Advertenties


Banden aanschaffen

Gestart door Vinne, 31 januari 2006, 00:07:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timo Zuiderduin

ik heb geen last van hobbelen,.. maar ik weet ook niet precies wat je hiermee bedoelt. misschien is het me wel nooit opgevallen.

ik had met mijn vorige banden (continental's  :P ) wel last van gehobbel maar dat kwam doordat er cup's in de banden zaten. ik ben ook blij dat die krengen eronder vandaan zijn.

Vinne


Meganez

Citaat van: pieter op  3 februari 2006, 12:21:24
Quote Paul v Dijk: Hobbelen ze niet als je ze stil hebt gezet met warme banden?

Bedoel je hiermee de Pirelli P zero nero banden? Wat versta je onder hobbelen?


Ik denk dat hij bedoelt dat je vierkante banden hebt. Als een band een langere tijd stil staat kan het rubber voorgoed vervormen. Je krijgt dan een plat vlak zeg maar. En dit kan aardig hobbelen als het erg vervormd is. Hiervoor moet je banden ook eigenlijk altijd liggend opslaan als je ze niet genruikt (je zomerbanden bv als je nu winterbanden gebruikt) Of nog beter is ze wel rechtop op te slaan maar dan op 2 stangen (zoals je ze bij de meeste bandenboeren ziet staan).
De ene band is hier gevoeliger voor als de andere en dit ligt voornamelijk aan de stevigheid van de wang (zij-kant)

Timo Zuiderduin

Citaat van: Vinne op  3 februari 2006, 13:57:32
wat zijn cups?

rare bobbels in je band die volgens mij ontstaan door zwakkere plekken in het rubber.

Ik kan je wel vertellen dat het gruwelijk irritant rijdt! ik heb er bijna een jaar mee rond gereden omdat de banden volgens de garage verder nog prima waren maar op den duur werd ik het zo zat dat ik ze heb laten vervangen. 2 weken later werd ik opgehaald door DGB  :-\ had ik me dat geld mooi kunnen besparen als ik dat van tevoren had geweten..

Paul

Idd net wat nils zegt :D
Ik  heb de ervaring met Pirelli p-zero rosso, en dan vooral vanaf 18 inch dat die er veel last van hebben.
eerste 3 km is er niet mee te rijden
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Vinne

oooowh, dan had ik dus een cup in mn band... monteur wees me erop
en vertelde erbij niet te lang te blijven rijden ermee! Het resultaat is sinds
vandaag bekend  ;D  ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev