Advertenties


klopt dit of staat het verkeerd (1.6i of 1.6e)

Gestart door MC, 6 januari 2005, 17:18:40

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MC

hoi ik ben dus nieuw hier op dit forum.
en ja ik wil ook wel een megane, dus ben ik al een beetje aan het rondkijken op internet.
en zag ik op marktplaats wel een staan.:

Aangeboden: Megane Coupe 16i

Beschrijving: Te koop renault Megane coupe blauw met; bwj 99. A.P.K 90.000 km. el ramen en spiegels,lichtmetalen sportvelgen ,A.B.S. stereo inst.
De wagen verkeert in concoursstaat.?

dus hier staat dat het een 1.6 i is toch??? dus dat zou betekenen dat het een phase 2 moet zijn??? klopt dit????
hier is dus een plaatje van de auto.


ik zie dus op het plaatje aan de achterlicht units dat het een phase 1 is maar bestaan er dus ook phase 1 met een 1.6i motor ???????

Jeroen

1.6i is 1.6e, vanaf phase 2 is het 1.6 16v.
Kijk ook eens onder het kopje "de club auto's" op de site.

MC

o dus dat is het zelfde o  :o da wis ik nog niet.
en wat is dan het verschil ??
waarom staat er soms i en soms e of heeft dat met het bouwjaar te maken???
en hebben ze dus ook gewoon allebei 8 kleppen ??
en het aantal pk is dat dus ook gelijk???


Timski

Van 1996 t/m 1999 (phase 1) is het een 1.6e 8V en vanaf 1999 tot 2003 is het een 1.6 16V (phase 2).
Op de foto staat een phase 1, dus 1.6e met 90 pk. De 1.6 16V heeft  +/-110 pk.
Voor de phase 1 zijn er ook nog een 2.0 8V en 2.0 16V.

Succes met zoeken en misschien welkom bij de club :D

MC

nou dan weet ik da ok weer.
dat 1.6i niet bestaat thanks

Stefan

dat 1.6e staat voor 1.6 essence oftewel benzine op z'n frans
1.6i staat meestal voor injectie.
Megane is een 1.6e, maar mij is die verwaaring in advertenties idd ook vaker opgevallen.
Net als Fase 1 1.6-16v, wat dus niet kan ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

Robert yellowDevil

Er zijn een aantal 1.6i uitvoeringen gemaakt, onder de phase 1, waarom weet ik niet.
maar er is wel degelijk verschil met de 1.6e.
Die heeft nl. 66 KW (+/- 90 pk), de 1.6i volgens mij iets van 60 KW ( +/- 80 pk).

zoiets ongeveer, ik heb het ergens een keertje gelezen, maar kan niet meer terugvinden waar, dus . . .

succes nog met kopen/zoeken !!!






mich


Stefan

Citaat van: Remko de W. op  7 januari 2005, 18:50:54
Citaat van: Stefan op  7 januari 2005, 18:01:22
Net als Fase 1 1.6-16v, wat dus niet kan ;)

in nederland niet nee, maar in duitsland zijn er wel wat geleverd zo...

Zou kunnen, jij zegt het.... :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

wess

wij hebben al diverse 1.6 megane coup?/cabrio opgeknapt en in geen enkele auto lag exact hetzelfde blok.

varierent van 1.6e 8v / 1.6 8v / 1.6k 8v blokken

en zijn dus diverse 1.6 blokken in de omloop??

Stefan

Zo te lezen wel. :D
Ik denk dat er meerdere varianten wat betreft de motoren zijn geweest in de loop der jaren.
Na een kleine modificatie die door Renault wordt doorgevoerd krijgt het een soort ander benaming.

Dat neemt niet weg dat de auto gewoon 1.6e blijft heten :D
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

FUBAR

FASE I is een 1.6e 8V (90 pk)
FASE II is en 1.6i 16V (110 pk) ;D

Stefan

laten we er maar over ophouden........... :-\ :-\ ;)
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

MC

nou als die advertentie klopt , en het is een 1.6i dat betekent dus dat die 10 pk minder heeft !!!! dan een 1.6e
zoals robert-yellow-devil- het zegt dus ik vind het dus wel interessant worden!!!

FUBAR

Die i achter de 1.6 is i.d.d. overbodig. tegenwoordig zijn alle moderne motoren injectie-motoren, toch?
Oude(re) motoren zonder injectie hadden dus een carburateur (al dan niet twee-traps).
Het feit dat de fase 2 1.6 motoren 20 pk meer hebben is simpelweg het feit dat het 16-kleppers zijn geworden! :-*

Schlu? jetzt  >:(

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev