Advertenties


Temperatuurmeter 1.6 16V

Gestart door Marc H., 19 juni 2015, 15:19:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Marc H.

Hallo,

Bij mijn meg III blijft de temperatuur van de motor op het eerste streepje steken. Ik vermoed dat de motor wel zijn normale temperatuur krijgt, maar dat het niet goed wordt doorgegeven op het display.

Welk ding geeft die temperatuur door aan het display? en waar zit ie?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Groeten, Marc.

Marc H.

Niemand een idee? Ik vermoed zelf een kapotte thermostaat, maar waar vind ik die en waar kan ik goedkoop een nieuwe kopen?

Umpire (Robin)

Komt het wijzertje helemaal niet omhoog? of bedoel je met het eerste streepje dat het wijzertje iets omhoog komt, maar verder niet?

bij geval 1 kan het zijn dat je thermostaat stuk is, maar het kan ook zijn dat er ergens een kabelbreukje oid zit. Bij nummer twee kun je wel stellen dat je thermostaat stuk is. Lijkt me niet dat je een signaal zou krijgen (wijzertje die iets omhoog komt) terwijl er geen prik electriciteit doorheen komt.
Wil je nog een Gin-Tonic? 'Tuurlijk, ik heb morgen Tonics te doen'

Niemand weet dat de broers van Bruce Lee, Crues en Mues, de ontbijtindustrie zijn ingegaan..

mark29

Thermostaat kapot heb ik nog niet gezien bij de megane 3, dat heb je zo en nu dan een keer met een megane 1 van 15 jaar oud of ouder.
Ik zeg niet dat het niet kan, maar komt vrijwel niet voor.
Die dingen worden niet zo heel erg warm hoor.
Zet je airco UIT! Kijk of de kachel goed warm word zonder airco, en slaat de koelvin in?

Laat de auto eens uitlezen, met een clip, en dan kunnen ze bij parameters kijken wat de koelvloeistoftemperatuur is.
Dat is sneller gedaan en goedkoper dan onnodig een thermostaat vervangen.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev