Advertenties


Motorproblemen

Gestart door MarvinR, 15 november 2004, 16:30:37

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MarvinR

Het motortje draait niet echt lekker meer.
Wanneer de motor een tijd niet heeft gedraaid, dus echt koud is, start hij gewoon normaal.
Maar zodra ik dan begin te rijden gaat het eerste stukje gewoon goed. Pas vanaf zo ornd de 3000 toeren valt deze helemaal weg. Het lijkt wel of de motor verzuipt, wat volgens mij niet kan.
Als ik dan het gas los laat, en opnieuw gas geef, dan weer het zelfde, tot de 3000 toeren goed, en daarna valt deze weer in elkaar en kom ik niet vooruit.
Zodra de motor warm is heb ik nergens last van (gelukkig).
Oja, ook ruik ik een sterke uitlaatgassen/benzine geur in de auto wanneer ik stilsta of file rij. Volgens mij ook niet echt gezond. Dit is wanneer de motor warm staat.

Waar zou dit aan kunnen liggen. ???

Heb zelf het luchtfilter schoon gemaakt, de bougies nagekeken, vacuumslangetje nagekeken, volgens mij is de lambasonde ook nog goed, en er zit ook een of andere nieuwe benzinesensor op (naam weet ik niet iets van bdp sensor ofzo).

Anders wordt weer naar de garage >:(

MarvinR

Ok ebedankt zal er van het weekend eens naar laten kijken!! :D

patrick heijnen

Dat kan kloppen,

De auto valt terug in een soort 'veiligheids' modus. Als er iets niet klopt met het motor management -> kom je niet meer boven de 3000 rpm uit (bijna niet).
Ik heb hetzelfde gehad met 2.0ide.
Uiteindelijk bleek bij mij de boordcomputer kapot te zijn en is onder garantie vervangen

Stefan

idd
hij wordt dan "in de maling genomen" zegmaar :-\
***VERKOCHT***VERKOCHT***
Megane III 2.0TCe-180 Privilege (kleur Rouge Dyna)

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev