Advertenties


distributie riem vervangen Renault megane 1.6 16v aut. 2003

Gestart door tumke, 19 november 2007, 20:51:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tumke

Beste mensen,

Kan iemand mij een link of iets dergelijks geven waar ik kan zie hoe ik de Distributieriem kan/moet vervangen (Met andere woorden een werkplaats boek of zo iets dergelijks).
Ik weet dat ik de spanrollen ook moet vervangen maar om het goed te kunnen uitvoeren heb ik een werkplaatsboek nodig of iets dergelijks. Mijn vader is automonteur geweest en met een goede beschrijving gaat het hem ongetwijfeld lukken (zoals vaker).

Heeft iemand nog nuttige tips dan hoor ik dat graag van jullie.

Zijn er ook mensen die weten hoe ik het lampje van service zelf uit krijg of moet dat door de garage gebeuren. Ik weet namelijk dat je dat bij een Mercedes zelf kan doen. Je doet een soort combinatie en dan is het lamje uit.

Hartelijk bedankt,

Gegroet Tumke


Nick Mattheus

denk dat dit een megane 2 is in plaats van een megane 1? ;)

daar kunnen ze je zeker voorts helpen !-!
Megane I Phase II Cabrio, met een verlaging van om en bij de 12Cm is goed voor een bodemspeling tussen het asfalt en de bodemplaat van 3.5Cm

Renault Megane I Phase II cabrio - Volkswagen Golf mk2 - Toyota Landcruiser 120

matthew

Service kun je uitzetten door auto op contact en dan met de bovenste knopje aan de zijkant van de ruitenwisserschakelaar naar de onderhoudsinterval te gaan,en als je er bent het knopje bij de km teller indrukken en dan gaat de kmstand onderhoudsinterval knipperen en dat moet je ingedrukt houden tot dat die op 30000 blijft staan en dan is klaar.

Voor de distributie riem heb je idd speciaal gereedschap nodig,gebruik je dit niet gegarandeerd dat de krukas dan niet op tijd staat.
En gewoon alles vervangen:d-riem,multi riem,loop en spanrollen en waterpomp.

tumke

Mensen,

Al allemaal hartelijk bedankt!

alleen is het mij niet helemaal duidelijk hoe ik het service lampje uitkrijg maar dat gaat mij na wat proberen zeker lukken.

Ik ga de waterpomp zeker mee vervangen wil geen risico lopen. Nogmaals Hartelijk bedankt als er meer tips zijn hoor ik dit graag van jullie.

Tumke

tumke

beste bezoekers,

Kan iemand mij kopieen leveren van het werkplaatsboek zodat ik weet waar we het over hebben en hoe het uitgevoerd dient te worden.

Alvast bedankt

Tumke

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev