Advertenties


Gasklephuis en stappenmotor schoonmaken 2.0 8V, niks te vinden...

Gestart door srananmang, 22 september 2017, 15:44:09

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

srananmang

Beste mede Megane rijders,

Sinds een tijdje op het internet op zoek naar een beschrijving en eventueel foto's voor het schoonmaken, demonteren en VINDEN van de gasklephuis en stappenmotor.

Er is zat te vinden over een Phase II of 1.6e e.a. motoren.
Tot nu toe geen gevonden over de 2.0 8V motor met automaatbak (denk dat de bak voor de motor niks uitmaakt?)
Kenteken: XF-NN-40

Wie kan mij met behulp van afbeeldingen of een gedetailleerde beschrijving duidelijk maken waar ik beide onderdelen kan vinden?

Het probleem:
Auto start niet in 1 keer. Ik moet gas bij geven.
Hierna loopt hij stationair niet helemaal zuiver.

Auto rijdt op LPG en Benzine.
Op Benzine dit probleem niet, op LPG wel.

LPG wordt via een mengstuk tussen de luchtfilterhuis en motor toegevoegd...
Waarschijnlijk dat er dus een probleem zit bij gasklephuis en/of stappenmotor.
Vandaar dat ik deze wil schoonmaken om te kijken of dit het probleem verhelpt.

Een verwijzing naar een topic dat ik gemist heb mag ook, al lijkt het me dat dit niet kan, heb net uren zitten zoeken.
Kwam uiteindelijk op een youtube video terecht, met een 2.0 motor, leek op die van mij, maar had een HELE andere luchtmanagement, was uit Engeland...

Alvast bedankt...

FOTO van mijn motor, waar zit het?
Los van mijn probleem een klein ander vraagje: Wat is het?
Links naast luchtfilterhuis een bolle zwart ding op motorblok met een slang die hieruit naar achter de motor gaat.


mark

Als die het op benzine gewoon goed doet, dan ligt het aan je lpg systeem. Dan is er niks met de stappenmotor en gasklep aan de hand.

srananmang

Maar via daar gaat mijn LPG naar binnen toch?
Vandaar dat ik hieraan dacht.
De benzine komt via een andere route dan als de LPG komt.
Op benzine gaat toerenteller wel een beetje op en neer dansen... +/- 300 toeren op en neer tussen 1200 en 900.

Mastertje

jou lucht regelschuif zit rechts van het inlaatspruitstuk vlak achter veerpoot versteviging op foto. ronde cilinder stekker met 2 draden.
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

srananmang

Is het wat ik rood omcirkeld heb?
Nog extra tips voor het schoonmaken?

Mastertje

Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

srananmang

UPDATE:

Ik heb het nog niet schoongemaakt, maar...

Massastrip die van de motor naar carrosserie gaat en de twee strips op de MIN pool van de accu geschuurd en weer vast gedraaid.
Nu start de auto telkens in ÉÉN keer!
ZONDER gas bij te geven.


Zou het zo kunnen zijn dat dit de oplossing was?

Nikk

simpel antwoord; slechte massa kan tot een legio aan problemen leiden. Een goede accu en massa is belangrijk. Hoe moderner de auto hoe belangrijker. Of een slechte massa de oorzaak van je probleem is geweest kan ik niet beantwoorden maar zou zomaar kunnen.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

srananmang

Toch maar gedemonteerd.
Ging minder vaak direct na starten uit, maar de toerenteller blijft dansen.

Ziet iemand iets bijzonders op de foto's?
Moet hiertussen een pakking?
Als ik gasklephuis wil schoonmaken:
Motor op benzine laten draaien en in deze gaatjes remreiniger spuiten? Of een andere manier?







mark29

Ik heb dit type motor iets te weinig meegemaakt om iets nuttigs te zeggen.
Mijn gevoel zegt dat er een pakking tussen moet.
En die smurrie schoonmaken, kan met remmenreiniger, maar probeer eens carburateurreiniger, dat werkt echt nog veel en veel beter, dat lost echt dat plakkende teer achtige aanslag op.
Dat plakkende zorgt er ook juist voor waarom die vlinderklep van de gasklep zo ongelukkig blijft hangen waardoor autos niet perfect stabiel stationair lopen.

fitz

Dat roodbruinige rond de boutgaten lijkt mij pakkingresten, dus ja pakking lijkt er tussen te moeten. Valse lucht lijkt mij ook niet bevorderlijk voor het stationair lopen.

Mastertje

daar moet een pakking tussen, alleen is dit natuurlijk het inlaatspruit stuk. de stappenmotor zelf plakt vast,.. die dus schoonmaken.
Daar zit restant pakking ook nog op denk ik.
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

srananmang

Update:

Stappenmotor schoongemaakt netals luchtklep.
De auto start wel in 1 keer.
Maar nu gaat de auto stationair 2000+ toeren maken.
Dus in de P en Neutraal.
Als ik 0 tm 80 een snelheid rij en laat gaspedaal los lijkt het alsof ik cruisecontrol heb, want snelheid blijftconstant en gaat niet omlaag.
In de Drive in stilstand zit toerental rond 1000-1500.
Op benzine is dit niet, dus ligt wel bij de luchtinlaat...

Wat is er nu aan de hand?
Had ik de luchtklep met wd40 moeten inspreken?
Is de stappenmotor gewoon kapot?
Of moet ik gaskabel afstellen?

@ Mastertje, wat bedoel je met inlaatspruitstuk kapot?
Dan zou ik toch moeten zien dat er wat uitkomt en gas ruiken als motor op gas draait?

srananmang

Ik moet om wel de pakking kopen en monteren wat tussen de stappenmotor en het onderste zit.
Kan pas morgen.
Zou dit het probleem nu zijn?

Fluppie

De auto moet zo als ze het noemen ingeleerd worden oftewel op zijn nieuwe waarden gezet worden. Dit kan bij de dealer /garage 5 min werk ff aan de pc hangen. Y

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev