Advertenties


meganisch geluid (klep) na starten Megane coupe TCE180 bwjr 2009

Gestart door gamelover, 2 maart 2015, 18:34:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gamelover

Vanaf het begin dat ik auto heb (juli 2014) valt me op dat er na start (ook zonder start als ie sleutel herkent en op contact staat) of na paar 100 meter rijden een mechanisch geluid optreedt van paar (ong 3) seconden.
Het is net of er een klep open of dicht gaat. Nu valt me op dat deze klep (als het een klep is die dit geluid veroorzaakt) meer geluid maakt dan voorheen.
Vanmorgen hoorde ik zelfs een mechanisch geluid en daarna net of die klep ergens tegenaan ging, soort "tok".
Toen ik van werk naar huis kwam hoorde ik weer niets.
In de garage vertelden ze me laatst dat het de verwarmingsklep kon zijn, maar dat problemen met deze klep bij dit type megane normaal niet voorkwam.
Dus daar maakte ik uit op dat bij andere types dit een euvel is.
Herkenbaar voor iemand?

matthew


gamelover

Nou, de klep hoorde ik vanmorgen weer.
Nu heb ik ook al heel lang last van een klik-klik geluid, wat volgens mij van onder het dashboard bij het bijrijders gedeelte vandaan komt.
Heb ook eindelijk gevonden wat dit doet: ik zie dus onder het dashboard rechts 2 tandwielen, die bij iedere klik wat ik hoor een klein beetje draaien.
Hier wordt dus wss door een relais iets heel effe aangestuurd, en dat is dan de klik die ik hoor.
Als ik nu de verwarming/ airco helemaal uit zet is het weg.
Het lijkt dus idd iets met de recirculatieklep van de verwarming te maken te hebben.
Ook denk ik dat beide problemen dezelfde oorzaak hebben.
Maar wat nu?
Heb al verteld dat ik niet zo heel veel vertrouwen heb in mijn dealer, die horen nooit iets.

gamelover

Ben naar garage geweest en daar is me verzekerd dat het normaal gedrag van de auto is.
Het gaat om 2 regelkleppen die iedere keer bijsturen als er iets verandert in de constant bemeten luchtstroom, temp enz.
Het was een zeer ervaren monteur die mij uitgebreid heeft uitgelegd hoe het verwarmingssysteem werkt.
Ben nu wel gerustgesteld.

appie

Hoi Gamelover
Heb zelf een coupe 1.5 dci uit 2011 en het geluid wat jij omschrijft heb ik nog nooit gehoord , wel rijd ik altijd met de cc op auto en de stand soft . Zal er de komende dagen eens op letten of ik wat hoor als ik andere instelling kies .

gamelover

Ikzelf heb die regeling nooit op automaat staan, airco meestal uit, fan op laagste stand mogelijk.
Monteur vertelde me dat het beste was om hem idd net zoals jij op automaat en soft te zetten om de beste regeling te hebben.
Dan draait fan ook harder dan bij mijn instellingen (laagste stand fan).
Dus met jouw instellingen hoorde ik ook niets meer, omdat het klikken daar te zacht voor is.

mark29

Waarom rijd je met de airco uit?
Wil je graag vocht in de auto?
Airco is niet alleen voor de warme dagen, maar voor het vochtigheid te regelen.

gamelover

Er werd me eens verteld in vorige garage dat ik niet constant met airco moest rijden. Nu weet ik beter en zet m gewoon steeds aan.


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev