Advertenties


(stom?) vraagje: dimmer dashboardverlichting

Gestart door vdwaldennis, 11 juni 2006, 22:24:08

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

vdwaldennis

1 Als ik mijn lichten aan doe zie ik de klok/thermometer en de kmstand/boordcomputer niet meer duidelijk. Hoort dat zo? Ik neem aan van wel, dat dat eigenlijk voor 's avonds is en niets uitmaakt. Maar als je ze overdag aan doet en je kijkt op de klok zie je het bijna niet.

2 Wat is aan de rechter hendel van het stuur het middelste draaiding met al die streepjes van klein naar groot?

Paul

Heb je de dimmer van de dashboardverlichting niet dicht staan????

Dat middelste draaiding met al die streepjes, is de regelbare snelheid van de interval van de ruitenwissers
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

vdwaldennis

Citaat van: Paul v Dijk op 11 juni 2006, 22:27:24
Heb je de dimmer van de dashboardverlichting niet dicht staan????

Dat middelste draaiding met al die streepjes, is de regelbare snelheid van de interval van de ruitenwissers

thx weet ik dat ook weer.

Ik weet niet of de dimmer van de dashboardverlichting niet dicht staat.
Hoe en waar kan ik dat zien? En als het wel zo is, hoe kan ik het weer in orde maken?

Paul

Er zit gewoon een draaiknopje op het dashboard, links naast het stuur naast de knop van de koplampverstelling !-!
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

vdwaldennis

oke bedankt, ga ik morgen naar kijken

ForeverYoung

Citaat van: Paul v Dijk op 11 juni 2006, 22:34:24
Er zit gewoon een draaiknopje op het dashboard, links naast het stuur naast de knop van de koplampverstelling !-!

niet bij alle Méganes..

ik heb me na aankoop rot lopen zoeken naar een dimmer, zit er niet op.
wel de koplampverstelling maar geen dimmer.

Paul

Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

vdwaldennis

ik zie het morgen wel, en laat ik het gelijk weten


Birt

zit er bij mij ook niet op. coupe '98 jade.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

Remco v.K.

Dit klopt wel, diverse malen de 'klacht' gehoord van klanten bij de dealer waar ik in mijn vrije tijd werkte. Ik vind het ook vervelend, echter heb ik wel het knopje zodat deze op max. staat. Je zou dit kunnen verhelpen door wat te klussen met andere leds/plasma vellen. kan je gelijk een blauw kleurtje geven  ;)

Edgar

Vlak boven je zekeringkast in de auto zit een vakje. Hiernaast zit de koplampverstelling. Achterop dit vakje (te bereiken door het klepje van je zekeringkastje te verwijderen en de 2 verschenen torx schroefjes los te draaien) zit een stekker kijk even of deze er nog op zit. ik had hem dus vergeten toen ik mijn dashboard had aangepast en weer teruggeplaatst en had dezelfde klacht....

vdwaldennis

thx allemaal
maar ik heb aan die knop naast de knop van de koplampverstelling gedraaid en nu is hij in orde

ForeverYoung

Citaat van: Remco v.K. op 12 juni 2006, 10:53:16
Je zou dit kunnen verhelpen door wat te klussen met andere leds/plasma vellen. kan je gelijk een blauw kleurtje geven  ;)

Op zich mis ik die dimmer ook niet, het staat gewoon goed zo, niet te fel en niet te licht.

Maar het is meer dat je zo'n dimmerschuifje gewend bent, eigenlijk ;)

ForeverYoung

Citaat van: Remco v.K. op 12 juni 2006, 10:53:16Je zou dit kunnen verhelpen door wat te klussen met andere leds/plasma vellen. kan je gelijk een blauw kleurtje geven  ;)

Het kan nog veel makkelijker:

Ik moest vandaag op de sloop zijn voor een nieuwe deurhendel, omdat er binnenin de deur iets afgebroken was waardoor de bestuurdersdeur van buiten niet meer open wou, en zag in 1 van die auto's die ik aan het slopen was een ander vakje met daarin 2 schuifjes ipv 1 wat ik heb..
(ik geloof dat het een Scénic was, maar heb uit 3 verschillende typen meganes lopen slopen, dus kan ik verkeerd hebben)
Een snelle blik leerde dat het vakje met 2 torxjes zo los te halen was, en nu heb ik dus een dimmerschuifje naast de koplampverstelling :D Die stekker zit bij de dimmerloze auto's wel aangesloten op wat een kennis van mij een 'brug' noemde, maar doordat ie ergens op is aangesloten dimt ie dus niet. Haal je 'm los dan gebeurt er wat al eerder gemeld werd, dat alles gedimt wordt 8)

Op zich is die dimmer een beetje overbodig eigenlijk, en misschien ook wat 'storingsgevoeliger' maar ben er toch wel blij mee :q
Heb nu een wat kleiner opbergvakje maar dat maakt niet uit want in de grotere kon je ook al niks in doen :D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev