Advertenties


Vervangen achterbumper / achterpaneel Megane 2 Htachback na aanrijding!

Gestart door Louis1877, 1 januari 2019, 11:13:24

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Louis1877

Hallo, ik ben hier nieuw en heb een vraag, ik heb een 5-deurs Megane Hatchback gekocht (vond het altijd al een leuke auto met dat eigenwijze kontje)!

Auto heeft een 1.4 benzine motor met 90 pk (wel wat weinig, want auto is niet de lichtste), maar ook heel weinig originele km ca. 125.000 km!

Wil nu de achterschade gaan aanpakken deze en komende week en heb nu een paar vragen t.w.:

Wat kan ik verwachten achter de bumperschil, ik neem aan dat er een bumperbalk achter zit (zit deze gebout of gelast) en een metalen achterpaneel en daar achter zit de reservewielbak (kunststof), die laatste moet ik vervangen (zal er eentje halen deze week op de sloop)!
Het achterpaneel zit neem ik aan gelast aan de beide zijden van de carrosserie en die zal ik moeten richten (trekken) en dan eventueel ook vervangen (geen probleem zit een lasser naast, dus alleen voorbereiden)!

Heeft iemand hier ervaring mee zodat ik weet wat ik kan verwachten, misschien een foto van de achterkant zonder bumperschil zou verhelderend zijn!

Ik hoor het graag en eventueel raad en bij voorbaat dank!

Groetjes, Gerrit!




mark29

Aan je vragen te zien, geloof ik niet dat je zelf gaat richten, en dan bedoel ik profesioneel.
Zelf los schroeven en bekijken wat er kapot is. Dan zie je vanzelf wat je tegen komt toch?
De bumperbalk zit vast gebout overigens.
Die plastic bak waar ook het reservewiel in zit was dacht ik ook gebout.

Louis1877

Klopt wat je hierboven schreef, ben al wat verder aan het zoeken geweest! Achter de bumperschil zit een geschroefde bumperbalk op de langsbalken (links en rechts) die onder de auto doorlopen van de zelfdragende carrosserie! Daar achter zit een gelast achterpaneel (aan de beide zijkanten aan de zijwanden van de carrosserie, die is behoorlijk verbogen (naar binnen toe) heb ik vanuit de kofferbak kunnen zien, dus probeer hem uit te trekken (naar buiten) en dan eventueel vervangen indien nodig, hangt af van de mate van schade, misschien valt het mee en die plastic bak zit inderdaad geschroefd en met kit vast die is gescheurd dus vervangen!

Eest ga ik de bumper er maar eens afschroeven en dan kijken wat er nodig is, de onderdelen kan ik bij een sloop hier halen, staan er wel 20 dus moet lukken!
Wil hem eerst gewoon rijdbaar maken, nu sluit de achterklep nog wel maar zit wat scheef en onder spanning en als ik nu in de regen ga rijden loopt die wielbak nu vol, want is van onder open!

Hou jullie op de hoogte via dit bericht en zal een aantal foto's maken gedurende het herstel proces!

Groet!





mark29


EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev