Advertenties


Megane grand tour 1.5 dci

Gestart door boeme, 4 oktober 2007, 20:15:34

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

boeme

Hallo,

Ben nieuw op dit forum (leuk!), heb me al iets ingelezen.

Ik kan een renault megane grand tour 1.5 dci 100 pk dynamique comfort kopen uit 2004 met 152.000 km op de teller, de auto is altijd bij renault in onderhoud geweest. Gisteren een proefrit gemaakt, best onder de indruk! Y

Ik rijd ongeveer 45.000/jaar, wie kan mij over de motor vertellen, draaicultuur (lawaai/aantal toeren bij 120 km/uur), veel elektronische storingen? verbruik?

Hoop snel wat te horen.

Gr Boeme

sebastiaan

kinderzitjes is proberen, elk kinderzitje is toch weer anders.
en over de motor... tja...moet wanneer je inzage hebt in de historie geen probleem zijn.
daaruit kan je meer opmaken.

Birt

Heb ook een 1.5 dci 100pk gekocht van 2004. Alleen dan een clio. Nu een half jaar en bijna 20d km verder nog geen probleem gehad. Van iets meer dan 180d naar 200d nu gereden.

Kinderzitjes kan ik dan ook niet veel overzeggen. weet wel dat mijn isofix balk maar 2 aansluitpunten heeft.

Was er van plan 2 jaar in te rijden. En met ongeveer 240d in te ruilen. Maar dat zien we dan wel weer.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

boeme

#3
Nog iemand ervaring met 1.5 dci motor met 100pk? Y

De opmerking van Remko de W dat 175.000 km veel is, vind ik een beetje raar, een beetje diesel rijdt zeker tussen de 3 en 4 ton, zeker met veel snelweg kilomters en normaal gebruik :?.

Of hebben jullie geen vertrouwen in de renault diesel techniek? !-!

Roy

1.5 dci heeft vaak last van zijn verstuivers, en als je geluk hebt mag de pomp zelf ook...!!

ik zou eerder een 1.9 adviseren is even wat betrouwbaarder.!

(tussen de 3 en de 4 ton lijkt mij wel erg veel (heb ze bij ons in de wp nog nooit zo hoog gezien! 280.000max)

su6

Birt

Pcies. 240000 = distributietijd. En wat Remko zegt goedkoop kopen (heb ik ook gedaan). Dus tel de kosten in 2 jaar bijelkaar op en trek dat af van de globale anwb koerslijstwaarde (met verrekening van km stand) en als dan de vraagprijs daar in de buurt zit, dan kun je de gok wel wagen in mijn optiek.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

GVR

Ik heb op mijn les renault megane 1.5 met 80pk 182.000km staan zonder grote reparaties (KLOP-KLOP-KLOP)Gaat volgende week weer voor een beurtje. Ben benieuwd wat daar uit komt.

Niels van Dijk

Let bij de 1.5 dci motoren wel heel goed op het oliepijl. Daar zijn ze erg gevoelig voor
Ik heb alleen al 3 motoren moeten vervangen op het werk, omdat de drijfstanglagers los op de grond onder de auto lagen :x Dus een gat in het blok 8)7


boeme

Kwestie van garantie zo'n gat in je motorblok Y :neen:?

Niels van Dijk

Weet ik zo niet meer,
Het waren allemaal auto's van de lease. Dr waren toen nog experts van de leasemaatschappij komen kijken over wie het ging betalen.
Maar ik dacht dat er tot 120dkm garantie op zit. Leeftijd weet ik zo niet

Birt

Goed op letten? Dat moet toch met elke diesel? De meesten verbruiken olie. Die van mij nagenoeg niks trouwens, wat mij wel verbaasde. In 17d km kan ik niet zien dat het peil is veranderd. En er staat toch al 200d op. Maar bedankt voor de tip.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

boeme

#11
Bij mijn vorige auto seat toledo tdi 81 kW keek ik 2 x per jaar --

Maar voor de zekerheid heb ik alvast een liter reserve olie in de auto gelegd Y _o_
Kan je er vanuit gaan dat het informatiescherm klopt als de melding oliepeil correct langs komt of gewoon een keer in de week even kijken ?8)7

Birt

Bij mij klopte de meting op het dashboard bij alle renaults die ik heb gehad (19 ph1&2, megane 1 ph1 en clio 2 ph3). Maar ook elk systeem kan uitvallen, dus ik controleer ook regelmatig met het handje, om dan weer te constateren dat het wel weer klopt.
_________________________________________________________________
als het niet wil zoals het moet, dan moet het maar zoals het wel wil.

GVR

Ik hoef nooit bij te vullen tussen de beurten door. (KLOP-KLOP-KLOP) Er zit ook meestal meer km tussen dan de voorgeschreven 30.000.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev