Advertenties


ACT reacties op de projecten topics DEEL 56

Gestart door Tedo, 6 september 2018, 13:27:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Tedo

En weer verder met reageren op projecten!  Y

Jacques

@Mark onderwerp remmen Ramon: De blokken zitten verder van de as. Dus ze grijpen weer helemaal op de schijf aan. De vorige schijven waren rond 262mm en dik 22. De nieuwe schijven zijn 280x24. Dus niet alleen groter maar ook dikker. Ik rij er zelf ook mee rond en Christiaan ook.

Roadkill (Michiel)

Mijn fout, ik had de remzadels ff gemist, dan klopt het verhaal uiteraard wel. #gaatffbrilpoetsen
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

mark

Ik had ze er standaard al opzitten.
Maar heb er nog een schepje bij bovenop gedaan.  :P
Ebc ultimax schijven, yellowstuff blokken en goodridge teflon staalomvlochten remslangen.  8)


Bij de eerste x remmen zit je met je snufferd op het stuur. :D

Tedo

Ziet er imposant uit!  Y
Wat kost zo'n upgrade (als ik vragen mag)?

mark

#5
Zal ff m'n mail doorspitten.  ;)

De goodridge remslangen had ik voor 106 euro thuis bezorgd. En de ebc schijven en blokken hebben mij 365 euro gekost. Ik vind ze het geld wel waard.

Heb voor m'n vorige baan een paar jaar op de a35 gereden. Dat is continu vol in de ankers, door alle brokkenpiloten en aso leaserijders. Daarnaast weet ik het gaspedaal ook wel te vinden. Ik deed toen ongeveer 35.000 km met een setje remblokken.

Nu met m'n huidige baan ga ik op de fiets.  :D en gebruik ik m'n Mégane alleen nog voor plezier ritjes en om naar  m'n vriendin te rijden. Dus ik vewacht nu een stuk langer met de  remblokjes te kunnen doen.

Alleen de ultimax schijven maken iets een zoemend geluid als ze warm zijn, dit had ik met de ebc grooved schijven die ik hiervoor had niet. (Die bevielen mij ook goed) maar daar stoor ik mij niet aan. !-!

Christian is er ook goed over te spreken.

Nikk

Heb je ook schijven achter net als op de break?
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Nee achter heb ik gewoon trommeltjes.
Voor een schijven conversie heb ik dan ook een andere abs module nodig, was me iets te veel werk.

Ik rij hier nog een half jaartje mee, en dan komt er een Mégane 3 tce180.  8)

Nikk

Wel een bek tijd/knaken in deze MKI gestoken. Zonde om weg te doen toch? 
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

mark

Tja.... Je kunt niet altijd alles bewaren zeg ik maar.
Begin dat gestuiter ook wel een beetje zat te worden.
Onder de volgende wagen komt dan ook luchtvering.

Heb deze ook al weer een aardig tijdje.

Nikk

#10
Ja zo is het ook. Heb zelf ook meerdere auto's gehad waarvan ik anno nu zeg; had ik ze maar niet weggedaan maar heb ook geen loods om te stallen. Zit wel stiekem naar een 3e MKI Megane te kijken. Dat moet dan nog wel kunnen ben ik mezelf aan het aanpraten  :)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Ramon87

Megane Gt 180 lijkt mij ook een geweldige auto. Het is dat mijn vrouw veel KM moet maken, anders had ik het als daily er bij willen hebben (dan wel de estate).
Hopen dat je de hatch aan een liefhebber kunt verkopen. Anders is het wel jammer van het werk wat je er in hebt zitten. :)
1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

mark

Gaat misschien in onderdelen weg, als ik tegen die tijd in een grotere schuur zit. De BBS velgen hou ik nog 10 jaar, die worden nog meer geld waard.  :P dat was ook de reden waarom ik ze kocht. 8)

Tedo

Citaat van: Ramon87 op 10 september 2018, 12:30:51
Megane Gt 180 lijkt mij ook een geweldige auto. Het is dat mijn vrouw veel KM moet maken, anders had ik het als daily er bij willen hebben (dan wel de estate)

Je zou ook voor een GT DCi 160 kunnen gaan natuurlijk.

Ramon87

Collega had ooit ook zijn Polo GTI in de prak gereden. Zaten ook van die dure BBS velgen onder. Hij kwam er helaas snel achter wat die dingen waard waren, anders had ik ze voor een paar 100 over willen nemen  >:D. Helaas.

De Clio moet nog minimaal een jaar of 3 mee en daarna zal het sowieso een late Megane 3 of misschien zelfs een Megane 4 worden 2de hans.

Ik was ook vergeten dat Renault nog grotere diesels in zijn gamma had dan de 1.5 DCI  8)7.


1996 Mégane Coupé 2.0 16v - Project Car
2014 Clio TCE 90 Estate - Family Car

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev