Advertenties


1.6e start niet meer????

Gestart door peyden, 24 december 2004, 17:42:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peyden

morgen laat ik hem maar uitlezen, ik heb de ecu losgemaakt toen ik de stekker erof trok kwam me toch een lading water eruit, ik heb de contactpunten schoon gemaakt, maar wie weet wat het water intern heeft aangericht. Ik sanp ook niet hoe die klunzen daar een ecu neer durven te plaatsen, net zoals de zware zekeringen deze zitten rechtonder het afwateringskanaal.

Maar als het de ecu is, waarom kan er geen van de sloop gehaald worden en dat later de startblokering opnieuw wordt afgesteld ofzo, ik denk maar hardop want 750 euro's vind ik veel geld zeker voor een auto die me inmiddels al het plezier in een megane hefet ontnomen, (rij al 4jr coupe en nu cabrio).

Dus wat is de goekoopste oplossing voor het vanvangen van de ecu?

peyden

Citaat van: peterachterop op 26 december 2004, 11:36:04
Dit probleem had ik dus laatst ook . als ik oop een stoplicht afrijd en ik moet stoppen is t net of hij af wil slaan, de wagen loopt dan erg laag terug in de tooeren en na 2 x is dit ook weer over. nu had ik laatst na een dagje klussen het probleem dat alles het goed deed behalve de startmotor.

dat lijkt me de stappenmotor, kan je schoonmaken. En maak dan gelijk het gasklephuis schoon, waarschijnlijk is het op en neer gaan van de toeren verleden tijd, althans voor de komende tijd.

ppveenstra

veel accu's begeven het in de winter, gisteravond nog die van mijn opa  :) na het kerstmaal..

mich

als je de rekeneenheid het goedkoopst wil vervangen dan moet je er 1 van de sloop halen..maar of daar dan geen water in gekomen is...en dan moet je nog de computer van de startonderbreking hebben, die zit ergens in het dashboard en de daarbijbehorende sleutelkoppen (dus de chip in de beide sleutels) die vind je op de sloop meestal ook niet. als je dat allemaal hebt gevonden van jouw motortype dan zou het in principe moeten werken. contactslot kan je dan wel laten zitten. maar ik denk dat je dan nog een paar honderd euro verder bent en dan kan je het beter bij de garage laten maken helaas.....

mich

het moet dus wel allemaal van ??n en dezelfde auto komen omdat het een soort set is die twee computers..die horen via een unieke code bij elkaar en die is niet te veranderen.

peyden

Oke, thanx.
Dat dacht ik al dat het zo zat, zal morgen eens kijken wat de dealer zegt?

coupe-monte-carlo

de computer wat het bij mij begeven had, was niet die bij de accu, maar die onder de zwarte kap aan de kant van de  distibutieriem , onder die rubberen band.
ik dacht eerst nog aan de zekeringskast ( die bij de accu), omdat het hier bij mij toen ook 1 natte bende was, of de computer die onder het dashboard zat, dat hier misschien water via de kabels naar toe gelopen was ???.
maar de dealer vertelde mij dus dat het die andere was, en ik kon er (volgens hun) geen 1 van de sloop halen, omdat je dan met het probleem van de startonderbreker kwam te zitten.

peyden

Dat ding onder de elastiek is ook de ecu, verder zit er geen computer in althans niet om de electr. zooi aan te sturen.
Heb er voor gekozen om de auto naar de dealer te brengen (staat er nu !!) i.p.v. een vakgarage aangezien zo'n ecu toch besteld moet worden bij de importeur, en dan kan ik maar beter iets meer betalen dat het wel goed gebeurd.

Maar wat ik heel erg vreemd vind, ik haal een nieuwe ecu bij de importeur dan moet hij ingelezen worden ook mede ivm de startblokering ed, maar waarom zou een gebruikte niet ingelezen kunnen worden?????

mich

volgens mij was het idd zo: op een nieuwe rekeneenheid (ecu) staat nog geen software of codes. dus als je een nieuwe monteert dan hoef je de computer van de startblokkering niet te vervangen omdat ze dan op elkaar afgestemd kunnen worden (mbv de renault computer) , maar haal je er 1 van de sloop dan moet je dus de bijbehorende startonderbrekingscomputer hebben, omdat je dan de codes niet meer kan aanpassen.

Wendy

en wat was het probleem nou ???

peyden

Zou het (nog) niet weten.
De auto staat al twee dagen bij de dealer, maar ze hebben geen tijd !!!! Morgen  zou er naar gekeken worden, dus ben benieuwd.

Ik heb zelf wel al eens naar de kabels gekeken die op de stekker van de ecu zitten.
Vreselijk hoe die eruit zagen, echt bagger !! Ik zou iedereen dus willen adviseren om deze na te kijken en zonodig schoon te maken. Zelf heb ik een kleine staalborstel gebruikt. (wel accu los maken)

Wendy

Dan ben ik bang dat het toch de computer is... heb het zelf ook een paar maanden geleden gehad
Duur geintje... Ik zou als ik jou was bij de dealer langs gaan. Mijn auto starte helemaal niet meer
maar zij bleven vol houden dat er niks aan de hand was... En ik heb hem daar weg laten takelen door
een ander bedrijf...

Als je ze niet op de huid zit. Heb je over 1 week nog geen werkende auto...

Trouwens de dealer vraagt een hoop geld om de computer opnieuw in te laten lezen...

Als je nou in de buurt van den haag woont zou ik is bellen van Veban Rijswijk. Die hebben
bij mij de comp vervangen voor 652 ofzo... Bij de dealer zit het tegen de 800 aan...

peyden

Ik ben normaal gesproken ook niet echt te spreken over een dealer, het meeste doe ik gewoon zelf, maar  dat electronica gedoe laat ik het liever door de profs uitvoeren, al heb ik nog altijd niets gehoord. Dit vind ik een slechte zaak mijn auto staat daar al drie dagen, gewoon te staan dat ze het druk hebben en er niet aan toe komen heb ik alle begrip voor, maar bel dan op zijn minst!!

Dat het de ecu is, is nog niet zeker, het kunnen ook de kabels zijn die de ecu verbinden, indien het de ecu is zou het 550 euro gaan kosten. Als ik morgen nog niets heb gehoord haal ik hem weg want die ze menen volgens mij dat ze een monopolie postitie hebben en alles daarbij de klant kunnen wijsmaken.

Wendy

550 is dat inc inlezen??? De computer zelf kost 492 ex btw. Maar dan moeten ze hem nog wel monteren en inlezen....
En daar vroegen ze echt een hoog bedrag voor...

Ach ik heb hem ook bij de dealer weg gehaald. Gewoon omdat ze er niks aan deden... en mij voor gek verklaarde dat hij
het niet deed...

Praat me niet over dealers...


EyesOnly

Citaat van: Remko de W. op 30 december 2004, 20:21:46
Hallo Meneer Peyden, U spreekt met de garage,
we hebben nog niks met uw auto gedaan en dus ook nog niks gevonden,
prettige dag verder.....

Dit wil je toch ook niet..... ;D
Jawel.
Als ik iets in behandeling heb geef ik mijn klant dagelijks de status door. Niet meer dan normaal als je het mij vraagt.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev