Advertenties


starten

Gestart door drbiqs, 16 september 2005, 22:14:54

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

drbiqs

Hallo
Ik heb soms last van het afslaan van de motor vlak na het starten.
Dit gaat samen met een vreemd ratelend geluid van de startmotor.
Zijn er soms mensen die hier ook last van hebben????
Ben er nog niet mee naar de dealer geweest,maar ga dat volgende week doen,wilde eerst ff weten of er
meer megane's rond reden met zo'n kwaaltje.
Ik hoor of lees het wel.

Groetjes drbiqs
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Jeroen


Stefan

probleem klinkt mij ook helaas niet bekend in de oren.
Ik heb het bij de coupe ook nog nooit eerder hier gezien
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

San


Paul B.


GVR

Ook ik heb daar geen last van.

Stefan

zo te zien wordt dit toch een ritje naar de renault garage dan...... ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

drbiqs

Moet volgende week toch voor m'n 60.000 km beurt dus kunnen ze er gelijk naar kijken.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Stefan

***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

ivo1971

ja ik heb daar ook last van , is niet de startmotor want die hebben ze laatst vervangen.  o-) :?

drbiqs

Heb pas een kleine beurt laten doen bij de dealer en heb er sinsdien geen last meer van.
Weet niet wat het geweest is,maar het is in ieder geval opgelost.
meg 2 16/16 2003 5 deurs zwart *xenonlook fase 2 koplampen*RS fase 2 voorbumper*heldere achterlichten*rs grill*3,5 cm down*sportpot*17 inch proline wielen*knippers in de spiegels*led stadslicht*xenonlampen*open luchtfilter*renault achterspoiler*

Jeroen2

#11
Citaat van: drbiqs op 16 september 2005, 22:14:54
Hallo
Ik heb soms last van het afslaan van de motor vlak na het starten.
Dit gaat samen met een vreemd ratelend geluid van de startmotor.
Zijn er soms mensen die hier ook last van hebben????
Ben er nog niet mee naar de dealer geweest,maar ga dat volgende week doen,wilde eerst ff weten of er
meer megane's rond reden met zo'n kwaaltje.
Ik hoor of lees het wel.

Groetjes drbiqs
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

Niels van Dijk

Bij 16V motoren gaan vaak de nokkenasverstellers ratelen. Dan slaat de motor vaak ff aan en meteen valt ie weer uit. Is een bekent probleem, zou daarom wel ff langs de dealer gaan. Vaak valt het onder garantie, en volgensmij is het ook een service medeling van Renault.

Jeroen2

#13
Nou we hebben de startmotor er onder uit gehaald en schoon gemaakt.
Dat was best nog wel een heel karwei.
Je moest ook eerst nog een hitteschild demonteren die direct boven de startmotor zit,
Om die te beschermen van de uitlaatspruitstuk.
Als deze niet weg / los gehaald is dan kan de startmotor er net niet langs naar onder ,omdat daar ook nog de steek-as in de weg zit.
En dan is er gewoon geen ruimte om de startmotor tussen de steek-as en het hitteschild te laten zakken.
De kabels op de startmotor hebben bijna geen lengte om die los te halen.
Maar vergeet niet om de accu los te koppelen.
Maar je moet wel eerst de kabels van de startmotor af halen voor dat je de startmotor helemaal los draait van het blok.
Alles is heel moeilijk te bereiken.


Oke de startmotor was wel heel vies, die heb ik uit elkaar gehaald en schoongemaakt en voorzien van nieuw vet.
Deze loopt weer als een zonnetje.

Maar na de montage van de startmotor was het geluid nog niet verholpen.
En hij maakt alleen het geluid als hij koud is , dat is 1 of (2) keer starten ( als hij dan niet in 1 keer aanpakt ),
Maar heeft hij eenmaal 30sec gelopen en je wilt dan nog een keer starten dan maakt hij geen geluid meer.
Maar wat mij ook opgevallen is is dat als je ( met warme motor ) ff het gas ingetrapt hebt, de toeren ook niet stabiel blijft.
Dat duurt weer ff voor dat zich dat vanzelf hersteld,
( hij lijkt dan wel een oude dieselmotor) en ik had toch echt een benzinemotor.

Hij staat nu bij de dealer die zet morgen ff de computer er aan om te kijken of er een storings melding is ( geweest ).
En als het wel de nokkenasversteller is dan ben ik denk ik wel 700 euries armer.

Ik houd jullie op de hoogte.

Oja ik had dit nog gevonden, een PDF die misschien wel handig is.
http://www.mobikit.nl/atotz/rubriek_12/13/1/get.aspx

Of nog meer info op http://www.mobikit.nl/atotz/rubriek_1/News_CategoryView.aspx in HTML
Pssst, nog even dit, domme vragen bestaan niet. Domme antwoorden daarintegen wel. Denk daar aan als je ze stelt.

matthew

Is idd nokkenas versteller en daarvoor moet je de d-riem ook vervangen en als je die vervangt kun je ook beter maar je waterpomp mee laten nemen.Overegens moet er volgens mij gewoon een coulanse regeling opzitten van renault uit voor de nokkenas versteller.
succes

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev