Advertenties


'Delphian' freek jans (fase 1, 1.6e)

Gestart door freek, 8 februari 2008, 20:56:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

freek

sinds me 18e ben ik al in bezit van renaults.

het begon op mijn 18e 2 maand nadat ik me rijbewijs had gekregen kreeg ik ook werk. ik moest een auto hebben al gauw viel me oog (via het weten van het bestaan van deze club) op een megane. het was een megane fase 1 op gas. bij sommige bekent als de grijze met het rode gaas.
ik kreeg hem om in te rijden.

al gauw begon het me te jeuken en begon ik met de eerste dingen. eerst maar eens wat mee spuiten.
al gauw wat andere audio
tot op een gegeven moment mijn broer en ik een idee kregen.
zilver met rood gaat heel goed samen.
een rode sticker op het voor raam.

ik kreeg contact met een tuning zaak bij mij in de buurt en mocht van hem wel sleutelen aan mijn auto.
ik besloot om een cupra lip op te halen en zelf te spuiten, gelijk ook gaas erin gemaakt. het kleur gaas was uiteraard rood.








daar begon het gezeur uiteraard. er moesten 17" onder een andere uitlaat en noem maar op.

als eind resultaat kreeg ik een zeer aangenamen auto.
alleen heel erg jammer dat er altijd wat mee was. op een gegeven moment stond ik op het moment om hem te verkopen totdat ik in mijjn werkloze periode een ongelukje kreeg. ik reed mijn net gemaakte bumper aan flarden samen met de motorkap, subframe, koplampen en grilletjes.




we besloten hem op te knappen. niet erg tevreden kreeg ik hem terug. ik was mijn gaas kwijt en mijn booskijkers. al snel had ik er weer booskijkers op. maar uiteraard was hij niet naar mijn zin.
en ik had hem nog niet klaar of het eerste probleem stond al weer voor de deur:
mijn versnellingsbak die ik een half jaar eerder er onder had gekregen had het begeven. dat was voor mij de druppel hij werd verkocht!!

ik had een nieuw baan dus huppa een andere auto, een clio 16v uit '96, een lekker racemonster. hiervan heb ik alleen de lampen en de uitlaatlijn aan veranderd.



en vorige week zaterdag was het zover. ik kon de clio niet meer betalen (k**te verzekering). ik ben naar Den Bosch gereden om me een zwarte megane op te halen.

megane fase 1 1998, 1.6e.
hij is nog niet echt naar me zin, maar daarom maak ik deze pagina ook. we gaan er zeker wat moois van maken.

als eerste in de planning:
sideskirts vast kitten, alle chrome delen verwijderen, nieuw gaas, en een beste audio aanschaffen.

ik hoop er vant weekend nog foto;s op te krijgen.

hij heeft nu in ieder geval een naam. na wat zoeken vanacht hebben we besloten hem Delphian te noemen. Dit omdat het een synoniem is van duisterheid, aangezien het een volledige zwarte megane wordt (is)
only men of stihl

freek

kleine update:

foto's komen zo snel mogelijk heb nog steeds ruzie met de computer.

gister avond even bezig geweest mijn oude basbox en een stel pioneer boxen in te bouwen. heb ik immers een beetje muziek. kan ik rustig sparen voor een nieuw pioneer setje.

donderdag wordt me auto gerepareerd, wat ook op het forum stond, het bekende stappenmotor geval. direct nieuw apktje erover en hij moet er weer tegen kunnen.
only men of stihl

freek

hierbij de beloofde foto's van mijn nieuwe auto daarbij direct me broer gebeld om een foto shootje te doen. ben uiteraard geen fotograaf maar vond het wel ff leuk om te doen :D :D. en ik weet dat ik hem ff had moeten wassen maarja. hebben jullie in ieder geval een idee hoe hij eruit ziet.







only men of stihl

freek

zo net terug van mijn bedrijf. ik heb er even een K&N luchtfilter met aluminium aanvoerbuis op gezet. mooi geluidje. foto's volgen.

ook besteld:
nieuwe voorlampen
nieuwe achterlichten
nieuwe spiegels
nieuw gaas
nieuwe zijknippers
nieuw audio.

de 29ste is de bedoeling om een deel te monteren en de kofferbak aan te pakken. zodra ik kans zie die dag zal ik ook proberen mijn interieur aan te pakken.

foto's volgen misschien nog weet nog niet of ik het geheim hou of niet ;). een primeurtje op drogeham automeeting zou natuurlijk leuk zijn. we zullen zien hoe ver we komen.

en o ja zaterdag ga ik naar iemand toe die mij misschien wel helpen met logo's verwijderen en kofferklep te cleanen. Nader informatie volgt. --
only men of stihl

freek

mij auto is van de week naar de spuiter gegaan. ik heb momenteel geen computer tot mij n eigen beschikking dus kan geen foto's plaatsen.

maar wat er nu gedaan wordt bij de spuiter is:

spiegels
motorkap
achterklep
sloten en handgrepen
ruiterwissers
schade deur
rooster bij ruiterwisser
booskijkers
en de achterbumper wordt aangepast :D

ik hoop dat ik snel fotos kan neer zetten nog ff geduld :D
only men of stihl

freek

weer een updatje.

tijdje terug een nieuwe audio kit gekocht voor in de kofferbak. dit alles is van fusion. we zijn momenteel druk bezig met een schets te maken hoe het erin komt te zitten. we proberen het voor Drogeham klaar te krijgen.

en aangezien het fusion is zul je dit ook terug zien in de auto zelf.

hierover hou ik verder mijn mond en jullie zullen wel zien.

net bij de spuiter geweest. het ziet er goed uit sloten en logo's zijn er al uit. volgens hem is hij waarschijnlijk komende vrijdag klaar:D. we kunnen dan beginnen aan het interieur en kofferbak
only men of stihl

freek

om even te laten zien hoe het ongeveer is geworden voordat hij naar de spuiter ging :D

only men of stihl

freek

#7
hierbij de foto's hoe het geworden is. Er zijn een aantal punten wat mij nog niet echt bevalt, hiervoor zal hij ook terug gaan. Ik wacht hier echter even mee totdat ik nieuwe velgen heb, want dan kunnen die in 1 keer mee gespoten worden net als nog een aantal onderdelen in de auto zelf.

we zijn momenteel bezig met de eerste panelen voor de kofferbak het begint ergens op te lijken. Maar we zijn erachter gekomen dat het ontwerp dat ik heb nogal wat voeten in de aarde steekt. maar het gaat ons vast lukken voor drogeham.





only men of stihl

freek

#8
momenteel is de auto weer terug bij af. Hij staat weer bij de spuiter omdat er scheuren ontstaan en de lak was niet goed.

Maar in de tussentijd is de kofferbak project gestopt en omgezet in een achterbank project. ik heb de achterbank eruit gehaald zodat hier plaats komt voor mijn audio. al het hout zit erin en de vormen zijn al gesneden in pur. afgelopen meeting in drogeham heel wat tips gekregen om het af te werken (bedankt Mico  _o_).
zodra de auto terug is van de spuiter zal ik foto's maken en verder gaan  >:D
only men of stihl

freek

#9
ik ben behoorlijk opgeschoten met de achterbank.
er zit nu een vorm in.

ik heb ondertussen ff flink boodschappen gedaan.
momenteel heb ik alle audio bij elkaar wat erin komt:

1 fusion versterker 1000watt 2 kanaals
1 fusion versterker 800 watt 4 kanaals
1 fusion subwoofer 1000watt
4 ovale fusion boxen elk 300watt
2 ronder fusion boxen elk 220 watt

zodra de hele opzet erin zit gaan we bezig met het polyester :D. dit zal na mijn vakantie gebeuren ben ik bang maar ja alle goeie dingen komen langzaam.

ik kan geen foto's plaatsen omdat ik momenteel en heel erg oude computer heb. ik zal eens overleg plegen met mijn broer of het niet via hem kan :D

meer updates volgen
only men of stihl

freek

#10
momenteel staat de auto bij de spuiter voor de laatste dingen.

dit geeft mij de kans om alles uit te dokteren voor de audio. heb gister de deur panelen opgehaald. Vandaag heb ik de ringen gezaagd voor alle boxen, daarbij heb ik de bekleding van de deuren verwijderd. Dit moet later resulteren in een mooie gladde arm leuning. De boxen in de voor deuren zullen met polyester passend gemaakt worden.



eerlijk gezegd krijg ik wel een beetje het gevoel "waar ben ik aan begonnen". maar we zullen door gaan om er een mooi geheel van te maken. !-!
only men of stihl

freek

zoooo

momenteel is het zover gekomen dat we het interieur aan het aanpakken zijn.
het complete dashboard is nu mat zwart gespoten. daarbij ook de deuren. het plafond moet nog een keer.

het is nog niet compleet af ff de finishing touch.

de achterbank wil niet echt vlotten zit een beetje met me handen in het haar. ik sta op het punt om het weg te brengen en mijn monteur het werk laten opknappen. ik zal het dan ook even langzaam aan doen met afwerken eens kijken wat de kosten worden om het te laten doen
only men of stihl

freek

het is alweer tijdje geleden dat ik wat gepost heb

ik heb alles qua audio er weer uit gehaald. sommige weten het al maar ik wil graag een andere auto. dit omdat ik niet met me poten van me auto kan blijven en het eigenlijk financieel niet kan.

ik zit echter te twijfelen aan een laguna grandtour 2002/2003 of een megane 2 die al opgeleukd is 2003/2004. en dit keer op diesel. ik zal dan ook niet veel meer aan de auto doen. verlagen andere velgen en dubbele uitlaat. het enige wat gedaan zal worden dan is interieur en wel de audio, aangzien ik net allemaal nieuw spul gekocht heb.

echter heb ik wel iets nieuws gekocht

een pioneer p700bt headunit :D
only men of stihl

freek

goedendag mensen

ik heb de laatste tijd veel nagedacht en gerekend.
nu is het zo dat ik er nog niet helemaal uit ben. maar het lijkt er sterk op dat de megane blijft. ik ga nog even kijken naar een dodge ram 1500 uit amerika, maar de kans lijkt klein dat hij er komt.

ik ga vandaag naar een handelaar en krijg me nieuwe radio erin. nu gaan we gelijk verder. mijn vriendin en ik zijn eruit. dat de auto netjes moet.

de volgende punten gaan er aan gebeuren de komende paar maanden.
de binnenkant van de auto wordt gestript geschuurd en gespoten met de nodige polyester werk (6 boxen waarvan 4 ovaal dus daar komt nog wat pas werk aan)
de kofferbak wordt vol gezet met de basbox en 2 versterkers en 2 condensatoren
we zijn op zoek naar 2 leren stoelen en een leren achterbank (als iemand wat weet  _o_)
nieuwe uitlaat lijn wordt gek van dat gebrom dus 2 stillere pijpen eronder hoe en wat zien jullie wel
en vant zomer 17" eronder

wat ik dan graag zou willen is de auto strak maken deukjes eruit ff weer wat spuiten etc.

dus ondanks dat ik em weg wou doen krabbel ik terug en gaan we gestaag verder. en is niet zo dat het snel zal gaan want momenteel staat sparen voorop omdat ik volgend jaar ga verhuizen. maar het gebakje van mij komt af en goed ook.  ;)

en als kleine sneak. de auto wordt zwart heeeeel erg zwart
only men of stihl

freek

#14
we zijn verder gegaan met de coupe.

momenteel wil ik al mijn audio een mooi plekje geven. eerst hadden we het op de achterbank staan maar dat was niet zo'n suc6. nu komt het weer in de kofferbak alleen zit ik met 2 ovale speakers over. zaterdag ben ik bezig geweest die een plekje te geven. en dat komt in het achterste paneel naast de achterbank.

met deze link kun je foto's vinden van de auto wat er allemaal gebeurd is. ik ben er nog niet echt achter hoe ik ze mooi op de site krijg dus daar ga ik nog even achterna maar nu heb je in ieder geval een idee van hoe het verder gaat
http://good-times.webshots.com/album/569418630JGIAza
only men of stihl

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev