Advertenties


Waar irriteer jij je aan in het verkeer?

Gestart door San, 22 juni 2005, 00:02:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Timski

Weet je nu wel wat het betekent dan? ;)

coupe-monte-carlo

Citaat van: Erik van Rijn op 22 juni 2005, 15:12:40
Citaat van: matthijs op 22 juni 2005, 14:46:54
meerder bekeuringen in een week is me gelukkig nog niet overkomen.
wel een keer 4 keer staande gehouden in 1 week ( zonder bekeuringen)

file: en ik had haast, dus dan maar over de vluchtstrook, was maar 2 kilometer ofzo. tot einde snelweg.
ik daar aangekomen: stop politie, nou vooruit dan maar....
politie: waar was dat goed voor? iedereen moet netjes achter in de rij aansluiten.
ik: ja, maar gezien de hitte ( was ruim 35 graden buiten), ben ik bang dat mijn motor aan de kook komt, omdat mijn ventilator niet werkt . dus na 5 minuutjes wachten;
politie: nou vooruit, hij gaat het inderdaad nog niet doen, rij maar snel weer door, en snel laten maken !!
ik: oke, rij weg, en druk even later mijn zekering er weer in :)
Ja en daar kan ik het dus niet mee eens zijn.
Zit me altijd kapot te ergeren aan irri vluchtstrook rijders die denken dat ze niet in de rij thuis horen!
als je haast genoeg hebt, wil je weleens een gokje  wagen. en gevaarlijk is het naar mijn mening niet, wel erg irri misschien idd.

Timo Zuiderduin

Citaat van: matthijs op 22 juni 2005, 17:27:30
Citaat van: Erik van Rijn op 22 juni 2005, 15:12:40
Citaat van: matthijs op 22 juni 2005, 14:46:54
meerder bekeuringen in een week is me gelukkig nog niet overkomen.
wel een keer 4 keer staande gehouden in 1 week ( zonder bekeuringen)

file: en ik had haast, dus dan maar over de vluchtstrook, was maar 2 kilometer ofzo. tot einde snelweg.
ik daar aangekomen: stop politie, nou vooruit dan maar....
politie: waar was dat goed voor? iedereen moet netjes achter in de rij aansluiten.
ik: ja, maar gezien de hitte ( was ruim 35 graden buiten), ben ik bang dat mijn motor aan de kook komt, omdat mijn ventilator niet werkt . dus na 5 minuutjes wachten;
politie: nou vooruit, hij gaat het inderdaad nog niet doen, rij maar snel weer door, en snel laten maken !!
ik: oke, rij weg, en druk even later mijn zekering er weer in :)
Ja en daar kan ik het dus niet mee eens zijn.
Zit me altijd kapot te ergeren aan irri vluchtstrook rijders die denken dat ze niet in de rij thuis horen!
als je haast genoeg hebt, wil je weleens een gokje wagen. en gevaarlijk is het naar mijn mening niet, wel erg irri misschien idd.

niet gevaarlijk??
stel je voor dat iemand in die file opeens zijn deur opendoet om even een luchtje te scheppen
of dat er iemand uit de file wegrijdt omdat zijn motor over aan het koken is en jou toevallig niet ziet!

ik zeg niet dat ik zelf een heilige op de weg ben maar mensen die op zo'n manier bewust anderen en zichzelf in gevaar brengen dalleen maar om 3 minuutjes eerder thuis te willen zijn, die mogen wat mij betreft hele hoge boetes krijgen!


GVR

#33
Toen ik mijn rijbewijs net had ( of eigenlijk mijn eerste auto) ben ik in 14 dagen 10 (!!!!) keer aangehouden. >:( . (Geen boetes.Reden van aanhouding(en) hebben ze ook nooit gegeven.) Nou ja,heb ik mijn rijbewijs in elk geval niet voor niets gehaald en is hij genoeg bekeken.
Heb het overigens ook niet zo op vluchtstrook rijders.

Remco N

De mijne moet nog op de mat vallen, 180 op de snelweg... ;D :D ;)  :-\ :( >:( :'(

EyesOnly


coupe-monte-carlo

Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 22 juni 2005, 18:40:21
Citaat van: matthijs op 22 juni 2005, 17:27:30
Citaat van: Erik van Rijn op 22 juni 2005, 15:12:40
Citaat van: matthijs op 22 juni 2005, 14:46:54
meerder bekeuringen in een week is me gelukkig nog niet overkomen.
wel een keer 4 keer staande gehouden in 1 week ( zonder bekeuringen)

file: en ik had haast, dus dan maar over de vluchtstrook, was maar 2 kilometer ofzo. tot einde snelweg.
ik daar aangekomen: stop politie, nou vooruit dan maar....
politie: waar was dat goed voor? iedereen moet netjes achter in de rij aansluiten.
ik: ja, maar gezien de hitte ( was ruim 35 graden buiten), ben ik bang dat mijn motor aan de kook komt, omdat mijn ventilator niet werkt . dus na 5 minuutjes wachten;
politie: nou vooruit, hij gaat het inderdaad nog niet doen, rij maar snel weer door, en snel laten maken !!
ik: oke, rij weg, en druk even later mijn zekering er weer in :)
Ja en daar kan ik het dus niet mee eens zijn.
Zit me altijd kapot te ergeren aan irri vluchtstrook rijders die denken dat ze niet in de rij thuis horen!
als je haast genoeg hebt, wil je weleens een gokje wagen. en gevaarlijk is het naar mijn mening niet, wel erg irri misschien idd.

niet gevaarlijk??
stel je voor dat iemand in die file opeens zijn deur opendoet om even een luchtje te scheppen
of dat er iemand uit de file wegrijdt omdat zijn motor over aan het koken is en jou toevallig niet ziet!

ik zeg niet dat ik zelf een heilige op de weg ben maar mensen die op zo'n manier bewust anderen en zichzelf in gevaar brengen dalleen maar om 3 minuutjes eerder thuis te willen zijn, die mogen wat mij betreft hele hoge boetes krijgen!



ik had mijn alarmlichten wel aan, en reed er natuurlijk langzaam langs ( is al bijna 3jr geleden, maargoed)
iemand die de motor echt aan de kook had, en/of de deur los wil gooien... tsjah jammer dan, spiegels kijken .... net zo goed als op  de gewone weg, kun je op de vluchtstrook verkeer verwachten.
ik denk dat een flinke snelheidsovertreding gevaarlijker is. of bumperklevers, of door rood lichtrijders.
of inhalers over doorgetrokken streep. enz...
en natuurlijk als je zo'n "actie" maakt, hou je wel rekening met mogelijk achteropkomende ambulance of wat dan ook. of mensen die je niet zien, of juist wel en de auto er voor gooien, omdat ze zich ergeren aan je....

maar om het nou onveilig te noemen... k denk dat je dat grotendeels toch wel zelf in de hand hebt.

en zo heeft iedereen wel eens zijn gekke momenten gehad denk ik.
alleen sommigen hebben de grensen tot andere dingen liggen, met wat in hun ogen wel en niet kan.

Timo Zuiderduin

Citaat van: matthijs op 23 juni 2005, 00:39:05
Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 22 juni 2005, 18:40:21
Citaat van: matthijs op 22 juni 2005, 17:27:30
Citaat van: Erik van Rijn op 22 juni 2005, 15:12:40
Citaat van: matthijs op 22 juni 2005, 14:46:54
meerder bekeuringen in een week is me gelukkig nog niet overkomen.
wel een keer 4 keer staande gehouden in 1 week ( zonder bekeuringen)

file: en ik had haast, dus dan maar over de vluchtstrook, was maar 2 kilometer ofzo. tot einde snelweg.
ik daar aangekomen: stop politie, nou vooruit dan maar....
politie: waar was dat goed voor? iedereen moet netjes achter in de rij aansluiten.
ik: ja, maar gezien de hitte ( was ruim 35 graden buiten), ben ik bang dat mijn motor aan de kook komt, omdat mijn ventilator niet werkt . dus na 5 minuutjes wachten;
politie: nou vooruit, hij gaat het inderdaad nog niet doen, rij maar snel weer door, en snel laten maken !!
ik: oke, rij weg, en druk even later mijn zekering er weer in :)
Ja en daar kan ik het dus niet mee eens zijn.
Zit me altijd kapot te ergeren aan irri vluchtstrook rijders die denken dat ze niet in de rij thuis horen!
als je haast genoeg hebt, wil je weleens een gokje wagen. en gevaarlijk is het naar mijn mening niet, wel erg irri misschien idd.

niet gevaarlijk??
stel je voor dat iemand in die file opeens zijn deur opendoet om even een luchtje te scheppen
of dat er iemand uit de file wegrijdt omdat zijn motor over aan het koken is en jou toevallig niet ziet!

ik zeg niet dat ik zelf een heilige op de weg ben maar mensen die op zo'n manier bewust anderen en zichzelf in gevaar brengen dalleen maar om 3 minuutjes eerder thuis te willen zijn, die mogen wat mij betreft hele hoge boetes krijgen!



ik had mijn alarmlichten wel aan, en reed er natuurlijk langzaam langs ( is al bijna 3jr geleden, maargoed)
iemand die de motor echt aan de kook had, en/of de deur los wil gooien... tsjah jammer dan, spiegels kijken .... net zo goed als op de gewone weg, kun je op de vluchtstrook verkeer verwachten.
ik denk dat een flinke snelheidsovertreding gevaarlijker is. of bumperklevers, of door rood lichtrijders.
of inhalers over doorgetrokken streep. enz...
en natuurlijk als je zo'n "actie" maakt, hou je wel rekening met mogelijk achteropkomende ambulance of wat dan ook. of mensen die je niet zien, of juist wel en de auto er voor gooien, omdat ze zich ergeren aan je....

maar om het nou onveilig te noemen... k denk dat je dat grotendeels toch wel zelf in de hand hebt.

en zo heeft iedereen wel eens zijn gekke momenten gehad denk ik.
alleen sommigen hebben de grensen tot andere dingen liggen, met wat in hun ogen wel en niet kan.

ik val jou ook niet aan hoor. ik wil alleen wel dat mensen bij bepaalde acties nadenken over wat de consequenties zijn. ik zat op dat moment niet bij jou in de auto dus ik kan ook niet zeggen of jij gevaarlijk gehandeld hebt.

en ik kan er zowiezo niet tegen hoe sommige mensen rijden en irriteer me heel erg snel aan webaald weggedrag. zeker ook omdat ik veel op de weg zit. ik zie zoveel dingen gebeuren waardoor er gewoon mensen om een nutteloze reden in gevaar worden gebracht.

paar voorbeeldjes:
-achteloos van rijstrook wisselen op de snelweg zonder richting aan te geven.
-inhalen in een onoverzichtelijke bocht.
-mensen die met een bloedgang door rood licht scheuren.
-natuurlijk de bumperklevers
- en een van mijn grootste irritaties,.. mensen met kinderen in de auto die niet in de gordels zitten,...erger nog, mensen die in een cabrio rijden en dat doen.

GVR

Ben het helemaal met Timo eens.Zit ook veel op de weg en er rijden er een boel idioten........Het ergste is nog wel dat ze het zelf vaak niet eens door hebben dat ze zo gevaarlijk rijden.

Timo Zuiderduin

Citaat van: GVR op 23 juni 2005, 10:53:11
Ben het helemaal met Timo eens.Zit ook veel op de weg en er rijden er een boel idioten........Het ergste is nog wel dat ze het zelf vaak niet eens door hebben dat ze zo gevaarlijk rijden.

Het zou ook wel erg gesteld zijn als jij het niet met me eens was :)
maar inderdaad,. mensen hebben het zelf waarschijnlijk geeneens door dat ze gevaarlijke toeren uithalen. ik heb mezelf ook weleens op bepaalde dingen betrapt,..

GVR

Wel eens gehoord van Het lesauto syndroom ????

Paultje

Waar ik me dood aan erger zijn mensen die nog even snel in willen halen terwijl en aan de andere kant alweer verkeer aankomt. ze brengen hier 3 partijen in gevaar. ten eerste hun zelf. Kun de macht over het stuur kwijt raken omdat ze redelijk snel rijden en redelijk snel moeten sturen. dan de partij die ze inhalen. Vaak is er zo weinig ruimte dan die persoon af moet remmen om de persoon in te laten halen. Dat het verkeer van de andere kant. deze moeten meestal ook bij remmen.... Echt van de zoten. maarja je hebt nou eenmaal gekken op de weg....

snappie

Paultje

Citaat van: GVR op 23 juni 2005, 10:59:03
Wel eens gehoord van Het lesauto syndroom ????


Idd ook zo iets. mensen kunnen zich geloof ik niet herinneren dat ze er zelf ook ooit in hebben gezeten.
snappie

GVR

#43
En de party die inhaald ziet van de andere voertuigen de remlichten niet waarop hun denken "maar het ging toch net goed?!"

Als ik (of een andere lesauto ) bij een verkeerslicht staat met meerdere rijstroken voor rechtdoor gaan ze steevast naast me staan.Is wel lachen als ik zelf rij...............

Paultje

ja, ik hou altijd bij les auto's wat meer afstand. maar als die les auto er dan vol gas van door gaat zit je toch ff raar te kijken.
snappie

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev