Advertenties


Waar irriteer jij je aan in het verkeer?

Gestart door San, 22 juni 2005, 00:02:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

San

De week is nog maar net begonnen en hoop dat hij snel weer om is,
waarom? Heb in twee dagen tijd al 3 bekeuringen op de mat,
natuurlijk allen voor te hard rijden 2 keer snelweg en een keer provinciale.
Als ik nou eens echt veel te hard rij denk ik nog ; sukkel eigen schuld!
Nee hoor, overal [maar] 10km te snel,dus 90Euries dokken.
Goed, goed, tis te snel maar baal hier echt van om de EU bijdrage
nog meer te spekken!!!!
Hebben jullie soortgelijke ervaringen, is er geen spuitbus in de handel
die je kenteken onzichtbaar maakt? >:(

Stefan

kan helaas(voor jou) en gelukkig voor mij je ervaring niet delen van 3 bekeuringen in 1 week.
Dat ondanks dat ik ik eigenlijk meestal te hard rij... ;D
Ik heb al meerdere dingen gehoord/gelezen over dingen voor je kentekenplaat zoals een pastic plaat en idd zo'n spuitbus.
Volgens mij is de bedoeling hiervan dat bij het flitsen de reflectie ervoor zorgt dat je kenteken niet meer goed leesbaar is.
Of het allemaal goed werkt is maar de vraag en als je een keer aangehoiuden wordt en de politie ziet het, ben je zwaar de sigaar.
Is net zoiets als een radardetector in je auto hebben om geen bekeuringen te krijgen eigenlijk.
Ik ben ook benieuwd naar reactie die gaan volgen, want het vermijden van bekeuringen is natuurlijk altijd interresant :D ;D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

TheFDM

Zelf heb ik geen ervaring met meerdere bekeuringen binnen een week ontvangen (gelukkig). Ken overigens wel iemand die er in een week tijd 6 heeft gehad. Was in totaal ruim ? 300,-

Er zijn wel van die dingen voor over je kentekenplaat volgens mij, maar of dat 100% betrouwbaar is?? het is zeker illegaal volgens mij.

Kier

Ben ooit 2 x geflitst binnen 3 minuten.... op de heen en terug rit..met 5 en 12 km te hard  >:(

Ben tot 4 boetes in 1 week gekomen... sindsdien rijd ik rustiger... uhhh ik bedoel rij ik rustiger waar dat noodzakelijk is ;)

Rik G

Geen ervaringen mee. Ooit 1 prent gehad van NLG 60,-. Ben toen van voren geflitst door een mobiel flitsteam. Het was al een beetje aan het schemeren en parkeerde mijn auto (Opel Astra destijds) bijna in de berm tegen een boom omdat ik verblind werd door die flits. Sindsdien heb ik een soort allergie tegen auto's die in de berm staan. Gelukkig vallen ze altijd wel op met die blauwe en rode lamp in de bumper en die stellage op het dashbord ;D

Dennis Postma

Heb ooit eens een stukje gelezen over zo'n spray voor over je kenteken, het werkt eigenlijk alleen als er ook daat werkelijk geflitst word, de flits word niet altijd gebruikt namelijk  ;) dus overdag heb je er niets an en 's avonds ook niet altijd  ::) dus vind het eigenlijk een beetje weg gegooid geld, heb ook wel eens gehoord dat het wil met blanke lak maar wat daar de effecten van zijn kan ik je helaas niet vertellen  :-\

Arno

Met auto 1x een boete gehad maar niet hoeven te betalen. (was geflitst tijdens rijles :D )

Toen ik nog een scooter gebruikte voor na school te rijden wel is 3 boetes in 1 week gehad. (teveel vermogen op de rollenbank, stom gezeik altijd)

Oftewel 3 x 120 euro... Vrij prijzig.

Timo Zuiderduin

Gewoon een dagje flink door de modder rijden,.. dan zit er zoveel troep over de achterkant van je auto dat het kenteken niet eens meer zichtbaar is,.. nadeel is dan wel dat je een boete krijgt voor het onleesbaar zijn van je kenteken.

spray's etc. dat soort grappen werkt allemaal niet!!
zeker tegenwoordig met trajectcontroles kan je er niet onderuit komen.

p.s. als je een boete krijgt voor 10 km te hard rijden heb je waarschijnlijk 15 km te hard gereden.

wist je trouwens dat ze op de snelweg pas vanaf 128 km/u beginnen met flitsen!!
dit om er een marge in te houden vanwege eventueel inhalen e.d.

Qweras

Citaat van: Dennis Postma op 22 juni 2005, 09:15:38
Heb ooit eens een stukje gelezen over zo'n spray voor over je kenteken, het werkt eigenlijk alleen als er ook daat werkelijk geflitst word, de flits word niet altijd gebruikt namelijk ;) dus overdag heb je er niets an en 's avonds ook niet altijd ::) dus vind het eigenlijk een beetje weg gegooid geld, heb ook wel eens gehoord dat het wil met blanke lak maar wat daar de effecten van zijn kan ik je helaas niet vertellen :-\

Ik heb die spray eens gekocht, overdag helpt het inderdaad niks, maar 's avonds wel. Ik ben 's nachts expres een keer met 55 door een 50 km camera gereden en werd geflitst, en dat is inmiddels 2 jaar geleden...

EbOoZ

Ik heb het gered tot 2x geflitst in 10 seconden 8)
Reed in Frankrijk over de rondweg van Metz en werd 1x van achteren geflitst en al vloekend werd ik een seconde of 10 daarna van voren geflitst.

Dat is inmiddels een jaar geleden en ga er niet vanuit dat ik hem nog krijg. En anders stuur ik gewoon een bezwaarschrift terug in het Hollands. Voordat ze die vertaald hebben :) ;)

Paultje

bij de oude palen werkt dit idd af en toe. Maar tegenwoordig is dit allemaal digitaal. en hebben ze geen echte flits meer nodig. dus ja.....  bekeuringen zal je altijd wel houden als je harden wilt rijden dan toegestaan.

Moet ik wel eerlijk zeggen dat ik ook geen heilige ben.... Al genoeg bekeuringen gehad. rec staat op 2 keer in 1 week op het zelfde punt.... ( had ff niet door dat er een nieuwe paal stond die ook over de andere weg kon flitsen. ( 4 banen )
snappie

peterachterop

Heb laatst een bekeuring gehad door de laser controle (staande gehouden reed 60 ipv 50).
Ben laatst aangehouden omdat er folie op de ruiten zat (90).


Heb het ooit gepresteerd om een bekeuring van 370 ? te krijgen.
Bij het julianaplein in groningen zijn ze bijna elke zomer met de weg bezig om er een klaverblab van te maken. Reed toen met 100 langs t bordje waar 70 op stond. Ik dacht ik laat me lekker uitrollen maar dat was te laat. een mooie volvo stond me al op te wachten.
  v v v v
>FLITS<
^^^^^^^^

Die lui konden toen de lege rolletjes niet aanslepen.

Ze hadden de hele vebouwing van die zomer er zon beetje uitgeflitst.

Timo Zuiderduin

wat ben ik netjes dan,.. 1x geflitst op een binnenweg bij een inhaalactie.
en 1x geflitst met een bedrijfsauto van iemand anders,
beide boetes waren onder de 100 gulden (tsja, is alweer lang geleden)

maar je moet wel weten wanneer je eens ff lekker op het gas kan stappen en goed in de gaten houden wat er allemaal langs de kant staat.
zodra ik een auto langs de weg zie staan trap ik op mijn rem. in regio zuid-holland rijden zoveel van die undercoverhonden in de rondte.

p.s. als je in de omgeving haarlemmermeer een donkere seat Ibiza Cupra ziet rijden,... ga er NIET tegen sporten. er rijdt namelijk undercoverpolitie mee in de rondte en die auto is aan alle kanten getuned,..verlaagd uitgebouwd en zwaar opgevoerd, dus je wint het toch nooit en je krijgt nog eens een boete ook!!
laat je dus niet verleiden!!!

EyesOnly

2x keer in een half uur, 30km weg met controle
beide keren minder dan 10 te hard

honden idd.........

Dennis Postma

Heb de tel niet bij gehouden, maar sinds ik de Megane heb ben ik ook al diverse keren geflitst, ook 1 keer in Duitsland, krijg je er gelijk 3 mooie foto's bij  ;D

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev