Advertenties


1.6e start niet meer????

Gestart door peyden, 24 december 2004, 17:42:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

peyden

Allereerst pretige kerstdagen gewenst aan jullie allen.

Voor mij zijn die wat minder pretig, mijn cabrio 1.6e uit 98 start niet meer.
Er komt geen vonk en hoor ook geen benzinepomp aanslaan, tevens brand het lampje van de motorstoring in het dashbord niet, dus het gaat helemaal niet meer aan. Wat zou dit kunnen zijn??

Overigens is het de niet de noodstop, en het is opeens onstaan, de dag ervoor reed de auto nog.

berry_p


Stefan

zekering misschien (zo?n grote)....?????
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

peyden

Accu is vol, hij doet alles behalve ontsteking en de bezinepomp, dus startmotor wert normaal, maar geen vonk!

peyden

Citaat van: Stefan op 24 december 2004, 19:06:31
zekering misschien (zo?n grote)....?????

Zekeringen zijn heel, en de grote onder de motorkap ook (dit zijn er drie)

Stefan

Misschien iets met de startblokkering dan ???
Bij mij is het contactslot eens kapot geweest en toen wilde hij ook niet aanslaan
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

peyden

Daar zat ik ook al aan te denken.

Hebben ze dat bij jouw gevonden door hem uit te lezen?

Stefan

Citaat van: peyden op 24 december 2004, 19:43:02
Daar zat ik ook al aan te denken.

Hebben ze dat bij jouw gevonden door hem uit te lezen?
Ja, ze hebben hem uitgelezen geloof ik en de computer gaf een storing aan in dat gebied, ik weet niet precies hoe ze erachter kwamen.
Een nieuw contactslot is trouwens wel een duur geintje........ :'( :-\
Probeer eens met je reservesleutel idd
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

coupe-monte-carlo

misschien hetzelfde probleem wat ik heb gehad,
misschien dat er water bij de computer/rekeneenheid is gekomen, en dat deze het begeven heeft?  ???
misschien door het natte weer?
mocht dit het zijn, mijn rekening was 717.00 euro voor een nieuwe computer :(
ik hoop het niet voor je

ook bij mij ( ik kwam net uit de wasstraat) vonkte de bougys niet meer, en ging ook niet (altijd) mijn storingslampje branden.
en de brandstofpomp hoorde ik de ene keer wel en de andere keer weer niet.

i.v.m. de startonderbreker is het helaas niet mogelijk om er 1 van de sloop te halen :(

sterkte , ik hoop dat ik het mis heb , en dat het minder ernstig is

peyden

Citaat van: matthijs op 24 december 2004, 23:54:13
misschien hetzelfde probleem wat ik heb gehad,
misschien dat er water bij de computer/rekeneenheid is gekomen, en dat deze het begeven heeft?? ???
misschien door het natte weer?
mocht dit het zijn, mijn rekening was 717.00 euro voor een nieuwe computer :(
ik hoop het niet voor je

ook bij mij ( ik kwam net uit de wasstraat) vonkte de bougys niet meer, en ging ook niet (altijd) mijn storingslampje branden.
en de brandstofpomp hoorde ik de ene keer wel en de andere keer weer niet.

i.v.m. de startonderbreker is het helaas niet mogelijk om er 1 van de sloop te halen :(

sterkte , ik hoop dat ik het mis heb , en dat het minder ernstig is

Ai...ai.aaaaaii, dat klinkt ernstig. Hoe zijn er bij jouw achter gekomen???? (dat is toch dat ding wat rechts onder zo'n rubberen elastik ligt he??)

De reservesleutel heb ik al geprobeerd maar dat was het ook niet. Het rode lichtje van het alarm gaat gewoon uit als ik het alarmknoje eraf haal.

De dagen voordat dit probleem zich voordeed, was er een ander probleem elke keer als ik de auto deed starten hield hij in als ik bij 2500 a 3000 toeren kwam, net alsof hij verzoopt. Dit inhouden deed hij dan drie keer en dan was het over en reed alles weer normaal, hij had dit elke keer na het starten dus zowel bij koude als warme motor.


coupe-monte-carlo

ik heb hem uit laten lezen bij de dealer, en toen werd mijn vermoeden bevestigd.
dat is inderdaad dat ding rechts onder die rubberen elastiek

ik zelf heb voor die tijd nooit problemen gehad, dus denk niet dat ( mocht het de computer zijn) het inhouden er mee te maken heeft

misschien is het wel gewoon de bdp sensor? ( maar dan zouden de bougys het gewoon moeten doen lijkt mij ??? )

peyden

Waar zit trouwerns de bdp sensor, aangezien deze de stand van het vliegwiel meet, zal het bovenop het koppelingshuis zitten of niet?????

p.s. is het mogelijk deze sensor te reinigen, of staat het niet werken hiervan gelijk aan KAPOT!!

coupe-monte-carlo

een bdp sensor is heel makkelijk te de/monteren 2 boutjes
ik weet niet waar je weg komt, maar misschien is er iemand zo gek die wil helpen om te kijken of dit de oorzaak kan zijn, of dat toch ergens anders het probleem is, op zich kun je hem zo bij een ande er af halen om te testen bij jou auto lijkt mij.
kost bij de dealer trouwens ongeveer 27 euro dacht ik ( excl. plaatsen) ( incl. al gauw het dubbele) en het is 1 minuutje werk.

ik heb de gok een tijd terug ook gewaagd, maar helaas, bleek toch iets anders te zijn toen ( de computer dus)

ps: ik heb de ballen verstand van auto's, dus doe slechts een poging met je mee te denken
succes ermee

Mark de R

Hoe ziet deze eruit??

Iemand een fotootje?

peterachterop

Dit probleem had ik dus laatst ook . als ik oop een stoplicht afrijd en ik moet stoppen is t net of hij af wil slaan, de wagen loopt dan erg laag terug in de tooeren en na 2 x is dit ook weer over. nu had ik laatst na een dagje klussen het probleem dat alles het goed deed behalve de startmotor.

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev