Advertenties


1.6? snel?

Gestart door robinn, 22 mei 2009, 15:29:29

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

robinn

hallo, ik ben op zoek de laatste weken opzoek naar een megane coupe, nou staan rijdt ik de afgelopen jaren honda Vtec, en wil nou overstappen naar een megane, maar hoe zit dat met de motortjes? gaan die nog een btje van ze plek? er staan op internet voornamelijk veel 1.6 jes te koop, zijn daar ook nog veel spullen voor te koop om ze wat sneller te krijgen? want als ik een 1.6 koop dan zak ik in een keer 40 pk en dat vind k eigenlijk wel balen?
iemand nog suggesties of tips?
en zouden jullie mij wat tips kunnen geven waar ik op moet letten als ik ga kijken voor een megane coupe, dingen zoals kwaaltjes op plekken die vaak voorkomen bij die auto, honda weet ik uit mijn hooft maar van een renault nogal vrij weinig.

bedankt alvast groeten!

-MegCoupe-

Zelf heb ik een 1.6e, vind het een fijne snelle auto.
Mijn vriend rijd er nu eigenlijk hoofdzakelijk in, en vind het voor een 1.6 een snelle auto.

Zelf is hij heel wat meer pk's gewend (140 tot 208 Pk), maar vind de megane ook erg fijn.
Verder ook met "sprintjes" tegen auto's met meer pk's wil de megane ook goed.
Hij is misschien niet sneller, maar de anderen lopen ook niet bepaald om de megane uit.

(Oke je moet natuurlijk niet gaan vergelijken met een auto met 150pk, maar nogmaals, ik vind de megane lekker snel voor 90pk)

Laurens Klein

het is natuurlijk helemaal verschillend of jij het een snelle auto vindt, of dat bijv ik het snel vind.

De 1.6e vind ik een langzame auto. Heb er nu eentje en daarnaast nog een 1.9dti. Maar me diesel trekt sneller op en is ook sneller.

Als ik jou was zou ik een keertje gaan proefrijden in een 1.6 om te kijken wat jij vindt.En als je echt een snellere auto wilt moet je gewoon een 2.0 16v kopen.

John B.

Neem aan dat je vraag gaat over de Megane I ?

Vtecje zal inderdaad stuk rapper zijn dan de Mégane, dat merk je in het begin echt wel, maar op den duur wen je er wel aan, ik ging ook van 220PK naar 115...

matthew

gaat het hier inderdaad voor een meg1 of meg2?

Verder vind ik persoonlijk de 1.6 vrij tam.
En als je v tec gewend bent zou ik er nog niet eens naar kijken want dat valt dan altijd tegen voor je.

Ik zou voor een 2.0 gaan is allemaal net wat vlotter en je hebt wat extra over bij normaal rijgedrag,en dat is net dat extra wat een 1.6 je niet kan bieden.

Christian de Vriend

Ik heb ook een 1,6e,en deze is ook niet meer standaard,maar moet zeggen dat die (zeker in de stadt) lekker pittig is
dat is het voordeel van een 8klepper,lekker veel koppel bij een laag toerental,enigste minpuntje is dat een 8 klepper
sneller ophoud,maar dat neem ik voor lief.

Na de nodige aanpassingen heb ik nu 19 pk winst,en ben nog bezig er meer uit te krijgen.hoe dan ook
het motortje draait nog als een zonnetje,het zijn fijne motoren,en tevens lekker zuinig,vorig jaar
mn record gehaalt van 1:18 toen we naar engeland gingen,in de stad,en korte stukje zit die rond de 1:12
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Zeker een 2.0 16v (f7r) uitzoeken... Als je snelheid belangrijk vind ga je anders echt spijt krijgen.. Een 2.0 8v zou ik ook niet aan beginnen, dan kun je nog beter een 1.6 16v hebben volgens mij.

Succes met je keuze. :)

robinn

Citaat van: Dirk Kuipers op 23 mei 2009, 00:06:14
Zeker een 2.0 16v (f7r) uitzoeken... Als je snelheid belangrijk vind ga je anders echt spijt krijgen.. Een 2.0 8v zou ik ook niet aan beginnen, dan kun je nog beter een 1.6 16v hebben volgens mij.

Succes met je keuze. :)

en die 2.0 16v zijn dat altijd williams blokken of zijn daar ook weer verschillende van?
ik heb wel dingen gehoord dat die williams blokken nogal vaak problemen zouden hebben?

Joey Voormolen

Citaat van: Dirk Kuipers op 23 mei 2009, 00:06:14
Een 2.0 8v zou ik ook niet aan beginnen, dan kun je nog beter een 1.6 16v hebben volgens mij.


Wat dirk zegt.
Mijn ervaring is dan met een sprintje trekken dat ik de 2.0 8v er gewoon uit rij met de 1.6 16v
Lowered M3C GT

Christian de Vriend

#9
toch wel raar,ik heb eens een sprintje gehad met een 1,6 16v,en ik bleef er toch voor met een neus lengte
als de vermogens ongeveer het zelfde zijn,ligt het ook wel voor een deel aan de bestuurder.

zo hoorde ik laatst dat een maat van me,met een mc 2.0 16v dat hij het van een clio rs won,en die hebben toch
ook iets meer vermogen,dan een megane ph1.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Dirk Kuipers

Natuurlijk ligt het deels aan de bestuurder, maar een 2.0 8v is niet een motor die bekend staat om zijn snelheid.. Je denkt: "zo! Een 2 liter motor, dat zal wel willen", maar boven de 4000 toeren houd hij gewoon op, daar waar de 2l 16v nog even een extra boost geeft.
Mijn ervaring is dan ook dat de 1.6 16v feller zijn (hoger in de toeren) dan de 2.0 8v.

Of er veel pech is met een 2.0 16v? Ik heb geen idee, ik denk dat je daar ook wat geluk bij nodig hebt. Volgens mij is de algemene mening hier op het forum in ieder geval niet zo. Maar ja, je hoort vaker de slechte verhalen dan de goede, dat is overal zo.

matthew

de oudere 2.0 16v motoren zijn wel betrouwbaar,met de 2.0 16v ide motoren zijn wat problemen,en in 2002 ook weer vervangen voor een gewone 2.0 16v motor alleen had de eerste iets meer vermogen.

Verder is het vaak wel een gevoel en zou de topic starten gewoon in wat verschillende motoren moeten proberen te rijden.

Christian de Vriend

Citaat van: Dirk Kuipers op 24 mei 2009, 10:58:01
Natuurlijk ligt het deels aan de bestuurder, maar een 2.0 8v is niet een motor die bekend staat om zijn snelheid.. Je denkt: "zo! Een 2 liter motor, dat zal wel willen", maar boven de 4000 toeren houd hij gewoon op, daar waar de 2l 16v nog even een extra boost geeft.
Mijn ervaring is dan ook dat de 1.6 16v feller zijn (hoger in de toeren) dan de 2.0 8v.

Of er veel pech is met een 2.0 16v? Ik heb geen idee, ik denk dat je daar ook wat geluk bij nodig hebt. Volgens mij is de algemene mening hier op het forum in ieder geval niet zo. Maar ja, je hoort vaker de slechte verhalen dan de goede, dat is overal zo.


Om eerlijk te zijn heb ik nog nooit met een 2,0 8v mee gereden,dus kan niet oordelen of die nou snel is onderin.

Wat ik nu zeg ik echt alles behalve opscheppen,maar het valt me algauw op dat als je wat rap(er) bent
men denk dat je een 2.0 motor hebt,we hebben met een groepje engelse elk jaar een meeting,en met het
meerijden dachten ze dat ik een 2,0 had,en hier in de buurt een keer gesport met een alfa 156,die ik met sprinten
bij hield,tot op zekere hoogte natuurlijk,als hij echt verder op toeren kwam ging die voorbij,maar later vroeg die ook of
ik een 2,0 had.

en daarmee bevestigd ook jouw verhaal,8v stoppen,maar een 16v begint.persoonlijk vind ik het
wel prettiger rijden met een 8v,als ik 16v aanschaf,zal ik er echt een geblazen motor van maken.

maar dit zijn dingen die persoonlijk worden,de ene heegft liever hoge toeren atmospherisch,andere
lage toeren gebalzen en andere hogetoeren en gebladen,het is maar net wat je wilt.

komt er in mijn geval ook nog beetje bij dat ik (voorheen) met 0,19 eurocent per km moest doen
en moet zeggen dat zoals mn wagen nu is,die perfect was daarvoor,pittig,en tot zuinig.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

robinn

Citaat van: Christian op 22 mei 2009, 23:42:20
Ik heb ook een 1,6e,en deze is ook niet meer standaard,maar moet zeggen dat die (zeker in de stadt) lekker pittig is
dat is het voordeel van een 8klepper,lekker veel koppel bij een laag toerental,enigste minpuntje is dat een 8 klepper
sneller ophoud,maar dat neem ik voor lief.

Na de nodige aanpassingen heb ik nu 19 pk winst,en ben nog bezig er meer uit te krijgen.hoe dan ook
het motortje draait nog als een zonnetje,het zijn fijne motoren,en tevens lekker zuinig,vorig jaar
mn record gehaalt van 1:18 toen we naar engeland gingen,in de stad,en korte stukje zit die rond de 1:12

wat voor aanpassingen heb je dan gedaan door die pks er nog uit te halen?

Christian de Vriend

#14
Aangepast openluchtfilter,met een rubberen buis loopt die naar de koplamp,en duikt naar beneden,en daar zit
het filter,beschermd door een grote buis.

http://www.imgme.nl/images/photos/normal/00/00/02/00/757d72b209f582eb90fecf4ab6098a8f.jpg

Magnecore bougiekabels,en denzo iridium bougies

supersprint 4-2-1 spruitstuk,met de daarbij behoorende kat verv, (geen rechte pijp,maar met kleine demper)

en als laatste een raggazon sportuitlaat.

Aangezien die bovenin iets arm loopt,vervang ik de benzine rail en benz., druk regelaar door een regelbare,op die
manier zal er nog een kleine winst komen,maar dat zal niet veel zijn.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev