Advertenties


Schade [maar motorisch weer in orde !!]

Gestart door Moontje, 1 februari 2005, 21:37:51

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moontje

Mijn auto vertoont technisch een aantal mankement die door mijn erkende dealer niet gerepareerd kunnen worden... Na het vervangen van diverse 'dure' onderdelen kreeg ik van chef werkplaats de volgende mededeling: "Tja, nu weet ik het ook niet meer........."? Werk voor Renault Nederland dus....

Auto rijdt al maanden voor geen meter, slecht starten, stotteren tijdens het rijden (de pook gaat dan als een gek tekeer), inhouden tijdens het rijden, en zodra ik de koppeling intrap om snelheid te verminderen, slaat ie af... Er gaan dan drie lampjes branden; die van de accu, de olie, en het lampje 'STOP'....?
De ellende begon met de vervanging van de drukvoeler en de drukregelaar, twee sensoren op de directe inspuit...
Inmiddels hebben ze mijn auto drie maal gereinigd met allerlei toevoegingen, zonder resultaat... Ze hebben het gehele benzine-systeem nagekeken, geen mankementen.. De gastoevoerklep vervangen, geen resultaat... Nieuwe stappenmotor, zinloos !! En de topper, hiermee zouden de problemen verholpen zijn: de rekeneenheid.. Helaas, ook dit was weggegooid geld, let wel, ik betaal niets !!!? Tenzij een reparatie zinvol ?n succesvol is, wat tot op heden helaas nog niet voorgekomen is....? En ik stotter en haper intussen gewoon verder, in afwachting van een juiste diagnose van Renault Nederland...


Alsof deze technische mankementen nog niet genoeg zijn, heb ik ook aanrijdingsschade... Zelf schuld, dat wel, maar toch... Ik heb gisteravond een fietsenrek uit de grond gereden, zo'n enkele beugel op een betonblok... Ik wilde draaien, en had dat ding n?et zien staan.... Ik raakte hem rechtsvoor, en draaide via de wielkas onder mijn auto....? ?:'(
Resultaat: Verschillende deuken in het zijscherm rechtsvoor, v??r en achter het wiel... Lakschade op het zijscherm... Deuk in de bumper, tevens lakschade... Lichte schade aan de onderzijde, achter het wiel, en verschillende breuken in de wielkas....

Zolang de auto technisch n?et in orde is, wordt dit niet gerepareerd... Is mijn auto technisch in orde, dan gaat ie naar de spuiter, en laat ik dit repareren, en tevens nog iets van 'uitbouw' spuiten !!!? ?;)

Dennis Postma

Het zit je niet mee Moontje, suc6 met de storing aan je auto en het herstel vd schade  :D en wens je portemonee maar veel sterkte toe want die zal het wel gaan voelen  ;)

peterachterop

Kom je weer eens op t forum, breng je slecht nieuws.
De volgende x weer wat beter nieuws. Suc 6 met de afhandeling.

Paultje

minder nieuws allemaal.

Hoop dat renault NL wat voor je kan betekenen. en anders zou ik gewoon een nieuwe CC eisen.  :D ;D
snappie

Stefan

Minder nieuws allemaal weer :-\
Het zit je niet mee Moon.
IK wens je iig veel succes en hoop dat alles weer goedkomt over een tijdje
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Moontje

Ik kreeg zojusit telefoon van de dealer; of ik mijn auto vanmiddag langs wil brengen... Renault Nederland kwam met het idee om de 'verstuivers' na te kijken... En over dat antwoord hebben ze een week moeten nadenken... Pffffffffffff...  En of dat nog niet genoeg was, vanochtend begon het lampje van 'storing in het motormanagement' ook maar weer te branden.........  Mja, kan er allemaal wel bij..

Vanaf vanmiddag rijd ik dus Clio, ben benieuwd voor hoe lang...........................  ::)

Ferdi


Edgar

Misschien een domme opmerking maar nooit eens een andere dealer geprobeert gewoon 1 met een frisse kijk op de auto???

Soms kan dit helpen...

Verder wens ik je veel succes met het verdere verloop weet onderhand ook hoe het is om een weigerende auto te hebben  :(

Groeten Edgar

Paul

Hoi Moniek,

Het zijn vrijwel zeker de injectoren(of verstuivers).
Toen ik jouw verhaal las dacht ik er al meteen aan.
Wel vervelend al het geouweh##r dat je nu hebt, en dan ook nog die schade.

Succes!
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Moontje

Citaat van: Edgar op  2 februari 2005, 14:18:42
Misschien een domme opmerking maar nooit eens een andere dealer geprobeert gewoon 1 met een frisse kijk op de auto???

Soms kan dit helpen...

:-\

Mijn dealer staat rechtstreeks in contact met Renault Nederland... Mijn aan Renault Nederland gerichte brief kwam vandaag uit de fas bij mijn dealer.. Ook heb ik vanmiddag alle mails gelezen die op en neer gegaan zijn tussen mijn dealer en Renault Nederland, ?n terug... ?

Verzoek van mijn dealer is dat Renault Nederland de auto maar komt halen, en deze meeneemt naar Amsterdam, en dan zelf nakijkt... Aangezien ze iets betere apparatuur hebben, waarmee ze misschien net d?t beetje info kunnen vergaren dat nodig is om de oorzaak van de klachten te traceren.... ?Maar eerst moest de dealer, in opdracht van Renault Nederland, de verstuivers reinigen, of zoiets.... Dus we wachten af... ?Voorlopig rijd ik Clio, 3-deurs, grijs van kleur, met slechts 4000 km op de teller.... :D

Edgar

Tja dan mag je verwachten dat je de beste op het gebied van renault we te pakken hebt...

Ach zo'n nieuwe clio rijdt ook niet verkeerd  ;)

Moontje

Mijn auto staat vandaag voor dag drie bij de dealer... Ik heb nog niets van hen vernomen... Normaliter zeggen ze: "Geen nieuws, goed nieuws....."  Maar of dat nu ook van toepassing is..........  :-\


Ik zal ze woensdag eens bellen, misschien kunnen ze me al ?ets zeggen....  [maandag en dinsdag gesloten vanwege die kl#te Carnaval !!!   >:(]

bruijst

Succes ermee Moon  :D

Risk

Hallo Moniek,

Je hebt toch ook een IDE? Hier zijn al vele topics over geweest. Er is er ??ntje geweest die zijn auto ook naar Renault Ned. is geweest. Volgens mij konden zij niks voor hem doen. Een monteur die hij kende kwam dus ook met de injectoren.
Ik heb er zelf ook ??n. Met dezelfde problemen als jij hebt. Ik gooi er af en toe een additief in de benzinetank in. Dit helpt vaak al veel.
De injectoren worden bij dit model ook erg snel smerig heb ik me laten vertellen. Dit moet dat additief dus schoonmaken. Ook kun je een keer naar Duitsland gaan om hem goed los te trekken/branden.

Berry



Joost-cabrio

klopt ik heb ook een IDE
mij is bij de aanschaf 2 dozen van ieder 12 flesjes met dat reinigings spul mee geleverd moest ik ongeveer ieder half jaar 1 busje in mijn tank doen of als ie raar begon te lopen.
en ze zeiden ook dat ik hem geregeld ff lekker door moest trekken zodat hij idd lekker schoon brande

mvg joost

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev