Verder met reacties op projecten !-!
@Frank: misschien 2 domme vragen van mij: Er is een vrij hoge temperatuur nodig om de poedercoat vast te bakken... een motorblok word best warm, dus bak je het dan niet gewoon weer los als je motor een paar keer opgewarmd is? En vraag 2... heb je het gehele blok gedemonteerd en alle gaten gevuld met opvulmateriaal die niet gecoat moesten worden, zoals bijvoorbeeld de cilinders?
Heb een paar jaar terug door mijn werk veel met poedercoating te maken gehad en ook het proces te zien gekregen en uit die ervaring weet ik wel het één en ander erover, maar die 2 dingen ben ik wel benieuwd naar.
Tja hebben die moeilijke vragen nut?
Het is toch al lang duidelijk dat Frank weer een verhaaltje verzint.
weenie, heb het laten doen omdat ik geen oven heb .. (ja n ding in de keuken :P )
@rick: Daar heb je een punt inderdaad, maar zou zomaar kunnen dat ze een revolutionaire nieuwe techniek hebben uitgevonden waardoor poedercoaten gewoon mogelijk is zonder dingen te hoeven demonteren en dat op wonderbaarlijke wijze de poedercoat precies weet waar het wel en niet moet komen en dan ook nog eens bestand is tegen hoge temperaturen... zou toch geweldig zijn! Maar heb zo'n vermoeden dat het idd onzin is helaas ;)
Citaat van: Xanquezer (Frank) op 27 mei 2013, 19:44:37
weenie, heb het laten doen omdat ik geen oven heb .. (ja n ding in de keuken :P )
Ooh, maar ook zo'n ding uit de keuken kun je mee coaten hoor! ;)
Of je er vervolgens nog een pizza in wilt bakken betwijfel ik.. (http://www.dirkkuipers.nl/rotzooi/tn_DSC00342.jpg)
Haha misschien heeft frank wel gewoon kvs afgetapt en vervolgens blok warm laten draaien, net zo warm tot het definitief verenigd is met het blok? :D
Zo kan hij wel weer,bij deze weer ontopic :police:
Succes mt je koppeling christian.
Wanneer gaan de donkere koplampen er weer in?
Dat is iets waar ik nog hard over aan het twijfelen/brainstormen
ben ene kant staat het goed,andere kant wil ik deze koplampen
behouden omdat ze horen bij de 16v.
De opties die ik overweeg zijn:
oude H4 koplampen monteren
huidige koplampen blinderen (weet dat het niet mag officieel)
devileyes monteren (zwarte uitvoering)
Zwarte H4 lampen
(http://i774.photobucket.com/albums/yy22/chris-mc/My%20Megane%20Coupe/_MG_6619.jpg)
De devileyes. (het zilveren randje laat ik dan wel meespuiten)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-LJ4YHAXL.jpg)
zwarte h4 lampen mijn idee
Ik zou ook voor de zwarte gaan.
Ik denk dat ik die H4 lampen er in doe,die heb ik toch al liggen.
die devileyes kan ik dan altijd nog aanschaffen...
geregeld !-! :q
Ik denk dat de rest ook genoeg zal kosten. Dit zijn dingen die later ook kunnen.
!-! Zou ik ook voor gaan. Lees wil ik ook, maar op het moment nog geen budget voor.
Eerst het technische gedeelte in orde maken,dit jaar moeten sowieso
de koppeling vervangen worden,en de achter remmen zijn ook aan vervanging toe.
die devilmeyes kosten ook 260€
Das wel mooier hoor Frank!
Frank, staat netjes zo
Goed bezig Frank.. Dit kan de auto zeker hebben!!
Dankje :)
Dankje :)
Dankje :) Vind ik ook :P
3cm????? lijkt me stug of reed je voorheen met 165 bandjes eronder????? (maar breder is wel beter dat dan weer wel, of te wel het porumt beter maar met 3 cm breder zouden je wielen buiten de wielkasten hebben gestaan)
Zal wel 3 cm totaal zijn dus 1,5 iedere kant. Maar het staat wel beter in de wielkasten.
ieder 1,5 cm, klopt juul :)
momenteel 205 eronder :)
En ik maar denken dat t dashboard nu aan de beurt was! Maar alsnog, ziet er uit Frank!
ik wil wel... maar loop (als n idioot zoals sommige denken/zeggen) altijd tegen iets anders aan...
Aankomende maandag en dinsdag vrij, hopen op mooi weer, DAN KUNNEN WE :)
Soms is het ook beter om even twee keer over iets na te denken of je erin te verdiepen voordat je wat doet. Zo zijn we allemaal ouder/wijzer geworden (en dan doe je nog wel eens niet zo slimme dingen) haha.
Goed bezig Robin! Leuk om te zien dat je het ook zelf een heleboel doet en aan het sleutelen bent !-!
Ben heel benieuwd naar de auto in 't echt.
volgens mij komt het mat zwarte er op de foto minder mooi uit dan in de werkelijkheid!
Nou Lennart, het is dof geworden ondertussen. Na mijn verjaardag (24 juni) ga ik opnieuw verven. Verven inderdaad, een vriend van mij rolt heel veel auto's, dus hij gaat het doen voor me. Dan is het de bedoeling dat de bovenkant matzwart wordt, een randje om de wielkasten rondom wit en de scheiding daartussen een streepje rood Y
Kijk,, dat zijn mooie plannen.
Kan me even niets voorstellen bij het totaal plaatje, maar zal vast goedkomen!
't begint bijna cliche te worden, maar ben benieuwd naar 't eindresultaat!
Alweer lekker bezig Robin ;)
Leuk om te lezen Robin!
Succes met de auto verders!
Ziet er goed uit Frank! !-!
Kijk Frank, eindelijk aan de binnenkant begonnen?
Stond volgens mij al even op de planning !-!
Maar ziet er goed uit die groene details in 't dashboard.
Hoezo heb je trouwens de rest zwart gespoten?
Frank wat is dat kastje wat je er uit heb getrokken
de airbag module ;)
Citaat van: Lennart op 10 juni 2013, 23:55:05
Kijk Frank, eindelijk aan de binnenkant begonnen?
Stond volgens mij al even op de planning !-!
Maar ziet er goed uit die groene details in 't dashboard.
Hoezo heb je trouwens de rest zwart gespoten?
Ja, kwam maar niks van, nu is het weer mooi weer :)
druk druk :P
deur panelen had ik al gespoten een poos geleden, maar goed.
vanavond weer n paar updates!
lijstje met to do boven aan gezet! :)
Lekker bezig Sem !-!
Nice Sem,, ziet er goed uit!
Nette cc Sem.
Voor de uitlaat wil ik je PM performance aanraden.
Ziet er netjes uit Sem, plannen ook, persoonlijk zou ik btw wel de uitlaten in de bumper laten maken, zo er onder staat wel erg aftermarket.... , Maar is wel 1 van de mooiere uitlaat stukken (Fubar heeft die dacht ik ook onder zijn Cabrio)
Klopt Michiel, maar persoonlijk zou ik kiezen voor de MCC-uitvoering :9~:
(http://i925.photobucket.com/albums/ad100/Fubar1944/RMCC/Renault20Megane20Cabrio201_zpsb5a62f6e.jpg) (http://s925.photobucket.com/user/Fubar1944/media/RMCC/Renault20Megane20Cabrio201_zpsb5a62f6e.jpg.html)
Ziet er erg netjes uit!! Veel beter als wat de vorige eigenaar gedaan heeft :D
@ Lennart, creatief bezig geweest !-!
Netjes Christian & Lennart! !-!
Goed bezig geweest Christian,
p.s. je eerste foto doet 't niet :?
@ Dante en Mark
Tnx :q
Doet de afbeelding het nu wel?
Y
Dan weten je nu wat voor troep je NIET moet gebruiken :)
Hey Lennart, persoonlijk niet echt mijn smaak, maar wel crea bea inderdaad! :)
Maar had je het hout niet iets netter kunnen zagen?
Hi Dirk,
Qua zagen /bijschuren is 't wel netjes gebeurd.. echter zie je de houten stripjes, wat ik niet had verwacht..
Dat maakt het inderdaad minder mooi..
Maar volgens mij vormt het langzaam aan, waardoor je het inmiddels minder ziet (of ik ga er aan wennen) :D
@ Christiaan: Ja, het F7P spruitstuk op een standaard F7R 710 gaat heel goed werken. Ik heb met dit spruitstuk gereden en ook het standaard meg. spruitstuk en met een Devil 4-2-1 uitlaat. Het meeste koppel haal je met het F7P spruitstuk. Zeker onder de 4000 rpm is het F7P spruitstuk beresterk. Wel zal je tzt je mapping moeten aanpassen. Roald van team1916v heeft met mijn auto gereden toen die in deze trim was uitgevoerd en was enorm verrast.
ik zie het wel.
als de mapping aangepast moet worden,zal dan tegen die tijd er een stand alone in gaan.
Succes met inbouwen Chris!
dankje,zal het nodig hebben ;) !-!
@Robin: Lostikken met een schroevendraaier & hamer..? :dunno:
@Robin linksdraaiende tapset aanschaffen,gat boren,draad tappen,bout er in met linkse schroefdraad
dan zou die los moeten komen.
robin goed bezig!
succes man met het wit maken!
de auto was rood :P
Gelukkig wordt alleen het dak wit en de rest weer matzwart, anders had ik de hele auto tot op de eerste laag af moeten schuren. Dan was ik waarschijnlijk over 5 maanden klaar geweest 8)7
Nu ik de rest gewoon opnieuw mat zwart maak hoeft alleen de bovenste matzwarte laag eraf. Dat scheelt wel enorm qua tijd!
Lekker bezig Robin... Dat zal lekker zweten zijn met dit weer... :D ;)
Dat schuren was ongetwijfeld een pokke klusje Robin.
Je buren zullen ook wel blij geweest zijn met al die zwarte stof. :D
Robin, ik zou schoolbordverf gebruiken, dat is ook matzwart en dan kan je er nog wel extra leuke dingen mee doen haha.
:D :D :D
Citaat van: Karin op 9 juli 2013, 21:59:32
Robin, ik zou schoolbordverf gebruiken, dat is ook matzwart en dan kan je er nog wel extra leuke dingen mee doen haha.
Dan mag jij er volgende keer iets leuks op schrijven! :D
Robin tipje v.d. schilder ;) lichtgrijze grondverf over je rode dak dekte wit direct na twee lagen af, nu heb je er straks de 5e er op zitten en ben je nog niet tevreden (jammer) Y En in principe na elke laag lichtjes opschuren, behalve de dek laag _o_
Bedankt Roy! Ik ga dit meenemen in de how-to!
Voor mij de reden waarvoor ik geen grondverf heb gebruikt is omdat ik aan 1 pot witte verf genoeg heb, scheelt weer in de kosten.
Als je de auto gaat rollen is het wel gewenst om de deklaag te schuren, natschuren, korrel 400 en 600. Anders krijg je een sinaasappelhuidje, en dat wil je niet hebben op je auto!
In ieder geval thanks voor de tips!
Je denkt goedkoper uit te zijn met 1 pot maar uiteindelijk verbruik je meer lagen, wie was er in het verbruik v.d. verf dan goedkoper uit ;) juist ik denk de buurman :)
Heb in plaats van totaal drie lagen uit twee potten van 20 euro genoeg gehad aan 5 lagen uit 1 pot van 20 euro, dus lijkt mij goedkoper. Of is hier een wiskundig wonder aan de gang waar ik te stom voor ben om die te begrijpen :D
Citaat van: Karin op 9 juli 2013, 21:59:32
Robin, ik zou schoolbordverf gebruiken, dat is ook matzwart en dan kan je er nog wel extra leuke dingen mee doen haha.
Ik heb hier eventueel nog 2 potten van de Gamma staan, die ik mezelf niet meer zie gaan gebruiken op de Coupe... ;)
Hi Robin,
Leuke klus hoor, Zie dat je het juiste weer hebt uitgekozen..
Zijn waarschijnlijk meer liters (drink)water doorheen gegaan dan verf.. :D
Anyway, resultaat is wat telt !! Ben benieuwd naar je volgende update !!
Ik kan je inderdaad vertellen dat ik de dagelijkse aanbevolen hoeveelheid van anderhalve liter meer dan dubbel heb gehaald..
De fotos zijn inderdaad erg mooi geworden _o_
Maar je classic blijft echt super !-!
Deftige foto's Mark !-!
Strakke foto's mark.. Ziet er goed uit !!
Dankje dankje _o_ ! En de bedankjes voor de foto's moeten naar Benjamin _o_
Nette foto's Mark! Wat een vet ding is het ook !-!
ben ik dus niet meer de enige die een witte heeft gerold :P
Dirk fijn om te zien dat de auto weer rijd, maar wel fraai zonder de voorbumper Y hopelijk verloopt nu alles spoedig en zien we je dit jaar nog eens met de Mégane op een meeting :?
Het heeft ff geduurt,hopelijk blijft alles goed draaien Dirk,in iedergeval veel rijplezier met de
coupe.
Goed bezig Dirk. !-!
Eindelijk goed nieuws Dirk. !-!
Dirk, gaaf om hem weer rond te zien rijden. Veel plezier met het inrijden.
Lekker om hem iig weer rijdend te zien Dirk !-! Y
Top dat hij weer rijd Dirk, er zullen weinig mensen van hier weten hoe die was toen je auto nog reed :P
Dank jullie wel.
Hahaha, ja dat denk ik ook Rogier. ;)
Hij rijd nog niet super, bv nog niet lekker stationair (bij koude motor). Maarja, dat is ook even wennen (bij het remmen toch ook een beetje gas geven, dus met de andere voet remmen).. Ik moet het gevoel nog even vinden daarin. Maar dat komt vanzelf als de APK er straks is en ik kan rijden.
Probeer het maar eens, met de linker voet remmen i.p.v. de rechter. De eerste keer knal je zowat op het stuur terwijl je denkt heel rustig te remmen.. haha
Als de motor warmer is lijkt hij wel aardig stationair te lopen..
Na de apk eerst alles weer wat opbouwen. Zit ook een schadeplek op de achterbumper, maar ik ga het niet eerder netjes maken dan dat ik weet dat de motor het ook gaat uithouden. Misschien moet ik hier even een sticker overheen plakken voor tijdelijk ofzo..
Feit is wel dat als je er weer even in kan rijden, de motivatie ook weer terug komt.
Goed bezig Christian! :)
@Dirk
Echt super dat die weer rijd _o_ _o_.
Mooi dat die weer gemaakt is, en hopelijk ook blijvend.(vooral voor jou).
Idd rustig even intokkelen die motor. ;)
Veel rijplezier samen met de kleine. De kleine er gewoon langs zetten en cruisen. :play:
Goed om te horen Dirk!
Anders kan je nog aan je oude megane beginnen ;)
http://link.marktplaats.nl/697321632
Zo die heeft een flinke bump meegemaakt.
Thanks!
En ja, mijn oude megane zo te zien is wel even slikken hoor! :)
Super dat hij weer rijdt Dirk!! Dat zal wel een hele overwinning zijn geweest !-!
Goed bezig dirk !-!
Yup: de bumper zit er ook alweer op, zag ik. Y
Ziet er weer netjes uit
En wat kost zon flesje olie nou van kendall
Ik heb eigenlijk geen idee? Dat flesje zat in de totaalprijs bij het afstellen en herstellen van de motor. De motor kan nog well eens olie gaan gebruiken dus dat moet ik goed in de gaten houden. En in dat geval kan ik hem bijvullen.
Schijnt een goed merk te zijn,de vol synthetische versie gaat er
in bij de volgende olie wisseling.
Is de 20w50 niet beetje hoog
Voor onze tot nu toe stanaard blokjes chris ?
Lekker bezig hoor Dirk!!
Topper!!
@Kevin ging me meer om kendall olie,tuurlijk zit er verschil in olie als men
atmospherisch of geblazen rijdt.
Gaan we je nog zien in Culemborg Dirk :?
Roy,
Dat denk ik niet. Ik heb slechte ervaringen om mij ergens in te schrijven, want dan ging iedere keer de auto kapot of was hij nog niet klaar.. :)
Daarnaast is de auto niet showwaardig. Het interieur is een puinhoop, de auto heeft hier en daar toch een paar schadeplekjes onder de motorkap moet ik alle kabels nog opruimen en ik heb nu nog niet eens een apk.
@Dirk dat zwarte doek is het 1e wat er uit ging,zowel bij de 1,6e als de 16v
ik heb nergens last van gehad,het geluid gaat er wel op vooruit :q
Oei, geluid is dan wel een nadeeltje, want hij maakt nu al een takkeherrie.
Misschien dat ik het zo kan maken dat ik het makkelijk kan demonteren als t nodig is en de gehele kap wel oranje maak. Thx!
Ja wat ik te horen kreeg over die doek is dat het een demping is
En blijf chris zijn 1.6 en dirks 2.0 gewoon mooie meganes vinden
@Kevin. de 1.6e ligt op zn laatste rustplaats,ben overnieuw begonnen met de 16V
@Dirk opzich goed idee,echter wilt dat doek gaan plakken als het warm word,hij zit vast met
noppen,als je die voorzichtig los krijgt,kan je horen of het te veel lawaai geeft.
laat ik het zo zeggen,mn uitlaat in huidige uitvoering komt (jammer genoeg) boven mn filter uit
dus eigenlijk is het meer de vraag,of je het wel zo erg vind.
Ja oke dat had ik gezien maar waarom had je hem dan niet verkocht, was toch een mooi wagentje
En wel de skirts en achterbumper op je 2.0 gezet
dirk wat super dat het beestje weer rijd !-! ik hoop voor je dat het nu echt heel blijft. en dat je er eens lang plezier van zult hebben _o_
Dank je wel Lúk!
Mocht je handg zijn Robin, kan je sleutel 17 of 19 of 21 erop slaan (in vorm slaan)
Dan krijg je ze met veel geluk en geklungel eraf. ( uit ervaring... :$ )
Probleem is dat er er bijna geen ruimte tussen velg en bout is.. Iemand heeft me deze aanpak inderdaad al eerder verteld, maar het is helaas niet uitvoerbaar..
en een gat boren,linkse draad in tappen,linkse draad bout er in,en dan zien los te krijgen.
:ws:
Dat is volgens mij de enige juiste manier Y
Citaat van: Umpire (Robin) op 2 augustus 2013, 22:59:22
Probleem is dat er er bijna geen ruimte tussen velg en bout is.. Iemand heeft me deze aanpak inderdaad al eerder verteld, maar het is helaas niet uitvoerbaar..
Had je dit al bekeken Robin :? http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=17595.msg327612;topicseen#new (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=17595.msg327612;topicseen#new)
Heb ik gezien roy, thanks! Ik ga er morgen eens even goed naar kijken!
Maar welke slotbouten heb je nu exact :?
zonde om een dop te vernagelen.
Die tweede set Roy, mcguards geloof ik.
Volgens mij heeft elke set slotbouten een uniek nummer en kun je bij de leverancier "gewoon" een nieuwe bestellen met jouw nummer. Dat nummer staat als het goed is op die dop.
En anders doen wat Christiaan zegt inderdaad.
Het is al een andere sleutel ondertussen dus er staat geen nummer op, zit echt te kl*ten met die dingen. Morgen gaat een vriend van ons er een bout op lassen en kijken of het dan lukt. Ben benieuwd..
@Dirk
Het zit je idd niet echt mee op deze manier,die man was dan ook niet echt schappelijk,jammer weer.
Hopelijk zit het de volgende keer mee,en kan je gaan genieten van de megane.
Kop op Dirk. 3 maal scheepsrecht, de volgende keer komt het goed.
Wel balen inderdaad.
Het word je ook niet gegund he >:(
Maar geef niet op he ;)
Dirk dat is balen, was maar naar ons gereden gisteren, we hadden al 5 steekproeven gehad van de week, dus die kwamen echt niet meer.
3e keer komt goed.
@Didi
Ziet er netjes uit, en fijn dat het ook goed remt Y
Dirk fijn dat er weer een beetje leven in de megane zit, alleen wel een beetje jammer van de apk. ;(
@Didi goed bezig. !-!
Lekker bezig Robin, doet de buurt niet moeilijk?
Dit omdat je het gewoon op straat allemaal doet.
Ik vind het wel mooi om te zien hoor. Gewoon lekker op straat aan de auto klussen! Zal vast veel bekijks trekken en gezellig zijn.
Was die auto ooit toevallig rood? ;)
Las je de puntjes niet dicht? En wat doe je met dat grote gat? Als je dat met plamuur dicht smeert ben ik wel benieuwd hoe lang dat mooi blijft.
Succes ermee!
Balen van dat gat Robin! Waarmee heb je de gaatjes dicht gemaakt?
Plamuur en staal gaat volgens mij bij Renault extreem slecht samen. Laatst ook een plamuurplek op de onderdorpel ontdekt wat al lang genoeg daar zat om een gat in me dorpel te vreten. Meteen ook een plamuur laag van 2,5cm dik..
Ik zou proberen te vermijden om plamuur te gebruiken en als je het doet, doe het heel dun! zijscherm is denk ik het makkelijkste een stuk uitslijpen en een plaatje inlassen.
De buurt vindt het geweldig en komt steeds vragen hoe het gaat. Vandaag kwam iemand zelfs een blikje drinken brengen!
Ja Dirk, die auto was ooit rood 8)7, ik heb de gaatjes met plamuur gedaan, en het grote gat ook op dit moment. Ik hou verf over voor het geval het straks minder mooi is, zodat ik op dat moment een plaat kan uitslijpen en hierin kan lassen. Ik krijg op school nu ook les in lassen, dus win win situatie.
Ik werd wel enorm ongelukkig van het schuren, wat een k klus, maar ook dat is nu eindelijk klaar. Ik ga zo de eerste laag er nog op smeren!
Succes!
Hoi Dirk,
wat een schade ! brrr! Ik begrijp echter niet waarom je auto zo slecht loopt (start/stationair). Met een std-alone is dit toch een kleine moeite ? Succes met het afbouwen !
Mijn F7R werd ook afgesteld, nu op 1 bar, en de intercooler werd vervangen door een chargecooler. 287 pk adw en net geen 400nm adw.
Ik zal het hier ook even duidelijk meegeven. 31 augustus hebben wij (ikzelf en Henk van Fastchip) de auto van Christiaan even "gemodificeerd". Door deze modificatie is zowel het vermogen als koppel aanzienlijk gestegen. Het is onnodig om pm's te sturen of via het forum te vragen hoe men deze modificatie moet doorvoeren. Het klinkt mssn ###lig maar ik ga het niet vrijgeven gewoonweg om de simpele reden dan onze research en testen (dyno) ook allemaal met eigen kapitaal bekostigd werden. Als iemand deze modificatie graag wil hebben is die van harte welkom op onze dynodagen. Een rolsessie kost 30 € en een modificatie 50 €.
http://i774.photobucket.com/albums/yy22/chris-mc/Megane%2016v/Testbank31-08-2013_zpse3bb2156.jpg
Draden Bdp sensor omgedraaid?
nope
Verplaatst dan? ;)
Zal erover ophouden, degene die het wil moet contact met jo opnemen. Ga niet zelf stunten.
Klopt Paul
Dit doe je niet "ff" op straat,er moet altijd gecontroleerd worden of de AFR goed is.
Is dit ook mogelijk op mijn 1.4e ej7? Dan ben ik wel geïnteresseerd. !-!
Citaat van: Christian de Vriend op 9 september 2013, 16:45:41
Klopt Paul
Dit doe je niet "ff" op straat,er moet altijd gecontroleerd worden of de AFR goed is.
En vooral dat hij niet pingelt
Juist daarvoor.
Een pingelent blok wil je echt niet hebben.
Lekker bezig weer Didi! !-!
Ik zou voor de 3D carbon "wrap" gaan Didi,dat vind ik nog steeds een mooie
manier om iets netjes/anders te maken,maar dat is mijn mening.
Didi, ziet er weer top uit. Ben je alleen niet bang dat de alcantara gaat verkleuren in de zon?
Het ziet er echt goed uit Didi !-!
als het goed is gaat de Alcantara niet verkleuren in de zon.
het zou kleur vast zijn omdat dit echte alcantara is. ( €150,-) per strekkende meter. :maf:
gaat het verkleuren of laat het los, dan ga ik terug naar de stoffeerder. Garantie, noemde hij dat. !-!
Ik vind het wel leuk staan, echter had ik ook het stukje voor de schakelaars bekleed.
heb ik vanmiddag gedaan. Y
Dirk,
ik was net even aan het kijken naar de fotos van de zuigers/wanden/koppakking. Sh*t man, das toch wel erg vette schade en ik betwijfel of dit goed gaat door gewoon zuigers te wisselen van goed naar "minder" goed.
Laat je ook ff niks wijsmaken, die koppakking is erdoor gegaan door pingelen. Die stalen koppakking is de grootste onzin die er bestaat, nu ga je de schade alleen maar groter maken als hij pingelt. Zolang de afstelling goed is zal er met een std koppakking niks mis gaan. In mijn 21 met EC blok hebben we ooit eens 3 bar boost gestampt door een foutje met de bleedvalve, niks aan het handje omdat de afstelling voldoende benzine gaf icm ontsteking.
Ik zou toch opletten want die afstelling is echt fout.
@Frank, als jij er blij mee bent, imho zijn deze wielen geen vooruitgang....
@Michiel net wat je zegt, geen vooruitgang....
klopt, wel n stuk comfortabeler dan 40 dik.
Ritje Berlijn is erg gunstig met dikkere banden :)
Stugge vering en dunne bandjes wordt shakend de auto uit komen na 600 km...
Dus voor fftjes is het wel mooi. o-)
Later gaat voor 1 a 2 maten dunner erop om lager te kunnen.
Getrokken banden met spoor verbreders.
komt helemaal goed !-!
Citaat van: Xanquezer (Frank) op 19 oktober 2013, 23:22:30
klopt, wel n stuk comfortabeler dan 40 dik.
Ritje Berlijn is erg gunstig met dikkere banden :)
Stugge vering en dunne bandjes wordt shakend de auto uit komen na 600 km...
Dus voor fftjes is het wel mooi. o-)
Later gaat voor 1 a 2 maten dunner erop om lager te kunnen.
Getrokken banden met spoor verbreders.
komt helemaal goed !-!
Pffh onzin, ik ben zo naar Spanje op en neer gereden op 195/40/17 :)
of ik heb allertijden met te hoge banden spanning gereden.... :P
Ik vind zo wie zo het model van de velg niet echt een vooruitgang :x
Maar als jij het mooi vind is het goed ja !-!
Citaat van: Xanquezer (Frank) op 20 oktober 2013, 11:28:59
of ik heb allertijden met te hoge banden spanning gereden.... :P
Lijkt me stug, ik rij al op meer dan 3 bar.
Maar het model is ook niet mijn smaak. Maakt je band zo dik.
ja dat klopt ook wel weer...
ze vallen wel goed en beetje groot uit.
binnenkort als de winterset erop ligt ga ik ze opnieuw spuiten (groen zwart).
gr
Ja dat was ook wel te verwachten he. :D Dat groen en zwart. :D
hahaha
Ik moet zeggen Frank, door jouw beschrijving van de veerpootbrug ben ik wel benieuwd :D
veerbootbrug is stap 1 om je wagen stijver te maken,stap 2 zou zijn
om je stabilisatorstangen van je draagarmen te versterken,en als je
nog stijver wilt,dan een rolkooi.
@Chris,
klopt, stabillisatorstangen ga ik nog n keer vervangen.
Gas vering achter staat al op mn to-do list.
ik heb er 2 stugge al klaar voor liggen :)
Alleen moet de torxie as 2,5cm naar beneden (al contact over gehad, zit alleen momenteel druk in de planning)
Rol kooi doe ik net niet.
ik zet wel n paar extra buisen hier en daar (ook voor de 5/4/3 punts gordel, (ben ik ook nog niet over uit))
Binnenkort meer nieuws :)
En misschien toch nog wel n motorswap... ooit... (***dreaming***)
@Robin,
Hij stuurt wat veller, sneller... zo iets.. reageert stugger ongeveer... uhm.. iets die koers in, hoofdzakelijk het bochten werk.
gr
Misschien als ik op motorshow essen nog een mooie tegenkom dan plaats ik er ook 1. !-!
stabilisatorstang op een 2.0 8v?? dacht het niet,die zijn er niet eens
voor de 16v,enkel als je alles ombouwt naar cup,zal je die kunnen
monteren.
ik weet het, stabilisator stang heb ik nu bijna niks aan.
Ik zal inderdaad het hele onderstel moeten verbouwen voordat het mogelijk is.
Jo heeft nog Cup delen in de aanbieding zag ik :)
eerst achter en kijken voor n paar buisjes te plaatsten (rolkooi is geen optie als je veel rijd en af en toe de achterbank moet gebruiken)
gr
Buisjes plaatsen bij de achteras? verklaar u nader
christian,wat is dat dan voor stang die vast zit aan de draagarmen en subframe?
dat noem ik toch echt een stabilisator stang of zie ik nu iets over het hoofd :P
@Roy yup,dat zie je verkeerd.
vermits je een megane cup achteras steekt,valt er weinig aan te passen aan de standaard
achteras,ik heb zon achteras wel eens gezien,en dan vraag ik me nog af,wat er nog aan te
passen valt.
Chris,
jij bent over de achteras bezig, Roy is over de voorkant bezig.
Stijver maken hoeft zeker niet met een rolkooi. Als je alle rubbers op stabi en draagarmen vervangt door de nieuwe powerflex zwart kom je al een heel eind.
(http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/IMG_0396_zps99bd0b5f.jpg)
(http://i83.photobucket.com/albums/j320/joke221/IMG_0394_zps0b80eaa6.jpg)
De achteras stijver maken vraagt wat meer moeite (en geld). De goedkope oplossing is uiteraard de torsie verlagen en een setje koni/FK of iets dergelijks erop pleuren maar ik ben persoonlijk van mening dat dit het rijgedrag en de baanvastheid NIET bevorderd.
De goeie manier is de as eronderuit halen, alle bussen vervangen door op maat gemaakt spul. De torsie verwijderen, een starre as erin en met geveerde schokdempers gaan rijden zoals de cup meganes destijds.
oh ik dacht dat het ook over de vooras ging :P
Valt nog wel mee hoor Jo. Ik kan nog steeds met 130 km/u het stuur loslaten.
Ik merk wel dat m'n megane op de dunne winterwieltjes een stuk gevoeliger is voor zijwind vlagen.
Heb het idee dat dit vorig jaar minder was op originele hoogte. Maar op de zomer sloffen valt dit reuze mee. :)
@Frank
Ik zou toch voor een deftig setje 17 inch gaan voor de zomer maandjes.
@Didi
Staat netjes !-!
@ Mattew.
Ik weet het... ik zoek het zelfde setje velgen nu zodat het een mooie 15 / 17 inch set wordt.
185/50/15 voor en 205/40/17 achter.
komt goed :)
@ Jo, Chris en roy
Achter torsie as 2,5 cm verlagen.
Daarna 2 nieuwe gasveren van Vmaxx monteren (liggen klaar)
foto van internet (willekeurig)
(http://www.potn.co.uk/blog/wp-content/uploads/2010/11/DSC_3632.jpg)
op de foto gele gasbuizen.
Die ga ik eerst nog monteren.
Over buizen gepraat:
Achter bij de achterbank (zowel ook in de kofferbak) plaats ik een paar buizen overdwars waardoor de auto iets stugger gaat worden.
Daar bedoel ik subtiel mee, niet een gehele rolkooi :P
gr
Dirk, gefeliciteerd. En nu genieten van je auto.
Helemaal super Dirk!
Gefeliciteerd Dirk! Goed nieuws. Kun je de weg direct op of moet er nog een hoop gebeuren?
Thanks!
Om de weg op te kunnen hoeft er niet zoveel te gebeuren.
Moet hem nu eerst inrijden en daarna weer weg brengen om definitief af te stellen.
Om hem showwaardig te maken moet er wel heel erg veel gebeuren nog.
Maar met een verhuizing deze maand (naar een tijdelijk huurhuis), een 2e baby in aankomst en een nieuw huis in aanbouw denk ik niet dat ik alle plannen kan afmaken.
Maargoed, lekker rijden eerst. :)
Wat ineens een hoop nieuwe dingen lees ik. Veel succes, met inrijden, de verhuizing, de a.s. baby en jullie nieuwe huis.
Zozo flink bezig Dirk. Gefeliciteerd met de 2e kleine op komst. !-!
Mooi dat de apk erop zit Dirk.
En veel nieuwe dingen de komende tijd zie ik.
Fijn dat je hem nu eindelijk (goed) kunt inrijden Dirk ;)
En zo te zien is de storm bij jouw nog niet gaan liggen :)
Veel succes met alles !-!
Goed nieuws Dirk !-!
17e naar amersfoort? l- o-)
Rije Dirk! :)
goedbezig dirk. !-!
Dank jullie wel!
Sorry Ed, maar ik ga de 16e verhuizen en wil dan de 17e de puntjes even op de i zetten.
Dus dat gaat helaas niet lukken.
Mooie ford Erik.
Jammer dat de meg weg gaat.
Maar ooit komt dat moment he ;)
Fase 2 achterlichten gaat hem zeker goed doen Didi.
Een top Mod !-!
vind ik ook. ;)
ik wil alleen proberen om de originele stekkers te handhaven, en zelf verbindingen maken. :?
het schema van "wat, waar" heb ik ook gevonden.
nu is het wachten op GLS. :sleepey:
die verzorgen de levering.
Netjes Didi. Nu nog zilveren knipperbolletjes erin ;) !-!
komen t.z.t. led-lampen in.
Y Y Y
Staat m goed Didi!!
keep on going didi!
Staat goed de achterlichten Didi Y
maar auto kan wel wasbeurtje gebruiken ;)
Hoe staat het ervoor met je Megane Dirk? !-!
Goed hoor! ;)
Staat in de garage. Heb er eigenlijk nog niet zoveel in gereden.. Maar hij zit in de verzekering, heeft APK en blijft ook nog eens stationair lopen! :)
Moet hem nu eerst 2 duizend kilometer inrijden.. Maar de factor tijd zit wat tegen.
Ga wel naar de ALV van de meganeclub in Utrecht, dus hoop dan wat kilometertjes te maken.
Zal het wel even vermelden in het topic dat hij nu wel thuis staat.. :)
Y :) !-!
Goed nieuws Dirk. :woohoo:
Mooi dat je er na al die tijd inmiddels in kunt rijden. :sturen:
Zou mooi zijn als we hem kunnen zien met de ALV. :grin:
Ik ben ook erg benieuwd Dirk
Top Dirk !-!
Goed nieuws Dirk. Hoop 'm in het echt te kunnen bewonderen bij de alv.
Netjes Lennart! Ben benieuwd naar de "Voor & Na" foto's ;)
Kan ik jou in m'n achterhoofd houden voor eventueel, in de toekomst, custom stickerwerk..? :dunno:
Thanks Dante,
Denk dat ik morgen even de auto schoonmaak. Dan kunnen de stickers erop..
Zal zeker de voor en na foto's posten..
En customstickers is altijd te bespreken.. Laat maar horen als je iets in gedachten hebt..
(en even snel gekeken, volgens mij kan ik ook de slangenprint folie bestellen :D)
Ziet er netjes uit Lennart. !-!
Netjes
Lennart !-!
Leuke subtiele stickers, Lennart! Y
Ik had ze alleen precies andersom geplakt, met de blokjes naar achteren (dus rechts en links omgewisseld).
Voorbeeld:
(http://www.drivearabia.com/news/wp-content/uploads/2008/08/renault-twingo-rs-3.jpg)
Heb ik inderdaad ook aan zitten denken Tedo,
Alleen op deze manier loopt het mooi met de ronding van de wielkassen mee.
Het is even een uitprobeersel.. Wie weet komen er binnenkort wel weer andere op.. ;)
Leuk gedaan Lennart! 8)
Leuk dat je de stickers ook zelf heb gemaakt
Het blijven overigens (1 vd) "gailste" Renault (RS)velgen :9~ :9~ :9~ Y
Thanks Mark,
Het is voor mij gewoon even uitproberen wat ik allemaal met de plotter kan. dus met zulke projectjes kan ik het mij een beetje eigen maken.
@Marcel,
Waarschijnlijk bedoel je de Twingo velgjes... Ik heb op dit moment heel mooie zwarte wieldopjes :D
Kan iemand mij misschien vertellen hoe ik een projectpagina kan openen? Bij elk forum kan ik een ''nieuw topic'' maken maar bij het ''projecten forum'' kan ik dat niet.
Alvast bedankt.
Watse 8)
Hi Watse,
Om een project pagina te kunnen openen moet je betalend lid zijn.
Zie topic: Lid worden (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=16756.0)
Als Betalend lid heb je natuurlijk heel veel voordelen. Naast een projectpagina en een avatar, krijg je ook kortingen bij verschillende club sponsoren. (zie:bij wie kan ik allemaal korting scoren!! (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?board=68.0) )
En daarnaast mag je officieel zeggen dat je lid bent van de allerleukste autoclub van Nederland, en de rest van de wereld.
Op dit moment is lid worden even niet mogelijk ivm Ledenstop, maar verwacht na aankomende zondag dat hier meer duidelijkheid over komt !!! Nog even geduld dus!
Aha, zo zit dat dus. Dankjewel voor het antwoord. Maar dan hou ik het voorlopig toch bij een forumlidmaatschap. ;)
Inderdaad eerst maar even afwachten wat er op de algemene ledenvergadering aankomende zondag besloten wordt met betrekking tot het lid worden.
En bij het nieuwe seizoen kan je altijd nog lid worden. Zitten vaak wel leuke meetings bij die alleen voor Leden zijn.
En dan nu weer snel ontopic, voordat ik 452 stokslagen krijg omdat ik te veel van de tread af wijk.. :D
Kortom, terug naar de mooie projecten !-!
Lennart, wat da8 je van :whip:-slagen :D
Citaat van: Lennart op 15 januari 2014, 16:36:39
Inderdaad eerst maar even afwachten wat er op de algemene ledenvergadering aankomende zondag besloten wordt met betrekking tot het lid worden.
En bij het nieuwe seizoen kan je altijd nog lid worden. Zitten vaak wel leuke meetings bij die alleen voor Leden zijn.
En dan nu weer snel ontopic, voordat ik 452 stokslagen krijg omdat ik te veel van de tread af wijk.. :D
Kortom, terug naar de mooie projecten !-!
Ok, wacht ik dat even af en dan zie ik dan wel verder.
Watse 8)
@ Lennart: is dit een open sollicitatie naar nieuwe clubsponsor? :D
Haha,, Ik heb meer succes op het forum met mijn sollicitaties dan in de werkelijkheid :D
Moderator, nu clubsponsor :D
maar ahg, als ik mensen kan helpen met een stickertje, kan ik altijd wel even kijken wat ik hierin kan betekenen.
Is voor mij gewoon hobby en je raad het al.. met hobby apparatuur :D
Toch leuk Lennart !-!
En als je daar mensen mee en wilt kunnen helpen alleen maar mooi natuurlijk. :)
Erik, jammer! Maar veel plezier met je nieuwe auto! :-)
Thijs, gefeliciteerd met je 2.0 16v. Persoonlijk vind ik dit de leukste megane 1 Heerlijk soepel en zeer snel.
Bedankt !-!
zijn zeker lekkere vlotte wagentjes!
Hoewel ik de 1.6 ook wel lekker vond rijden.
Ik kan er alleen maar op vooruitgaan hoor ik o-)
Hoe de pagina in de gaten er gaat een hoop bij komen nog
Deleted
als men een 1.6e heeft hoort je hem niet,maar owé als men een 16V heeft he jacques.
gefeliciteerd met de 16V thijs,heel veel sleutel en rij plezier
kan uit ervaring zeggen dat je geen spijt gaat krijgen.
Ben het met je eens dat de 1,6e geen straatmonster is,maar wel pittig
zeker als je hem een beetje aanpast.
Christiaan, niet meteen gaan katten anders hou je helemaal geen leden meer over. Ik sleutel en ontwikkel voor mijn plezier en wil mijn kennis best delen met anderen. Ik heb zelf een 2L 16v en daar kan ik ook alleen maar over mee praten.
Geheel met je eens Christian!
Heb alleen 1 vraag misschien dat jij het weet.
Kan je de vmaxx schroefset van de 1.6 overzetten naar de 2.0?
Heb een vermoeden dat er wel wat verschil in zit kwa veerpoten van beide types.
Nee dat kan helaas niet.
de fusee's van de 2l 16v zijn anders. ;)
Mooie wagen trouwens. !-!
Zoek je toevallig nog black lexus look achterlichten?
Had ik al in m'n vorige megane zitten dus die worden overgezet ;)
zo, da gaat hard Thijs!
Leuk ding! Veel plezier ermee.
Komt hij toevallig uit Groningen? :-)
Hey das leuk nieuws Thijs !! Kom hem binnenkort wel eens bewonderen!
@thijs steek de fusees van de ph2 er onder,dan past het perfect,en kan
je meteen 280 schijven steken (mochten die er nog niet op zitten)
zo zit het namelijk bij mij nu ook,aangezien ik mn KW variant 2 niet
weg wilde doen.
Hee Thijs, Haha jij ook al aan de 16v! Mooie auto man !-!
Het is trouwens wel mogelijk met wat aanpassingen om je schroefset over te zetten, dit heeft Christiaan ook gedaan als ik me niet vergis.
Wellicht dat ik je auto eerder nog een keer spot maar anders zie ik je in april bij Chris op verjaardag? 8)
Nice Thijs! Nieuw lees- en kijkvoer :9~
Heb je nog foto's van je 1.6? Ben ik ook wel benieuwd naar omdat je veel gaat overzetten.
Verder in een nieuw deel !-!