Advertenties


Hoog olieverbruik Megane 3 1.5 DCI

Gestart door kevin16121993, 8 november 2015, 11:18:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

kevin16121993

Beste medeforumgebruikers,

Ik ben sinds maart 2015 in het bezit van een Renault Megane III 1.5DCI met toen 35000 km op de klok.
Nu heb ik begin augustus de melding gekregen dat ik olie moest bijvullen, deze heb ik laten bijvullen  bij de dealer. nu had ik gisteren weer deze melding en stond hij inderdaad weer op het minimum...Wagen heeft momenteel 49700 km. Bouwjaar is december 2008. Verder start en rijdt de wagen goed, geen rook uit uitlaat,...

Enig idee wat dit zou kunnen zijn? ik heb de wagen wel dealer gekocht en heb me laten zeggen dat de wagen van oudere mensen was.

Greetz,

Kevin

mark29

wees specifieker.
op 10000 kilometer hoeveel liter olie?

olieverbruik komt overigens bijna niet voor bij deze auto.
alleen wat normale verbuik, zeg een 1 a 2 liter tussen de 30000.

kevin16121993

heb er toch zeker al 2 x iets meer dan een liter mogen bijvullen. stond al 2 keer op het minimum, dit is toch niet normaal?

Jacques

Je moet een onderscheid maken tussen olieverbruik en olielekkage. Misschien verbruikt je auto bijna geen olie, maar lekt hij langs een krukaskeerring bijvoorbeeld. Bekijk de boel eens als hij op een brug staat.

kevin16121993

ik heb na een snelle inspectie toch nergens uitwendige olielekkage gezien... Moest ik de wagen binnenbrengen zou dit nog onder de garantie van 1 jaar vallen omdat ik de wagen dealer gekocht heb?

mvg kevin

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev