Advertenties


Voor iedereen met getinte ramen

Gestart door Raymond, 20 maart 2005, 15:20:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeroen

Pas terug melde dhr K. Spee bij wegmisbruikers dat er simpelweg geen folie of coating op de voorportier ruiten mag zijn.

Michel Cijs

dan zouden de regels wel aangepast zijn, of ze interperteren nu anders

tis maar hoe ze het uitkomt volgens mij.......

Ferdi

ze zouden eigenlijk moeten kijken naar wanneer je het hebt aangeschaft... en een datum  vast moeten stellen, zo van: vanaf die datum mag het niet meer... en de mensen daarvoor een uitzondering hebben... en dat je dan dus met je aankoopbewijs kunt tonen dat je het eerder hebt aangeschaft...

Tuned

die kerel met zijn paarse tigra is ook al aan de kant gezet...

jammer dat ze nu onze hobby gaan beboeten en dat er zoveel onduidelijk heid is,

Michel Cijs

Citaat van: Ferdi op 21 maart 2005, 15:05:02
ze zouden eigenlijk moeten kijken naar wanneer je het hebt aangeschaft... en een datum vast moeten stellen, zo van: vanaf die datum mag het niet meer... en de mensen daarvoor een uitzondering hebben... en dat je dan dus met je aankoopbewijs kunt tonen dat je het eerder hebt aangeschaft...

dat is tenminste wel eerlijker dan direct beboeten ja

Tuned

gewoon refund.. want als ik toen wist dat het niet mocht had ik geen risico willen lopen het niet gedaan maar toen kon het gewoon en dus gedaan, met datums van voor en na krijg je weer een hoop onduidelijk heid tis iedereen of niemand


riCChard

 ??? Gek, de Nederlandse wetgeving. Ik was zelf van plan een lichte coating aan te laten brengen. Mijn achteraam en het glazen dak zijn ook heel licht getint. Ditzelfde zou ik rondom willen. zodat het meer 1 geheel lijkt. Ik wacht de reactie van de brief die Marc gestuurd heeft ff af. Bedankt Marc voor de genomen moeite voor de clubleden 8).
Betekend dat dat je je achterruit ook niet meer mag tinten??? Bij veel autobedrijven kun je dit ja als optie meenemen voor nieuwe auto?s.

Overigens een beetjes bluffen tegen de Politie kan ook geen kwaad. Zo ben ik ooit een boete voor rijden met mistlampen ontlopen.
Ik zei tegen de agent dat ik in de krant van vanmorgen gelezen had dat het Europees wettelijk bekend was gemaakt dat je deze in alle standen mag voeren. Waarop hij mij nog een prettige dag toewenste.
:)

Michel Cijs

het gaat alleen om de voorste 2 zijruiten en de voorruit zelf

vorig jaar hoorde ik nog dat alles makkelijker was geworden juist en dat de voorruit zelfs mocht, nu hoor je weer dit.......

Decepticon#1

We wachten in spanning af....maar hebben die gozers nu echt niets beters te doen? Ik vind het met de dag triester met de politie worden.  :( >:(

Greetz,

Peter

riCChard

Ik wat het maar ff af. Was net een beetje prijzen aan het vergelijke

Tuned

@ michel...

ik heb het zelfde toen volgens de eisen waarop je het nog mocht doen 30 % en er staat dat je geen hinderlijke voorwerpen mag plakken, maar dit is totaal niet hinderlijk..

erg jammer dat het zo gaat

Michel Cijs

idd

dat ze er een max aan geven en het dan meten met apparatuur vind ik terecht, bij te donker een boete klaar

maar die apparaten zijn duur, dus dan is dit makkelijker........

ppveenstra

#27
Voor zover ik weet mochten de voorste zijramen en de vooruit nooit volgens de wet, maar wel voor apk, echt pakken ze nu mensen aan die dit wel hebben, in leeuwarden speelt dit al een behoorlijke tijd (6 maanden) vele controles hierop, ook de reden waarom ik nog steeds ongeblindeerd rond rijdt.. Binnenkort wordt de achteruit en de achterste zijramen gedaan..

Ik ga eens bellen hierover.. :D

ppveenstra

#28
Zojuist gebeld met het landelijke korps..

Er is sprake van een nieuwe regel die luidt:

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Folie en coating op autoruiten verboden
Bijzonderheden

Volgens het Voertuigreglement (artikel 5.2.42 lid 1) mogen de voorruit en de voorste zijruiten van personenauto's "geen beschadigingen of verkleuringen" vertonen en niet voorzien zijn van "onnodige voorwerpen die het uitzicht belemmeren".

In maart 2005 heeft de kantonrechter uitspraak gedaan over dergelijke geblindeerde autoruiten. De rechter oordeelde dat dit soort zelf aangebrachte folie of coating op de voorruit en de voorste zijruiten niet mag. Folie is een "onnodig voorwerp" en de coating wordt gezien als een "verkleuring" in de zin van het Voertuigreglement.

Het is daarmee niet toegestaan om autoruiten te voorzien van allerlei folie of coating.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mensen die hier een certificaat voor hebben, zijn zoals men het vertelde min of meer verplicht ook hun zijramen terug te brengen in orginele staat.. Ook hier kunnen ze voor beboet worden, de regel is dus net ingegaan..Ook de 30% regeling is hierbij van de baan helaas... Over fabrieksgetinte ramen op nieuwe personenwagens is nu wel onenigheid, kortom nog steeds is niet alles duidelijk.





EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev