Advertenties


Parkeersensoren uitschakelen bij aansluiten aanhanger

Gestart door Francois, 27 augustus 2017, 11:13:55

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Francois

Heeft iemand een idee waarom mijn megane 3 estate mijn parkeersensoren achter niet automatisch uitschakelt op het moment dat er een aanhanger aangekoppeld word? Zou normaal wel zo moeten zijn volgens mij.
Hoop dat iemand hier meer informatie over heeft.

gjcvro

Bij mij schakelen ze in ieder geval wel uit, dus ik neem aan dat dat het normale gedrag is.
Ik weet alleen niet wat de auto gebruikt om te bepalen of er een aanhanger achter hangt. Ik weet van een andere auto dat daar een schakelaartje in de stekkerverbinding zat, maar dat was om bijvoorbeeld het mistachterlicht uit te schakelen van de auto.

Francois

Het lijkt mij ook dat deze automatisch uit moeten schakelen. Maar dat werkt dus helaas niet.
Iemand een idee waar ik dit moet zoeken?en hoe dit geschakeld word?

A110

Het ligt eraan wat voor bedredingset is gemonteerd.
Bij oem set zou ik zeggen moet het standaard uitgeschakeld worden.
Ikzelf heb een "imitatie" set en daarbij kon het wel maar ik heb het niet aangesloten, dat is een bewuste keus van mezelf. Dus dat zou bij jiu auto ook zo kunnen zijn.

Je zou dan eerst uit moeten zoeken wat voor bedradingset aanwezig is. Meestal linksachter in de kofferbak achter de bekleding.
www.jwa-autoservice.nl
www.inwendige-motorreiniging.nl

Clio Hybrid 140

Francois

Deze haak is er later ondergezet, maar was wel helemaal orgineel van renault en kwam onder zelfde auto uit met stuurkastje enz erbij.wellicht dat er ergens iets niet goed aangesloten zit oid.
Misschien dat iemand weet wat en welke draden er voor zorgen dat ze uiteschakelt worden.

mark29

Met sensoren zou er draad naar de pdc module moeten zitten ja.

Francois

Weet je toevallig welke kleur draad dat moet zijn? En waar die precies in de pdc module moet zitten?

mark29

Nee, laatste keer dat ik een trekhaak deed bij een megane 3 was toen dat model nog verkocht werd, dit zit gewoon aan de oem trekhaak kabelbundel. En dan dien je het boekje te volgen en waar je hem in het kastje prikt.
Maar als die er zit, dan herken je hem zo, omdat die dan niet volgens de kabelbundel van de auto zelf loopt.

Francois

Er zat toen een bruine met draad met een pinnetje erbij wie je in een stekker kon steken.
Is er achter te komen op welke plaats deze in de pdc stekker moet komen?
Denk misschien dat die verkeerd zit dan.

Francois

Of is er toevallig iemand wie een inbouw handleiding heeft of aan kan komen?

Mastertje

Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

Francois

Hoop eigenlijk dat iemand nog een orginele inbouw handleiding heeft liggen of aan kan komen. Zodat ik precies kan nagaan waar het probleem zich bevind.

Mastertje

wat staat er op jou trekhaak kastje? vaak komen trekhaken via toeleverancier.
Huidig:
Renault megane hatchback 1.6 16V
Renault megane cabrio 2.0 16v
Renault megane cc  2.0 16
Renault megane cc 1.9 diesel
Renault megane cc 1.6 16v
Renault master 2.5 diesel

Francois

Zal ik het weekend even kijken.
Deze is onder een gt line uit gekomen die orgineel met trekhaak geleverd is.

Francois

Merk wat erop staat is van erich jaeger. Ook staat er een groot renault teken op.
Nummers wie erop staan zijn :
321169
Hw 1.0
Sw 1.0

EhPortal 1.39.5 © 2024, WebDev