Advertenties


aanschaf coupe 2.0 16v

Gestart door Prins_Igor, 15 november 2004, 23:32:23

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Prins_Igor

Misschien dat er al eens over gesproken is, in dat geval mijn excuses, maar ik kon niks vinden dus bij deze.

Bij ons in de buurt staat een vrij aardige coupe 2.0 16v uit 1996 te koop. Hij heeft echter al 171.000 km gelopen en het is een Belg. Nu vroeg ik me af of die blokken en de auto op zich als geheel goed tegen dat soort kilometrages kunnen. Ik rij nu een golf III VR6 met 181000. Deze blokken vergen toch wel erg veel aandacht en onderhoud vanaf de hogere kilometerstanden. Zo is een kettingrevisie bij een vr6 erg duur en de rest van het onderhoud ook. Vandaar dat ik me afvroeg of dit bij de coup'es wellicht iets minder is. Dan zou een evt overstap misschien wel iets voor mij zijn :).

Nu snap ik dat het sowieso van belang is hoe er met de wagen omgegaan is, maar als we even uitgaan van een goed onderhouden auto die netjes warmgereden wordt enz., wat is er dan te verwachten vanaf deze km-stand en wanneer zal de auto echt op-op zijn?

Ik hoop dat jullie me iig iets kunnen vertellen. Ik heb een hele tijd geleden al een aantal maal gepost hier en de sfeer was toen altijd top. Helaas ben ik toen na een dodelijk ongeval van een vriend niet meer terug geweest hier, maar toen ik die coup'e zag staan heb ik toch besloten om maar weer eens te komen buurten!

Michel Cijs

#1
de (oude) 2.0 16v is ongeveer een vd beste ooit door renault gebouwd; qua sterkte iig

er zijn binnen de club zelfs 16v's met gas die op ruim 2,5 ton staan!!

Echter vanaf de 1,5 ton is een auto natuurlijk altijd duurder in onderhoud.Bij een 16v kan en mag je rekening houden met reparaties van de diverse pakkingen. Daarnaast is gewoon regulier onderhoud erg belangrijk en kan ik me, naast een evt. electronische storing, geen gekke dingen zo bedenken

zaken die je altijd moet checken:

* waterpomp
* radiateur
* smerigheid van koelvloeistof (heel bruin is ook niet top)
* evt. aanwezige airco en functioneren

echter een auto met minder km's is altijd een betere 1e keuze denk ik zelf altijd maar......

Michel Cijs

uiteraard, maar om van een auto met 185K in te ruilen wegens te hoge onderhoudkosten voor een auto met 170K op de klok

beter dan 1000 euro extra spenderen voor een wat jongere of minder km gereden auto

die van mij heeft 125K gereden dus doe een goed bod en wie weet  ;) :) ;D

Kasteel

mijne 118k, maar met een 'licht krasje' :P, dus leuk bod welkom :P


nee maar wat michel zegt klopt wel, maar punt is dat je vaak niet weet hoe die kms gemaakt zijn, stel die 180dkm zijn allemaal door een nette oude heer gereden die in breda woont en groningen werkt, die km's zijn natuurlijk minder erg dan 120dkm van een overjarige puber die bespaart op onderhoud, nooit warm rijdt en merendeel accel-kms maakt...
ik wou bij mijn auto perse 1 van onder een ton, niet alleen vanwege de km's, maar bijv het interieur wat ook slijt, neem bijv de wangen van de stoelen ed, maar bedenk ook hoelang wil je er mee gaan rijden, ik wou er toen 2 a 3 jaar mee rijden, a 20k per jaar, als je dan een auto koop met 140 oid, gaat ie al snel richting 2ton bij wegdoen, a hij is dan bar weinig waard, en b je hebt ws al aanzienlijke kosten eraan gehad...

French_Devil

mijn meggie heeft er nu 205.250 km opstaan en heb er noemenswaardig weinig probs mee gekend,behalve dat ik mijn versnellingsbak in de soep heb gedraaid maar was mijn fout aldus....ma qua motor heb ik nergens lekkage ofzo en hij sleurt als een bezettene (nog steeds)  :P

richard

Ik heb eventueel nog een goede 2.0 16V cabrio te koop staan.

Doe een goed bod, zie hoofdstuk 'aangeboden autos'!!!!



EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev