Advertenties


Dempen geluid motorruimte

Gestart door Joske, 29 oktober 2017, 14:47:07

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucas Hermans

Nee ik heb een Mégane 2 phase 2 1.6 16v 8)

Maar dat stukje plastic (afdekplaat) zou niet veel moeten uitmaken

RobScénic

Die afdekplaat is puur optisch, en heeft weinig tot niks met geluidsisolatie te maken.
Renault Scénic 2.0 16v Sportway Aut. 2002 SOLD!!

Renault Mégane Cabriolet 1.6 16v Sport 1999 SOLD!!

>>Renault Grand Scénic 2.0 16v Tech Road Aut. 2006<<

>>Renault Mégane Coupé-Cabriolet 1.6 16v Privilege Luxe 2004<<

Joske

Ok! Ga toch voor die strookjes plakken..ff de juiste vinden. Bij Conrad vrijwel iedereen lovend (ook mbt isoleren motorruimte) en dan opeens iemand die aangeeft dat de stroken loslaten door de hitte  8)7

mark

die zal z'n motorkap niet goed hebben ontvet, voordat die dat spul er op heeft geplakt......

Joske

Dacht ik ook al..ff warm stoken dat blok..temp is ook wel essentieel, ff mooie dag uitzoeken :)

Joske

Zo..de kogel is door de kerk : )

Heb 3 matjes besteld..eerdaags even plakken. Zal jullie op de hoogte houden.
Zag dat ik in principe 6 van die 'verdunningen' heb in de kap, daar wil ik ze plakken.

2 strookjes van ca 10 x 20 cm, 2 strookjes van ca 10 x 30 cm en 2 strookjes van ca 10x40 cm.
(Exact 12 matten, maar 1 reserve voor het geval dat...ken mezelf  ;))

Voor totaal 18 euro wel de moeite te testen.
Nu de warmte in de gaten gaan houden..maar goed...dat zal van de zomer pas relevant worden

Lucas Hermans

 !-! !-!

Als je toch bezig bent, probeer ook je voordeuren te doen, ga je merken in je geluid Y

Joske

Da.s een goeie tip...ga vh voorjaar (of eerder bij familie in de garage) die deuren aanpakken..eerst even dit,gewoon vd deur met dit warme weer :(

Als ik voornoemde stroken snij/knip ben ik zo klaar...kunnen rechtblijven...vrij recht-toe recht-aan motorkap gelukkig :)

Joske

#23
Nou..tussen de buien door toch de boel beplakt. Eerst erg goed ontvet en toen de stroken op maat gemaakt. Kon precies uit 2 stroken...was totaal voor €18 klaar.



1e indruk: minder herrie en op soortgelijke toeren (3000 - 3250) een wat (zachter)zwaarder (verderweg) geluid en niet dat overheersende zoals het was. Komt ook denk ik omdat de 4 stroken ook een paar holle gaten afdekken zodat er geen klankkast meer is.

Zal na lange ritten op de snelweg eea nog een keer goed testen..en eea ff aanvullen qua ervaringen.
Deze auto maakt sowieso weinig herrie tot de grens van 125/130...daarboven wat meer...net een beetje te. Maar goed, mn maat rijdt een 5-bak en ervaart het exact andersom :) Tot 135 geen herrie..daarboven wel  8)7

Thanx vd tips!


Joske

Zo, heb er een paar lange ritten opzitten. Moet zeggen dat het niet opgeleverd heeft wat ik hoopte helaas.
Tuurlijk; 18 euro is niets en het is ook maar 10 minuten werk, maar niet veel resultaat.
Vandaag had ik het paravan er even uit en toen viel me iets op: de balk achter het paravan (carrosserie) is hol...
Dat is dus echt het stalen deel van de auto, achter de plastic paravan.

Zou het geen idee zijn dit te vullen? Kan natuurlijk met iets als PUR, maar dat is wel heel definitief. Mocht iemand een idee hebben...wil het weleens testen.

Ga er het liefst niet iets van stof in duwen, wil niet dat het water aantrekt en eea van binnen gaat roesten.
Noppenfolie ofzo? Heb even geen idee.

De afvoer van het water is (sinds vandaag : ) helemaal oke, dus echt water zal er niet gauw komen.

mark29

Zou dit niet zomaar volbehangen met van alles eigenlijk.
Door die bak komt best wat water te lopen eigenlijk, denk straks maar aan sneeuw wat erop ligt te smelten.


Joske

#26
Nee heb je zeker gelijk in!

Denk dat ik dat kale deel carrosserie enkel nog beplak (onder paravan) en dan is het klaar.
Zag wel spray, geluidsisolerend..mss nog wel een optie

Ga een iets dikkere mat proberen en dat is het klaar : ) 1x onder paravan (2.5 mm) en mss de restjes nog over de bitumen..al wil ik onder de kap niet teveel ivm warmte.

Koppel het wel ff terug eerdaags

Joske

Zo...stof er weer af...was toch eigen draadje :)

Nu ik weer wat langer ah rijden ben merk ik weer dat wat hardere motorgeluid. Begreep dat een kunststof kap over het blok niet zal gaan dempen EN de penbobines waarschijnlijk (te) heet worden.

Maar de isolatiemat van een diesel wil ik toch weleens proberen. Al is het enkel er even los opleggen en een stuk rijden voordat ik eea ge monteren.

Toevallig mensen die met zekerheid kunnen zeggen of de isolatie van een Megane 3 (type?) Diesel gaat passen?

Greetz

Roadkill (Michiel)

Ik zou hem iig zeker niet los op de motor leggen en een stuk gaan rijden, al is de kans dan wel levensgroot dat je dan nooit meer iets hoort in deze Megane..... Maar volgens mij zit er geen verschil in motorkap diesel of benzine, dus de dieselisolatie is dan m.b.v. clipjes/pinnetjes zo te monteren op de benzine kap. Althans bij een Meg 2 was het vijf minuten werk
Slow&Low

Byebye WhattsApp, hello Telegram (same number, better app)

Een Renault is net zo betrouwbaar als de garage die het onderhoud doet!

Joske

Thanx! Dan zal ik hem maar eens op de kop proberen te tikken, heb al wat mailtjes uitstaan. Mss een keer tweedehands vd sloop. Vind het het proberen zeker waard.

Gr Joske

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev