Advertenties


phase 2 cabriodak gaat niet open(cabrioklep gaat niet dicht)

Gestart door maxfootbal, 2 maart 2013, 20:02:32

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

maxfootbal


Mijn dak van cabriolet van 2002 gaat niet open. Hij piept en op display staat dat de achterklep niet dicht is. Maar achterklep is wel dicht en op slot alleen de cabrioklep d >:(ie is open en valt niet in slot dus blijft open en dit wordt ook aangegeven op display. Gekeken maar ik zou niet weten waar ik naar moet kijken. Hoe kan ik controleren waarom deze klep niet dicht gaat. Misschien iemand die dit ook heeft meegemaakt???

Alstublieft een reactie wat ik kan doen(dat ik naar de garage kan dat snap ik, maar dit kost een vermogen altijd.


groet walter

Karin


maxfootbal

een electrisch dak.  Heb net gekeken naar het deksel waar kap in moet vallen , deze sluit weer (was met draadje opengetrokken en dit moest even handmatig weer geod gezet worden). Maar nu is deze kap gesloten , maar op daschboard geeft waarschuwingslampje nog steeds aan dat er iets is met achterklep(dit licht op). Klopt het dat dak het niet doet als achterklep niet dicht is????(ik heb geen instructieboekje)

Nog steeds alls ik op knopje druk gaan er 2 piepjes en ik hoor verder niets!!!  Wat te doen???

Karin

Ik weet niet of het bij een electrisch dak ook zo is. Maar als je in de kofferbak tegen de achterwand (ongeveer in het midden) met je hand omhoog gaat dan zit daar een gat waar een hendel in zit. Als je die opzij doet dan vergrendeld de kap.

Ik heb zelf geen electrisch dak maar soms wil mijn ontgrendeling niet met het knopje werken. Dit doe ik dan ook om de deksel te openen. En soms heb ik ook die piepjes als ik denk dat het deksel dicht is. Ik doe dat dit en opnieuw de deksel dicht en meestal is het dan wel oke.

LET OP: doe dit niet met te koud weer. Is niet goed voor je kap en je ruitje kan breken. Je zal het dus binnen moeten doen of wachten op warmer weer.

Fubar (Marcel)

Citaat van: JBABE op  3 maart 2013, 18:55:38
Klep gaat niet dicht omdat hij op slot staat.
Contact aan, handrem erop. Dakklep omhoog en dan via je kofferbak even hendel gebruiken om het slot open te trekken.


Hoofstuk 3 van je gebruiksaanwijzing.

2 topics?
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

Karin

Ja Marcel, kwam omdat hij het ook bij de Megane II had geplaatst.

Fubar (Marcel)

Ok Karin !-! BTW: Je kent het spreekwoord wel: dubbel genaaid zit beter.
Ik zal nooit sneller rijden dan jouw beschermengel vliegen kan

maxfootbal

Laatste nieuws. Klep waar dak in gaat gaat nu wel dicht , maar nog steeds 2 x piep als ik knop indruk. op dashboard licht bij autosymbooltje nog steeds achterklep op.
Was vanmiddag bij renault garage in nieuwegein en vroeg of ze kunnen uitlezen. monteut zei daty heeft geen zin je ziet dan toch niets??????

Zit er ergens een zekering bij achterklep(slot), waar dak in valt?????

Karin

Dan valt hij denk ik toch niet goed in het slot of er is iets met die bedrading aan de hand zodat de computer denk dat hij niet dicht zit.

JB

Ik heb precies hetzelfde gehad. Ook de piepjes. Het is de waarschuwing voor de klep van het dak en niet van de koffiebakklep.
Ding heeft een soort van reset nodig.
Ik heb na een aantal pogingen incl de accu los hem uit weten te krijgen.
En waarschijnlijk kijk ik recht op je Megane, want ik woon ook in Nieuwegein..... ;) en kijk uit op een gele Megane Cabrio.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev