Advertenties


aankoop megane coupe phase 1 of 2?

Gestart door bas1984, 30 januari 2005, 14:38:44

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

bas1984

zal me ff kort voorstellen....

ik ben Bas ben 20 jaartjes oud en woonachtig in geleen ( limburg)
rij op het moment nog een opel astra...

maar aangezien ik een jaar of 2 terug een zwaar scooter ongeluk heb gehad....
heb ik nu een hele? mooie financiele meevaller van de verzekering...

ik eens op internet gaan kijken... en ik moet zeggen een megana coupe valt bij mij zeer in de smaak... 8)

maar wat is nu eigelijk het verschil tussen een phase 1 en een phase 2....beterft een 1.6 16v
een duidelijk verschil zie je in de neus en heldere koplampen....
maar wat is nu een voordeel/ nadeel tegen over de allebei?

ik denk wel dat het een phase 2 word... die zijn er ongeveer van het jaar 1999/2000???
en heb volgens mij ook nog phase 1 gezien van het jaar 1999 kan dat kloppen??

en wat is een redelijke prijs voor zo'n auto.... phase 2 zie ik ongeveer staan voor een 7000/8000 euro....
dat is ook wat ik ongeveer wil uitgeven ervoor...

khoop dat iemand me kan verder helpen ermee en waar ik op moet letten bij aankoop?

groeten Bas



berry_p

phase1 is gestopt in 1999, die kan je dus gezien hebben.
wat betreft de 1.6
voor een phase 1 heeft die 8 kleppen, en een phase 2 heeft 16 kleppen.

bas1984

Citaat van: Berry_p op 30 januari 2005, 14:42:07
phase1 is gestopt in 1999, die kan je dus gezien hebben.
wat betreft de 1.6
voor een phase 1 heeft die 8 kleppen, en een phase 2 heeft 16 kleppen.


hmmm dan wil ik toch  wel graag een 16 klepper.... dus dan moet ik gaan uitkijken voor een phase 2....
is een 7000/8000 euro een redelijke prijs ervoor?
en aan welke kilometer stand zou ik moeten denken?

en waar moet ik op letten bij aankoop!
en heel graag de voordelen maar ook zeker de NAdelen!!

mzzl bas

Jeroen

Beste Bas,

Op deze site vind je naast het forum nog heel veel informatie.
Kijk bijvoorbeeld eens onder het kopje "De club auto's", hier vind je denk al een flink aantal antwoorden op je vragen.

bas1984

hey..

bedankt zal ik eens kijken.....
maar wil ook eens van een paar mensen hun persoonlijke mening horen...

mzzl bas

bas1984

hmmm zie staan dat bij 1.6 best veel problemen zijn met de kat en lekkere koppakking en kleppendeksel pakking....
maar staat bij 1.6e wil dat niet zeggen dat het een 1.6 8 klepper is?

mzzl bas

Michel Cijs

1.6e zijn de oudere motoren met 8 kleppen

Ferdi

Ik raad het je af om een phase 2 IDE te kopen...  ;D  ;)

Kier

Hey niet alle IDE's zijn slecht hoor ;)

Ferdi

weet ik, maar kun je dat van te voren weten? dan zeg jij weer... dat is bij elke auto... ja dat klopt, maar de IDE's staan erom bekend  :D

bas1984

en IDE staat dan voor 16 klepper of is dat weer een bepaald type van de phase2?

Ferdi


Stefan

Citaat van: bas1984 op 30 januari 2005, 18:53:07
en IDE staat dan voor 16 klepper of is dat weer een bepaald type van de phase2?

IDE is inderdaad OOK een 16-klepper en een bepaald type van de Fase 2
De IDE is een 2-liter met directe inspuiting
Een soort TDI alleen dan in benzine uitvoering
Deze types zijn vaak wel wat onderhoud/storings gevoeliger als de "normale" modellen, maar dat hoeft niet pers? een probleem te zijn hoor :D
De Fase 2 modellen zijn allemaal 16-kleppers, bij de Fase 1 alleen de 2.0-16v (zoals de naam al zegt ;))
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

bas1984

maar ik wil graag een phase 2 1.6 16 klepper dan heb je niks met dat ide te doen of wel???
wat zijn de ervaringen met deze 1.6 16 klepper?

Stefan

Dan heb je inderdaad niks te maken met IDE nee.
1.6-16v is een "gewone" versie zegmaar

Ik heb zelf een 1.6-16v en geen speciale dingen om over te klagen.
Hou er wel rekening mee dat reparaties wel dur kunnen zijn door al de moderne techniek die in deze auto's verwerkt zit.
Verder rijdt een 1.6-16V als een speer, is toch net ff wat vlotter als een Fase 1 1.6e en loopt lekker door.
Hij heeft er allemaal net ff wat minder moeite mee om de boel op gang te krijgen, maar heeft dan ook 20pk meer als het fase 1 model.
Het koppel is ook wat hoger(eigenlijk nog belangrijker)
Fase 2 modellen zijn vaak ook wat meer aangekleed als Fase 1 modellen, met airco enzo (dit hoeft rouwens niet pers
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev