Advertenties


stationair onregelmatig lopen Megane Coupe 2.0 TCE180

Gestart door gamelover, 16 november 2014, 17:31:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

gamelover

Hallo,

Ben de gelukkige eigenaar van een megane 3 coupe TCE 180 van 2009.
Auto heeft 60000 op de teller.
Heb jarenlang diesel gereden, benzine rijden is effe wennen.
Auto rijdt prima, alleen merk ik dat ie bij stationair draaien onregelmatig loopt.
Dit is wanneer ie goed warm is.
Op toerenteller blijft ie stabiel staan op 750 toeren, maar toch merk ik dat ie niet netjes stabiel loopt.
Net alsof ie af gaat slaan, maar dat gebeurt niet.
Bij de dealer waar ik hem gekocht heb zeggen ze dat ze niks merken.
Nu is mijn vraag of meerdere mensen dit hebben waargenomen bij dit type motor, TCE 180 (2 liter).
En als dit niet normaal is, waar het probleem zou kunnen liggen.
Ik ben geen expert op auto gebied.
Ook heb ik nog 2 maanden Bovag garantie.

mark29

Laat anders eens de gasklep reinigen. Dat kan vast geen kwaad en doet al veel met stationair lopen.
Rijd geweldig toch die tce180 power zat. En rijd erg gemakkelijk ook.  Als je alleen diesel gewend bent.

gamelover

Aangezien ik nog Bovag garantie heb, heb ik een mail gestuurd naar de Renault dealer.
Wil toch graag dat het in orde komt.
Toen de monteur destijds een proefrit maakte (auto heeft probleem vanaf de eerste dag dat ik m heb), gaf ie aan niks te merken.
Wordt het ergst bij warme motor.
Kreeg net een mail van forumlid dat bij hem het vliegwiel de oorzaak was, en dat dit vaker voorkwam (constructiefout).

mark29

Door een defect dubbelmassa vliegwiel kan de motor ook inderdaad schudden.
Maar zo vaak komt dat niet voor eigenlijk.
Vervuilde gasklep krijgt op den duur elke auto wel.
Maar goed, het blijft maar gokken van achter een pc.

Wouter

Bij mijn Tce 180 ook gehad en was inderdaad onbalans in het vliegwiel. Dit is bekend bij Renault en werd (bij mij) onder coulance verholpen. Dit betekend dat ook de dealer de werkzaamheden/onderdelen bij Renault kon claimen. Ik weet niet of hier een maximale leeftijd aan vast hangt.
Als je eigen dealer niets wil doen adviseer ik voor een second oppinion naar een andere dealer te gaan.
Zo via het forum blijft het natuurlijk gissen of dit echt het geval is of dat er toch iets anders aan de hand is.
Renault 19 1.8s --> Renault Megane Coupe 2.0 16v --> Renault Megane II Grand Tour 2.0 16v Tech line --> Renault Megane III Estate Tce 180 Privilege

gamelover

Heb een afspraak met de garage gemaakt, ze hebben 2 dagen ingepland met vervangend vervoer.
Toch lijkt me, als vliegwiel het probleem zou zijn, dat het probleem ook bij koude motor zou moeten voorkomen.
Misschien dat het idd toch iets met vervuilde injectoren of iets dergelijks te maken heeft.
Maar ja, zoals gezegd ben ik een leek op autogebied.

gamelover

De Megane is vandaag naar de garage geweest.
Ze konden het probleem niet reproduceren, maar hebben idd wel het gasklephuis schoongemaakt en weer opnieuw moeten inregelen.
Het lijkt nu verholpen, is even afwachten op wat langere termijn.




Citaat van: mark29 op 16 november 2014, 21:42:15
Door een defect dubbelmassa vliegwiel kan de motor ook inderdaad schudden.
Maar zo vaak komt dat niet voor eigenlijk.
Vervuilde gasklep krijgt op den duur elke auto wel.
Maar goed, het blijft maar gokken van achter een pc.

mark29

ben benieuwd.
laat maar hier weten. hebben andere ook wat aan.

gamelover

Schijnbaar is het probleem niet verholpen, heb er een andere garage es naar gevraagd.
Deze vertelde dat hij het een keer had mee gemaakt en dat na een week zoeken een pakking ergens lekte.
Ik ga er maar niet mee terug naar garage, ze zeiden vorige keer ook al dat ze niets hadden kunnen constateren.
Lijkt me ook lastig voor hun om te vinden, en ze zullen onder Bovag garantie echt geen week gaan zoeken!

Gragono

a
#9
a

Skyhawkq

Toch nog even reageren.

Ik ervaar soortgelijke problemen met mijn 180 TCe.
De motor loopt soms wel mooi stationair en soms niet. Dan krijg je het idee dat de motor af gaat slaan maar dit gebeurd niet.
Daarnaast stottert de motor bij constante toerentallen rond de 2000 toeren. Dit komt alleen voor bij een koude motor.
Het twee-massavliegwiel is al vervangen onder de coulance regeling. De auto is onlangs voor het stotteren en onregelmatig stationair lopen terug geweest bij de garage. Het inlaattraject is gereinigd maar was volgens de garage niet echt vervuild. De Megane liep in eerste instantie ook een stuk beter maar na een paar dagen is het weer vanouds.

gamelover

Heb dit ook nogmaals laten checken, met de deur open methode.
Was toch schijnbaar normaal bij dit type auto, heb me er maar bij neergelegd.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev