Advertenties


starten

Gestart door drbiqs, 16 september 2005, 22:14:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Renier

Bij mij bleek het een vervuild smoorkleppenhuis te zijn dat precies dit soort startproblemen veroorzaakte.
Vorige eigenaar had er alleen zeer korte ritjes meegemaakt en ook heel weinig km gemaakt waardoor dit volgens de monteur ernstig was vervuild. De boel gaat dan vastzitten wat vooral bij een koude motor startproblemen geeft. Hij sloeg dan vaak direkt af of helemaal niet aan en schokte dan meestal. Bij warme motor sloeg hij meestal wel goed aan.

Dealer was eerst in de veronderstelling dat het de nokkenasversteller was en heeft deze onder garantie vervangen. Dan wordt ook de distributieriem direkt vervangen legde men uit. Probleem was daarmee echter niet opgelost. Uiteindelijk bleek met het schoonmaken van het smoorkleppenhuis het probleem uit de wereld te zijn. Had Renault een hoop geld kunnen schelen als ze hier direkt mee waren gekomen  :D.

Kan geen kwaad dus om ook eens  goed naar het smoorkleppenhuis te kijken dus als je toch bezig bent. Ik heb een Megane II 2.0 16V en begreep dat bij deze motoren de nokkenasverstellers eigenlijk nooit problemen geven, wel bij de 1.4 en de 1.6. Hoorde ik ook nadat hij al was vervangen ;). Weet niet wat voor motor jij erin hebt liggen.

In ieder geval hoeft hij voorlopig geen nieuwe distributieriem, scheelt mij weer een zak met centen  :D

Jeroen2

Ik heb net van middag gesproken met de monteur via de telefoon dan wel he'.
Het komt hier bij mij op neer dat de nokkenasversteller tandwiel versleten is en dat daar nu een complete set op moet van het distrebutie gebeuren en dus ook weer een nieuwe riem.
De accu was ook kakpot maar dat wist ik al.
Kortom het hele gebeuren kost mij ongeveer 1000 euro,met garantie voor 5 jaar.
Ik had ook geinvomeerd naar een coulanse regeling maar dat gaat niet op voor deze auto omdat er teveel kilometers op zitten.
Ik schijn gewoon pech te hebben met dit mooie karretje :? >:(
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

Renier

Da's een dure grap dan, altijd erg vervelend als je zo voor onverwacht hoge kosten komt te staan. Hopelijk ben je wel van de problemen af na de reparatie.

Succes ermee !-!

rombartus

Je kunt ook Renault Nederland een mailtje sturen met daarin je probleem.

Jeroen2

Nou de auto is weer klaar hoor.
En hij loop ook nog veel beter.
De kosten waren 947.05 euro

Overzicht:

Startprobleem
Rateld bij starten.

1632 distributiriem vervangen.
2493 aw uit-in nokkenaspoelie
1999 aanvullend waterpomp vervangen.
Totaal werkplaats tarief                                                   233,85
77.01.478.097  Poulie Dephaseur                                        93,12
77.01.477.023  Distributie set                                           103,92
77.01.476.475  Set V-snaar                                               44,96
82.00.413.185  Elektroklep Bed.                                          87,07
82.00.162.970  Pakking                                                       9,45
77.01.474.149  Set Keerring                                               20,66
77.00.474.363  Ring                                                          20,66
77.00.274.026  Dop                                                            2,93
77.00.106.217  Dop                                                            6,95
82.00.582.675  Waterpomp                                                 73,63
00.00.000.008  Koelvloeistof                                               10,04

Subtotaal Strartprobleem
                                            707,24

Accu vervangen
77.11.222.786 Accu 50AH 600A LB                                      73.40
Klein materiaal                                                                 15,20

       Basis   795,84        151,21 B.T.W.   Te betalen           974,05 Euro

Je snapt natuurlijk wel dat ik veel korting gekregen heb van de dealer zelf.

Ze krijgen volgende week een doos gebak van mij, voor de goede service.
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

Niels van Dijk

Bij arend in veghel laten vervangen?
Ik heb wel zin in een doos gebak :D

superpaulie

Ik heb er idd ook last van.
Vaak is het een twee keer opnieuw starten en dan loopt ie gewoon goed. Ik dacht eerst ook aan de start motor.
Zo te zien uit de reacties lijkt het me verstandig om ook even de dealer te bezoeken.
Zit gelukkig ook nog in de garantie periode.

Ik laat een reactie weten als de kwaal verholpen is (en of het idd de nokkenas versteller is).

Kan dit overigens kwaad om er zo mee door te blijven rijden?

Groetjes,

Superpaulie.



Jeroen2

Nou laat ik het zo zeggen,
Ze hadden me verteld dat dat het wel verholpen moest worden,
maar het kon geen kwaad als je er een tijdje mee rond rijd.
Maar de kans dat hij olie gaat lekken is natuurlijk wel groter, bij de nokkenas keerring en paking.
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

smoothnick

Ik heb exact hetzelfde probleem. Ik heb al een afspraak bij de dealer voor mijn d.riem en dan laat ik die meteen ook mijn smoorkleppen huis schoonmaken ;)

Dj-Matthe

kun je het smoorkleppen huis zelf nakijken/schoonmaken?

Dj-Matthe

ok tof ga ik daar zelf eens tijd voor maken :)

drbiqs

mishien een rare vraag,maar waar zit het smoorkleppen huis en kan je er makkelijk bij.
wil ik hem zelf ook maar is gaan reinigen.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

matthew

Als je de slang volgt vanaf je luchtfilterhuis kom je op het smoorklephuis uit,deze slang demonteren en dan met 4 boutjes het smoorklephuis en nog een slan en een stekker loshalen.
De luchtslang die je moet demonteren is niet erg groot.

A110

Je kan hem wel zelf schoonmaken maar voor het mooiste resultaat zul je hem met de clip toch moeten laten resetten en opnieuwe inleren. Anders kan hij blijven inhouden en stoten.

A110
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

matthew

Het is idd een goed extratje om het stationair toerental erna opnieuw in te leren dmv de clip.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev