Advertenties


Zekeringkast onder motorkap

Gestart door Jacks_Megane, 10 september 2018, 19:59:15

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jacks_Megane

Heeft iemand info over hoe de zekeringkast onder motorkap te openen?
Betreft een Renault Mégane Estate 1.2 TCe 2013.

mark29

Deksel met 2 torx schroeven of deksel met die 2 rode schuifjes opzij schuiven? Ik zie er meerdere weet zo niet zonder plaatje welke jij hebt.

Jacks_Megane

#2
Het zijn inderdaad 2 rode schuifjes. Na het naar rechts schuiven van de rode schuifjes en de 4 clips naar binnen drukken kan de deksel eraf. Hierna kom ik bij de zekeringkast, die wederom met 4 clipjes los te halen is. De zekeringkast kan ik dan omhoog tillen en zie aan de onderzijde veel stekkers verbonden. Ben een beetje huiverig om alle stekkers los te halen. Hoe nu verder?

Jacks_Megane

#3
Kan ik foto's toevoegen, ben nieuw hier!
Wanneer ik een foto wil toevoegen zie ik html code "[IMG]"

mark29

Wat wil je doen dan? Als dit al te moeilijk en spannend is, kan je er misschien maar beter vanaf blijven.

Nikk

Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Jacks_Megane

Citaat van: mark29 op 12 september 2018, 18:47:36
Wat wil je doen dan? Als dit al te moeilijk en spannend is, kan je er misschien maar beter vanaf blijven.

Hallo Mark,

Als je me wilt helpen, waar dit forum voor bedoeld is en kennis van zaken hebt, graag uitleg hoe ik bij de zekeringen kom. Ik wil er eentje controleren en heb reeds het schema.
Het woordje "huiverig" kun je op verschillende manieren interpreteren waaronder voorzichtig.

Mvg,
Jack

mark29

Ik doe nogal eens autos herstellen waarbij een ander iemand dacht, die kan ik ook wel maken. Dat gevoel komt opborrelen bij dit topic. Leg je het naast je neer, mij best, besteed je het uit, ook best. Fijne dag nog, ik ga naar het werk toe.

mark29

Omhoog halen, beetje draaien, stekkers loshalen. En dan kan je de boel makkelijk bekijken.

Jacks_Megane

#9
Daar kan ik iets mee.
Zoals ik het begrijp zitten de zekeringen dus aan de onderzijde van de zekeringkast waar ook de stekkers zitten, dacht dat als je het blok verwijdert deze nog open moest.



mark29

Mooi. Is er een probleem dat je ze wilt checken.

Jacks_Megane

#13
De Megane heeft een airco probleem en ik heb een schema van een zekeringkast, maar dit is niet de juiste.
Ik wil controleren of de zekering van de aircokoppeling nog goed is.
Heeft iemand het juiste schema voor een R1  USM-2010 zekeringkast?




A110

www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev