Advertenties


Dempen geluid motorruimte

Gestart door Joske, 29 oktober 2017, 14:47:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Joske

Ps volgens de dealer zou er een isolatiemat onder de motorkap van mn Megane moeten zitten, heeft dat op kenteken bekeken. Voor €72.30 incl btw kan hij door de dealer gelevert worden. Ga de knoop doorhakken en na dr vakantie zo.n mat monteren. Zal de uitkomst posten. Wellicht dat het wat gaat uitmaken :)

Joske

Zo...eindelijk voor een appel en een ei een originele isolatiemat weten te bemachtigen.

Samen met de eerder aangebrachte isolatie duidelijk verschil merkbaar. Een veel gedempter geluid, ook bij terugschakelen niet het idee of ik per ongeluk in zn drie zit ipv 4 of 5.

Prima.

Toch wil ik ook eens kijken naar een motorafdekplaat.

Als ik hierop zoek kom ik vaak bij die van de dci of de tce 130.

Iemand enig idee of een van die kappen gaat passen op een mk3 2010 1.6 16v?

Betreffende artikelnummer is 140482708R

Thanx

Nikk

Je bobines worden dan wel een stuk warmer wat voor zover ik weet niet bevorderlijk is voor de levensduur. Heb bij mijn grijze megane de kap er juist afgehaald
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Joske

Hey, thanx vd reactie.

Ik heb dat ergens gelezen, maar ook dat er ervaringen waren waarbij dat niet was.
Heb wel het idee dat die kap meer voor de sier is dan echt demping. Maar goed, ALS er wel een past kan ik het altijd testen. Zou dan wel even moeten weten of er een model is die past.

Gr

Nikk

#34
Sier zoals al eerder is opgemerkt in dit draadje. Het is een stuk plastic. Weet niet waar je woont maar je mag die van mij die ik van mijn K4M heb verwijderd gerust proberen. Wil em wel terug want hij gaat aan de muur. Als sier... ;)
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

Nikk

#35
Of rij een keer met de automaat versie ( op de snelweg ). Heb nu dus dezelfde auto met de 1.6 16v in automaat en hand schakel uitvoering. Een groot verschil. De handbak is alert en vlot. De automaat heeft soms wat aansporing nodig maar is veel relaxter. En ook...stiller.
Megane Cc     Tech line     2.0 16v Bleu Crepuscule  Automatic '08
Megane break RXT           1.6 16v Bleu Crepuscule  Automatic '00
Espace           The race    2.0 16v  Gris Titane "02

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev