leuke foto's Chris.

Verder sluit ik me helemaal bij Benjamin aan. En als ik moest kiezen tussen de 2 camera's zou ik voor de canon gaan. Binnenkort komt de 650D uit, ik weet nog niet wat die moet gaan kosten maar ik neme aan dat ie in dezelfde prijsklasse zit als de 600D.

Het viel me ook op hoe groot de Meg 3 is vergeleken met de Meg 1, maar zoals hierboven al eens gezegd is niet op een lompe manier.

Christian de Vriend

Dankjewel allen voor de reacties  !-! !-!

De Eos60Da zit rond de 800euro voor de body,de sony ook,dus ik zoek iets in die categorie

Wat ik belangrijk vind is de snelheid van aanhouden van de focus,en de snelheid van het schieten zelf

Denk maar even aan een driftende wagen,de focus moet met de bewegingen mee gaan,en als je hem indrukt,liefst
een rap aantal fotos te schieten,persoonlijk ga ik voor mooie actie fotos

voordeel sony is snelheid,en goeie beeld processor,beweegbaar scherm
nadelen zijn accu verbruik,minder aantel lezen,en lenzen zijn iets duurder.

Dit is wat ik gevonden heb op internet,wat de canon doet weet ik nog niet precies.

Als ik hem ga halen,neem ik voorlopig een lens met een groot bereik,daarna spaar ik door voor de betere lenzen.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dennis Postma

Als ik het zo lees dan moet de Canon ook prima aan deze eisen voldoen. De 650D krijgt ook een draaibaar scherm.

Zelf heb ik nog steeds een 1000D en kan daar ook langs het circuit prima mee uit de voeten (o.a tijdens de F1 in Spa afgelopen jaar waar snelheid toch zeker een factor is).

Verder valt of staat een heleboel dus met de lens die je gebruikt en je eigen inzicht.

Voor €800.- moet je makkelijk een goeie (instap)spiegelreflex kunnen kopen. Kijk vooral goed rond op het internet, dat kan je aardig wat geld besparen. Ik heb zelf goeie ervaringen met www.cameranu.nl en www.fotokonijnenberg.nl.

therion

Het verschil in grootte viel pas echt op toen ze met de neuzen naar elkaar toe stonden.  De motorkap van de Meg3 is echt een stuk hoger, en in de breedte scheelt het ook best veel.  Als je achter Chris zijn auto ging staan dan stak de Meg3 aan beide kanten een stuk uit.

Wie weet volgende keer met Erwin erbij?  Dan hebben we Meg1+Meg2+Meg3  !-!
Renault Megane RS 265 cup

Heatzone (Mark)

Super gave foto's!!

Persoonlijk vind ik de foto waar jullie beide voor de auto liggen echt gaaf !-!
leuk ook om zo de meg 1 en meg 3 bij elkaar te zien

Benjamin Renon

Ik zou ze ook beiden proberen bij een kamera zaak. Het zegt ook niet alles de een wil Nikon, de andere Canon. Het is ook wat voor jezelf makkelijk in de hand ligt.  Ik heb inmiddels ook erg goede ervaring met kamera-express. Deze zitten dacht ik in Rotterdam en Amsterdam.

Canon heeft zo ver ik weet ook meer lenzen dan Sony. Ik heb een 500D met kitlens en daarna de 70-300 IS USM gekocht. Deze stelt snel scherp en is relatief geluidloos. De laatste is voor veel toepassingen te gebruiken. Ik heb echt geen spijt van deze aankoop.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev