Advertenties


2 poten lopen na ca. 2 km daarna okee

Gestart door yaap, 13 mei 2013, 10:26:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

yaap

Nieuw probleem pfff. 1e x starten niet aanslaan, 2e x keer altijd wel. Na ca. 2 km valt motor terug naar 500/400 toeren loopt niet meer op 4 poten. Bij beetje gas geven gebeurd er niets bij bijna vol gas springt hij soms weer op 4 cilinders valt vervolgens weer terug naar 2/3 poten. Na enige keren flink gas gegeven te hebben is alles normaal en rijdt autootje als nieuw en is het probleem de hele dag weg.
Naar mijn idee heeft het iets met temperatuur te maken kan dat maar ja wie ben ik  :?.
Ik lees veel over BDP sensor maar dat lijkt mij niet logisch want motor blijft wel draaien maar ja ik weet het niet.
Graag enige, of dé oplossing.
Groetjes, Yaap

Oh, vergeten Bobine is vervangen maar is het niet dus.

Heatzone (Mark)

Hmm, vervelend probleem. Het is ook zeker niet goed als je auto op 2/3 "poten" loopt. Het klinkt voor mij wel als een sensor die ze waardes niet goed meet/doorgeeft.
Om zeker te weten dat het probleem zich alleen voordoet met een koude motor, heb je ook geprobeerd de motor na een tijdje te hebben gereden uit te zetten, opnieuw starten en dan met warme motor weer rijden om te zien of dit probleem zich weer voordoet?

BadEend

Lijkt op een probleem met je ontsteking.
Welke motor betreft het?

Heatzone (Mark)

@ badeend, ook als de auto daarna weer zonder problemen loopt? Is het zeker dat auto op 2/3 "poten" loopt? Want die indruk kan het misschien ook geven als hij terugzakt naar 400 toeren. Gezien het weg gaat als je wat gas bijgeeft.

BadEend

#4
Ook dan zou het aan de ontsteking kunnen liggen.
Zijn de bougiekabels (indien aanwezig) en bougies al gecontroleerd?
Hoe staat het met de klepspeling? (indien af te stellen)
Is de auto al eens uitgelezen op foutcodes en waardes?

yaap

Vrienden bedankt, het was de BDP (nokkenas) sensor. Dat ding kan allerhande gekke dingen veroorzaken die met inhouden schokken 2 poten lopen ook gewoon 200km rijden na 3 uur weer starten terug zonder problemen. De volgende dag echter weer moeilijk aanslaan en inhouden  :x. Dus last van mede deze verschijnselen nieuwe nokkenas  8)7 sensor. 33 euri brezan.
bedankt en Groetjus yaap.

J to the H (Jeroen)

Ik begrijp dat het opgelost is.
De rest begrijp ik allemaal niet helemaal.. (maar het is ook al laat)

RobScénic

Was het nou de BDP-sensor of de nokkenassensor? Want dat zijn 2 verschillende dingen...
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

yaap

Ja, het probleem is opgelost en het lijkt erop, maar kan ook suggestie zijn, dat hij nu sowieso lekkerder rijdt, beter oppakt en gladjes je begrijpt me wel. Het is een 1.4E motor en ik weet niet beter dat het de nokkenas sensor is de ze vernieuwd hebben. Maar ja, ik zal straks is ff gaan vragen wát, waar en hoe dat ding nou precies heet. Wel moest er gesoldeerd worden.
Kortom ik heb zoveel problemen gelezen die allemaal zo'n beetje op de mijne dus een schijnbaar belangrijk en bevoelig dingetje die sensor  :P  :q  :D tot straks

yaap

#9
Het is de BDP (bovenste dooie punt) nokkenas sensor. Motor kan dus door een zeg maar gammele aftasting (op z'n duits wakkelcontact) rare dingen veroorzaken die alles te maken hebben met de ontsteking wel/niet of niet op tijd.
Stekkertje of verbinding wel even nakijken en met contactspray inspuiten.
Ik hoop dat meer mensen met soort gelijke problemen dit kan helpen.
De kosten zijn het echt niet die tegen de ergernis opwegen.
Bedankt en hopelijk niet tot ziens  :sleepey:

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev