Advertenties


1.6? snel?

Gestart door robinn, 22 mei 2009, 15:29:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Christian de Vriend

Citaat van: Dirk Kuipers op 14 november 2009, 09:28:11
De 2.0 16v deed mij altijd al wel een beetje denken aan een geblazen motor.. Geef maar eens lekker gas, dan knalt hij er bij 4000 toeren nog eens lekker in (net alsof er dan een turbo inknalt alleen dan net niet zoveel geweld zeg maar)..
De 2.08v is inderdaad geen racemonster.. Dan beter de 1.6 16v.

klopt,maar ik heb veel wagens op de dyno zien staan,en je kan een motor precies maken zoals je het zelf wilt
Jo op RTC en RCB heeft een reno 21T,die is aan het experimenteren gegaan met nokkenstokken,sorry
nokkenstok (8v motor) turbo's ect.. eerst had die er ren 316grd cupnokkenstok in zitten,dat ding bleef
gaan,maar was niet mee te rijden,zeker niet in colone,onder de 120 begon die te bokken.
toen is die met nokkenassen gegaan met minder graden,resultaat,iets minder vermogen,maar wel
dik meer koppel,onderin dat is ook wat ik graag heb,maar nogmaals,das persoonlijk
met een goeie opset,kan je een blok precies laten werken zoals men dat wilt.

nog een voorbeeldje,Keny een jonge met een 5 gt turbo,gebouwt voor sprint
1,4 motortje,met r9 gordinni kop,dikke gt30 (of 35) turbo,resultaat 340 pk
gevolg is dat de turbo pas in kwam bij 5000 toeren,en er dan als een speer vandoor ging
met zon ligt wagentje heb je pas laat vermogen nodig,ander sta je maar te spinnen aan de streep.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Christian de Vriend

Ik probeerde uit te leggen dat je een motor naar eigen hand kunt verbouwen,en zelf meerendeels kan bepalen
wat de motor doet.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

djo231

Jochem, misschien was het wel een slechte bestuurder of misschien was het wel geen STi, ik kan in ieder geval niet door de motorkap heen kijken, maar wat wel is dat ik geen standaart Megane meer heb, zoals ik al eerder aangaf bij een andere topic van mij (foto was oud zoals ik al zei).

Maar buiten het gedoe dat ik een 18e jarig mannetje ben (eigenlijk 20 maar goed jij je zin) en een automaat heb ben ik verders blij met 1 auto :) en ik heb ook niet gezegd dat jullie erin moeten geloven maar alleen mijn woorden getypt waar ik wel de feiten van ken en het boeit mij natuurlijk wel iets want ja je begint over een heel ander onderwerp dan auto's dus laten we beiden gewoon normaal doen want we zijn tenslotte collega's :)

En voor alle mensen die alles gevolgd hebben laten we het lekker vergeten en het in Maart zien op het rapport :)

Adios

Joey Voormolen

maar je topsnelheid was toch 170 zei je laatst dus vind het wel vreemd, maar we awachten wel tot maart
Lowered M3C GT

djo231

Ja daarom dat bedoel ik ook, iemand die ik ken via via dacht misschien dat het kon zijn dat hij meer is afgesteld op trekken dan snelheid maar weet niet of dat kan maar als het zo zou zijn is dat wel mooi maar vind het ook apart. Maar zoals ik al zei (de regel die vele mensen volgens mij niet kunnen lezen?!) we zien het in maart :)

Joey Voormolen

ik heb die regel toch ook toegepast in mijn zinnetje, dus weet niet hoe het met jou lezen gaat. maar goed tot Maart
Lowered M3C GT

djo231

#36
Hey gaan we nu persoonlijk worden  :? ik noemde jouw naam toch niet of wel dan, dus ja  :x

Benjamin Renon

Kom op jongens... :neen: o-)

Voordat de boel (al)weer wordt opgeblazen, laten we gewoon de resultaten afwachten, dan zien we wel het een en ander.
Daily: RMC 1.6 8v 90 pk SOLD Clio 1.6 16v Dynamique Luxe SOLD Mégane 2 RS F1 team 2006
Performance parts: www.part-box.com

Renault Mégane Club ook op facebook!
https://www.facebook.com/pages/Renault-Megane-Club-RMC/123715931060265

Stefan

.. zoals ik dus eerder al zei....
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Paul

Citaat van: djo231 op 14 november 2009, 23:45:25
maar goed zoals Stefan al zei, we zullen het in Maart wel zien.

En hoeveel vermogen heeft hij?? het is tenslotte Maart :)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Joey Voormolen

Ja ik ben ook nog steeds benieuwd
Lowered M3C GT

Rick Santbergen

Kansloos, meneer had zijn verstand al in november terug gevonden. En sindsdien niets meer gepost op dit forum. 8)7

Stefan

Ben ook erg benieuwd ja Y ;) --
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

RobScénic

Als we er niets meer van horen, dan weten we genoeg denk ik....
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Christian de Vriend

mischien hebben ze er wel een ferarri-blok in gelepeld  :q
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev