Advertenties


Luchtslang vervangen, waar te krijgen/andere opties??

Gestart door Bonafide50, 21 mei 2015, 16:30:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bonafide50

(Renault Megane 1 Coupe '99)

People,

Zoals men weet gaat de luchtslang, de slang die van de inlaat naar het luchtfilterhuis loopt vrij snel scheuren.
Zo ook bij mij, ik heb het nu even gauw gefixt met tape maar ik wil er uiteraard een andere/nieuwe slang op hebben.

Ik dacht dat het niet zo lastig zou zijn om hier een andere slang voor te vinden, maar nee..
Een universele slang gaat hem over het algemeen niet worden aangezien de slang aan 1 kant ovaal is (mond van luchtfilterhuis).
Ik heb een universele flexibele slang geprobeerd maar hier zat zo weinig speling in dat ik hem niet ovaal kon krijgen.

Via de dealer is de slang wel te krijgen, maar die wordt alleen in een hele set verkocht (+luchtinlaat en luchtfilterhuis) en dus niet los.

Ik heb diverse sloopbedrijven aan de telefoon gehad, maar bij alle Megane's was de slang of al weg of was deze slang ook al kapot.

Kortom..

Ik heb nog steeds niks kunnen vinden, vrij vervelend..

Heeft iemand een idee waar ik een andere slang kan krijgen!!??????????? l-
#GoLow
#BePatientImLowered

Felix

Koop een siliconen slang op http://www.aliexpress.com/.
Ik weet niet welke diameter je nodig hebt, er is er vast wel eentje te vinden ;)

Willem


Bonafide50

#GoLow
#BePatientImLowered

Willem

Graag gedaan.  !-! Daar is het forum ten slotte ook voor.

fitz

Ik heb er gewoon aluminium tape omheen gewonden een paar lagen, zit al jaren goed zo.

Bonafide50

Ik heb de slang inmiddels binnen en gemonteerd.
Prima slang, super kwaliteit en de prijs is ook prima!

Mocht iemand deze slang zoeken zie link hieronder.

http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/filters/m909799184-slang-voor-luchtfilter-luchtfilterslang.html
#GoLow
#BePatientImLowered

Mikey

de link naar marktplaats werkt niet meer helaas  l-

Willem


Mikey

dank,
ik ga voor de zekerheid ook even op ebay kijken en even googlen op Slang voor luchtfilter
komt goed
groet Mike

Bonafide50

Ik zie idd dat de link is verwijderd van marktplaats.
Een mail adres van deze persoon heb ik ook niet, het enige wat ik weet is dat de luchtslang van PP-plastic is.. misschien heb je daar wat aan.

Suc6
#GoLow
#BePatientImLowered

Leonard

Hallo, ik ben de leverancier van die slangen voor het luchtfilter. Helaas vervalt de advertentie na een aantal keren verlengd te hebben maar op trefwoord -slang luchtfilter luchtfilterslang- is mijn advertentie altijd te vinden.
Intussen sinds 2012 al honderden exemplaren verkocht en alleen maar positieve reacties gehad!!!

noiseyMP7

Ik heb eind vorige week een universeel luchtfilter gemonteerd op dat dempertje(je hebt bij megane 1 ph 2 vanaf gasklephuis gezien een luchtfilterbox(vierkant, zit met 2 schroeven vast) dan een dempertje(useless, ligt naast de motor) dan de stoffen slang, en als laatste de inlaat boven de bumper).

Op dat dempertje zit aan de kant van de stoffen slang een ovaal uiteinde. hier past een 63mm silicone slang op, even ovaal knijpen, er op schuiven en met een slangenklem(ik heb 46-70mm gebruikt) vastzetten.

Aan de andere kant van dat dempertje(aan het luchtfilterhuis) zit een nog ovalere aansluiting, hiervoor heb je 85-90mm slang voor nodig geloof ik.

Ik zag dat het probleem al opgelost was, maar voor future reference ;)

Ik moet nog ff het originele luchtfilterhuis en de demper vervangen met een daadwerkelijke pijp vanaf de gasklep, maar voor tijdelijk werkt dit prima

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev