Advertenties


Hangend gas/ knipperlichten

Gestart door wakky, 23 oktober 2007, 17:06:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

wakky

Ondanks veel rijplezier in mijn Megane II 2.0 16v (februari 2004) toch twee punten waarvan ik graag hoor of ze bekend voorkomen bij meerdere eigenaars

- afgelopen weekend bleef mijn gas hangen op vol vermogen. Aangezien in op een 80 km weg zat zonder mogelijkheid tot stoppen betekende dit een gevalletje toerenbegrenzer voor enige tijd. Na afzetten en opnieuw starten liep de auto weer normaal (ik zag in een ander topic dat de auto op 4000 toeren bleef lopen en het probleem een loszittende gasklep stekker was, dit is bij mij niet het geval). De dealer zegt dat het misschien een probleem met de sensor was, maar kan er weinig aan doen. Liever zie ik dit niet gebeuren in de stad, dus ik hoop dat het niet terugkomt. Ervaringen van iemand?
- direct vanaf het begin gingen de knipperlichten voor geregeld stuk. De eerste keer dacht ik dat het lampje kapot was, en heb het vervangen. Toen het vaker gebeurde merkte ik dat de lampjes lostrilden uit de vitting. Resultaat, zo iedere week moest ik wel een zwarte arm halen om via de wielkast het linker of rechter knipperlicht aan te draaien (of beide). Bij zowel de 15 als de 30 en 60.000 beurt heb ik dit bij de dealer aangegeven, echter geen resultaat (ze doen het nu toch?)... tot de laatste beurt bij 120.000 km ... toen was de mededeling, zonder dat ik erom gevraagd had, we hebben de knipperlicht units voor vervangen omdat deze niet goed functioneerden, met een rekening daarbij. Zucht. Overigens doen ze het nu wel goed ...

Alvast bedankt voor reacties,

Wouter


GVR

Ik had vorige week dat mijn linker richtingaanwijzer voor het niet meer deed. Bij de garage aangekomen deed hij het weer wel. Er bleek corrosie op de verbindingsdraden te zitten. Na vervanging van de "houder"waar het lampje inzit werkt alles weer. Kosten € 32,00.

matthew

Voor de knipperlichten:
De lampjes zijn het euvel idd niet,maar de fitting houder en daar heeft renault inmiddels een modificatie product van gemaakt is er tog al een tijdje en dat werkt goed.

Over dat je gas bleef hangen:
Lag je matje wel goed en niet op het gaspedaal,heb ik al eens meegemaakt dat dat het euvel was,en omdat je hem afzet verzet je tog je voet weer waardoor je de mat weer eventueel terug schuift,en dat kan allemaal zonder dat je het merkt.

wakky

Dank voor de reacties!
Wat betreft het hangende gas; de mat wil inderdaad regelmatig verschuiven. Maar dit was niet de oorzaak van het hangende das; ik heb flink op het gaspedaal getrapt dat helemaal in- en uitging maar hij kwam niet meer uit de toerenbegrenzer. Heb ik het goed dat de Megane werkt met een sensor die de stand van het pedaal meet (ipv een gasbkabel)? Eigenlijk verwacht ik of een tijdelijk probleem met de sensor of met de interpreterende electronica ... 

Jaap de Jong

volgens mij heeft m'n vader ook eens iets dergelijks gehad met hangend gas bij z'n megane1 phase 2... ik zal hem eens navragen.

Paul

Dat is niet geheel waar Jochem, de meg1 fase 2 heeft vanaf +/- 2001 ook al een electronisch gaspedaal.

Ik denk dat de storing in de stekker van het smoorklephuis zit of in de smoorklep zelf.
Is het storingslampje toen gaan branden??
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Paul

Misschien ben ik wel fout, kan ook wel 2002 geweest zijn. ;)
Laguna 3 estate GT 180 dCi

Clio 3 1.616v Initiale

Jaap de Jong

Hoi mensen... m'n pa is nogal druk aan het werk op het moment dus komt niet aan z'n mail toe. Maar heb 'm maar ff gebeld :) Hierbij letterlijk citaat:

Als het hetzelfde probleem is (auto vol gas; niet meer te stoppen): boven bij de luchtinlaat/luchttoevoer zit een sensor(kabel, slangetje?) er aan de zijkant in geklikt, die zat los. Goed erin drukken dan is het probleem weg.

Heb verder geen foto's of technische kennis maar dit is in ieder geval hoe hij het uitduidde. Hoop dat jullie er iets aan hebben :)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev