Advertenties


ACT reactie's op de projecten topics DEEL 45

Gestart door matthew, 28 november 2012, 22:21:26

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xanquezer (Frank)

Turbo pas niet    (of de passegier heeft geen beenruimte meer)

Dus kijkende en handelende en bestellende supercharger :P 

zaterdag heb ik hem! :)



Dan gaan de voorbereidingen beginnen! :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

en remmerij? ophanging? ecu afstelling?
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

#197
remmerij e.d. is al geregeld.    ophanging nog niet over na gedacht,  ecu afstelling is al geregeld (het schrijven van)

zondag spreek ik de beste man die er ales van weet.

oja,   lagers zijn al vervangen,  er is al e.e.a. voorbereid, ook zoals ruimte maken onder de motorkap.

Turbo bougies zijn ook al in mn motorblokje aawezig,  bonbines moeten alleen nog verplaatst worden.

Maar goed,  ik ga nu weer naar bedje toe ;)   Ik zal mn updates blijven posten ;)

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

mark


Heatzone (Mark)

Succes Frank! Dat zal wel een heel project worden. Is er ook al bekend wat het zal opleveren op je 8klepper?

-Jo-

#201
Ben toch benieuwd naar een paar dingen... Wat zijn turbo bougies ? Behoud je de std compressie ? Wie mag die beste man wel zijn die je programma gaat "schrijven ? Welke koppeling ga je rijden ? Welke injectoren ga je gebruiken ? Mapsensor ?

toch ff editten:

weet je zeker dat je kleppen en klepgeleiders dit aankunnen qua temperatuur ? Je hebt geen crossflowkop en ik betwijfel of er natrium gevulde kleppen aanwezig zijn in dit type blok. Zou kunnen maar ik me daar nooit in verdiept. Ik hoop dat je weet waar je aan begint. Succes.

Xanquezer (Frank)

hallo jo.

bedankt voor je reactie.

ik weet waar ik aan begin,   turbo bougies is ff een makkelijk woord :P  ze hebben een speciale benaming ervoor :P maar ze zijn iets anders gebouwd zodat ze iets hogere tempraturen aankunnen.

het echte extreme plaatje (zoals ik bij jou toen zag) is hier net niet van toepassing,  ik ga eerst rustig aan proberen met 0,1 bar en evt. na het herschrijven en veranderen van div delen naar 0.4 uiterlijk.

misschien over n poosje als ik weer n beetje heb gespaard ga ik even kijken of ik hert blok kan aanpassen tot 1 bar druk. (zn max)

maar goed, het is een stappen project.



ik heb bij dirk veel gekeken,  ziet er allemaal idd heftug uit,   zulke stappen zal ik waarschijnlijk ook nog moeten doen.

morgen supercharger ophalen,  en dan zondag passen en meten.
En even langs de beste ervaren man.  (niet marcel, misschien dat ik daar ook wel ff langs ga)

maar goed,  i keep you posted!
thnx!
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

-Jo-

ik heb echt geen idee waar je het over hebt wat de bougies betreft hoor. Er is enkel verschil in diodes en warmtegraad. Ik heb er de laser Platinums inzitten, tamelijk prijzig met 30 € p/s.

Nou goed, veel technische informatie kan ik niet uit je antwoord halen dus zal wel zien/lezen hoe het verder gaat.

Xanquezer (Frank)

ik was 20 euro p.s. kwijt :O  (80 euro lichter)

map censor, stappenmotor etc.. blijven vermoedelijk nog zitten.


maar goed,  echt technisch is het nog niet.


eerst super charger ophalen.
Daarna passen en meten
Daarna e.e.a. discuseren wat er vervangen moet worden.
daarna kan ik pas technischer er over praten.

gr
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Xanquezer (Frank)

Citaat van: Heatzone (Mark) op 22 maart 2013, 09:44:30
Succes Frank! Dat zal wel een heel project worden. Is er ook al bekend wat het zal opleveren op je 8klepper?

zou kunnen oplopen tot 120kw  (vanaf 92 huidig)   athans,  120KW is mn doel na alle aanpassingen.
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

-Jo-

Frank, neem het me niet kwalijk, maar je hebt geen flauw idee wat voor flauwe kul je nu neerzet. Een std (1 bar) mapsensor kan geen overdruk lezen dus communicatie met de ecu wordt een moeilijke...

Xanquezer (Frank)

klopt.  i know....   zit nog steeds in twijfel.   er moeten idd veel aanpassingen gedaan worden.

Bij huidige mapsensor zal het slangetje er af exploderen :P
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

Christian de Vriend

#208
je bent beter af alles eens op een rijtje te zetten,dit doe je niet bepaald "ff" in een weekendje
kijk maar hoelang Dirk bezig is,en Jo doet zoietst ook niet zomaar zonder goed na te denken,
wellicht kriig je over een tijd je compressor terug van je Pa  :q :D

al met al,kijk rond,neem advies aan,overdrijf niet te veel,en ga alvast hard sparen,een goed
project kost (heel) veel meer centen dan je denkt.
Horsepower is how hard you hit the wall,torque is how far you take the wall with you.

Horsepower sells cars,torque wins races

Megane 16V nu met 147pk en 200Nm schoon aan de wieltjes

Xanquezer (Frank)

Ik weet het cristian,    vandaag ook (alweer) achter gekomen dat goed advies beter is als het onbekende betreden.


dus ik laat het zo als het is, voor n poos,  gezien dat huisje ook steeds dichterbij komt.

DAN PAS denken aan een motorblok op te bouwen met supercharger...  en zelfs later een motorswap nadat alles op n rijtje staat.

we zullen zien... eerst ff de auto goed op orde en show klaar hebben :)
*oude rot*
Gedraaid met 14 KW subs @ 168 DB @ 25 Hertz :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev