Advertenties


automatische versnelling schakelt niet wanneer motor koud is.

Gestart door Firebirdje, 24 maart 2008, 17:10:59

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Firebirdje

De automatische boîte van mijn megane schakelt niet van 2e naar 3de als de motor koud is. De auto krijgt dan een korte schok en het lichtje (autiomaat) gaat dan branden. Als ik dan mijn motor afzet en terug start, reset de computer zich en doet mijn auto verder normaal. Het heeft met vele euro's gekost maar de garage vindt niks. Ze zeggen, dat het enige wat ze nu nog kunnen doen, is de versnellingsbak vervangen
of ander werk zoeken (hij heeft het alleen wanneer ik van het werk kom). Ik ben wel een vrouw, maar niet blond, voor mijn part willen ze zoveel mogelijk geld uit mijn zakken halen. Waarom vervangt er eens niemand de olie? Dus mijn vraag naar jullie toe is: waar vind ik een schema om dit zelf te doen.

matthew

Het kan idd zijn dat er misschien net te weinig olie in zit.
Maar wat ook wel eens voorkomt is dat de hydraulische blok (kleppenmechanisme van de automaatbak) stuk gaat.

Firebirdje

Hallo Matthew,

de garage heeft de auto aan de computer gehangen en die zegt dat er nog genoeg olie inzit.
Het rare is, dat wanneer ik langs de kant ga staan, mijn motor afzet en herstart hij voor de rest van de tijd normaal doet. Als ik dan uren later de auto terug gebruik (de motor is dus terug afgekoeld) dan doet hij het weer terug.

spreut

#3
Hallo Firebirdje,
Ook ik heb precies het zelfde probleem aan mijn automaat.
hij staat er nu voor in de garage.
Ik heb wel sinds de eerste keer een foutcode gekregen van Car service center de Beitel(Renault was er niet in staat toe!!!!!)
Foutcode:DF107 Vliegwielsignaal sensor circuit tandsignaal ontbreekt!!!!!
Zodra ik meer weet zal ik dit posten.
Ook bij mij hebben ze olie vervangen, instellingen gedaan etc.
dit kost geld en leverd niks op!!!!

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev